بازدید 7711
۳
شاخص کل بورس به محدوده پایان فروردین ماه برگشت

روزهای سرد بورس به تابستان رسید / فعالان بورس بیشتر تماشاگر معاملات بازار هستند

بازار سهام در چهارمین هفته متوالی کاهشی خود شاهد شتاب‌گیری سرعت کاهش قیمت‌ها بود به نحوی که با افت 9/ 0 درصدی، عملا شاخص کل به محدوده پایان فروردین ماه برگشت. افزایش نگرانی‌ها ناشی از تصویب تحریم‌های جدید در سنای آمریکا در کنار اوج‌گیری مشکلات موسسات اعتباری غیر‌مجاز منجر به فرو رفتن کامل سرمایه‌گذاران در لاک احتیاط شده است. این در حالی است که به‌طور سنتی در فصل بهار و اوایل تابستان به سبب برگزاری مجامع شرکت‌ها، شاهد وضعیت پویاتری نسبت به نیمه دوم سال بوده‌ایم.
کد خبر: ۷۰۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷ 23 June 2017
روزهای سرد بورس به تابستان رسید / فعالان بورس بیشتر تماشاگر معاملات بازار هستندبورس تهران در حالی هفته پایانی خرداد ماه را آغاز کرد که شاخص کل بورس در هفته قبل از آن با افت 4/ 0 درصدی سومین هفته نزولی را ثبت کرده بود. 


به گزارش تابناک اقتصادی، بازار سهام در چهارمین هفته متوالی کاهشی خود شاهد شتاب‌گیری سرعت کاهش قیمت‌ها بود به نحوی که با افت 9/ 0 درصدی، عملا شاخص کل به محدوده پایان فروردین ماه برگشت. افزایش نگرانی‌ها ناشی از تصویب تحریم‌های جدید در سنای آمریکا در کنار اوج‌گیری مشکلات موسسات اعتباری غیر‌مجاز منجر به فرو رفتن کامل سرمایه‌گذاران در لاک احتیاط شده است. این در حالی است که به‌طور سنتی در فصل بهار و اوایل تابستان به سبب برگزاری مجامع شرکت‌ها، شاهد وضعیت پویاتری نسبت به نیمه دوم سال بوده‌ایم. 

روزهای سرد بورس به تابستان رسید / فعالان بورس بیشتر تماشاگر معاملات بازار هستند

شروع هفته با عقب نشینی دسته جمعی نماگرهای بورس آغاز شد

نماگر بورس تهران معاملات اولین روز از هفته پایانی خرداد را با افت 181 واحدی به پایان رساند و در سطح 79 هزار و 285 واحد قرار گرفت. همچنین روز شنبه در تالار شیشه ای شاهد قرمز پوشی دیگر شاخص های منتخب بودیم، به طوریکه؛ شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افت 61 واحدی به رقم 26 هزار و 766 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 35 واحد کاهش، عدد 17 هزار و 148 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز 27 واحد افت داشت و به عدد 13 هزار و 261 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 303 واحدی به رقم 86 هزار و 313 واحد دست یافت. شاخص بازار اول با افت 144 واحدی به رقم 54 هزار و 723 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با کاهش 291 واحدی، عدد 177 هزار و 424 واحد را به نمایش گذاشت. روز شنبه، فولاد مباركه اصفهان و ايران‌ خودرو به ترتیب با 36 و 21 واحد بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتند. گزارش اخیر ایران‌خودرو در مورد هزینه مالی سنگین این شرکت باعث کاهش قیمت این نماد شد. همچنین در این گروه رئیس سازمان ملی استاندارد با اعلام مهلت نهایی ارتقای کیفی خودروهای داخلی، از کاهش ۵۰ درصدی تولید پرفروش‌ترین محصول سایپا یعنی پراید در 3 سال گذشته و پیش‌بینی خروج برخی خودروها از خط تولید خبر داد.

چشم حافظ پس از 60 روز به کانال 78 هزار واحد روشن شد

شاخص کل بورس در دومین روز کاری هفته، با افت 294 واحدی (37/ 0 درصد) مواجه شد. کاهشی که منجر به سقوط شاخص به کانال 78 هزار واحدی شد. در این روز علاوه بر قرار گرفتن شاخص کل بورس در جایگاه 78 هزار و 990 واحد، شاهد شاهد قرمز پوشی شاخص های منتخب برای دومین روز پیاپی بودیم. به طوریکه شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افت 99 واحدی به رقم 26 هزار و 667 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 143 واحد کاهش، عدد 17 هزار و 5 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز 110 واحد افت داشت و به عدد 13 هزار و 150 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 462 واحدی به رقم 85 هزار و 851 واحد دست یافت. شاخص بازار اول با افت 181 واحدی به رقم 54 هزار و 542 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با کاهش 785 واحدی، عدد 176 هزار و 638 واحد را به نمایش گذاشت. با روند نزولی قیمت محصولات پتروشیمی در ماه‌های اخیر با مازاد عرضه و افت قیمت نفت در کنار روند کم‌نوسان قیمت سهام، «جم» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشت. در سایر نمادها از جمله «وتجارت» نیز تشدید فشار فروش پس از روند کم‌نوسان در کنار «فخوز» با احتمال افت قیمت فولاد با کاهش تقاضای چین و «شپنا» با افت اخیر قیمت نفت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

شاخص کل بورس تحت تاثیر سه نماد پالایشی، ۱۳۰ واحد دیگر از دست داد

روز دوشنبه شاخص کل بورس با افت 131 واحدی (2/ 0 درصدی) در سطح 78 هزار و 859 واحدی ایستاد. همچنین برای سومین روز پیاپی، شاهد قرمز پوشی شاخص های منتخب بودیم، به طوریکه؛ شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افت 43 واحدی به رقم 26 هزار و 617 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 64 واحد کاهش، عدد 16 هزار و 941 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز 49 واحد افت داشت و به عدد 13 هزار و 95 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 148 واحدی به رقم 85 هزار و 703 واحد دست یافت. شاخص بازار اول با افت 135 واحدی به رقم 54 هزار و 406 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با کاهش 33 واحدی، عدد 176 هزار و 604 واحد را به نمایش گذاشت. در معاملات بازار سهام، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 28 واحد، نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 20 واحد، نماد وتجارت (بانك تجارت) همانند روز گذشته با 20 واحد، نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 17 واحد بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتند. در بازار روز دوشنبه همچنان بازار بدون انگیزه بود. امری که در سایه کمبود نقدینگی و تداوم ابهام‌ها موجب شده است، خریدار عمده‌ای در بازار وجود نداشته باشد. در همین شرایط بازگشایی ضعیف بازار‌های جهانی نیز بر کاهش تب و تاب بازار موثر بود. 

سقوط ادامه دار شاخص با مبین و همراه متوقف شد

بورس اوراق بهادار تهران روز سه شنبه شاهد توقف روند افت شاخص کل و رشد اندک 8 واحدی این نماگر و رسیدن به 78 هزار و 867 واحد بود. در تالار شیشه ای بر خلاف سه روز گذشته، شاهد سبز پوشی شاخص های منتخب به غیر از بازار اول بودیم، به طوریکه؛ شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با رشد 2 واحدی به رقم 26 هزار و 579 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 24 واحد افزایش، عدد 16 هزار و 963 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز 19 واحد رشد داشت و به عدد 13 هزار و 108 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 35 واحدی به رقم 85 هزار و 734 واحد دست یافت. شاخص بازار اول با افت 42 واحدی به رقم 54 هزار و 364 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با افزایش 295 واحدی، عدد 176 هزار و 894 واحد را به نمایش گذاشت. معاملات مثبت در نماد شرکت‌های پتروشیمی مبین (این نماد دیروز بازگشایی شد)، گل‌گهر و همراه اول موجب شد شاخص کل بر روند افت روزهای اخیر خود، هر چند شکننده غلبه کند. 

هفته ناکام بورس با شپنا، وغدير و بانک ملت تکمیل شد

در آخرین روز کاری هفته و فصل بهار، شاخص کل بورس با افت 131 واحدی (17/ 0 درصدی) در سطح 78 هزار و 736 واحدی ایستاد. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افت 44 واحدی به رقم 26 هزار و 530 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 0.20 واحد کاهش، عدد 16 هزار و 963 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز 0.10 واحد افت داشت و به عدد 13 هزار و 99 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 108 واحدی به رقم 85 هزار و 626 واحد دست یافت. شاخص بازار اول با افت 126 واحدی به رقم 54 هزار و 237 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با کاهش 85 واحدی، عدد 176 هزار و 808 واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، بازار سهام در چهارمین هفته متوالی کاهشی خود شاهد شتاب‌گیری سرعت کاهش قیمت‌ها بود به نحوی که با افت 9/ 0 درصدی، عملا شاخص کل به محدوده پایان فروردین ماه برگشت. در همین حال، عقربه بازدهی بازار در نخستین فصل سال رقم اندک دو درصدی را نشان می‌دهد. افزایش نگرانی‌ها ناشی از تصویب تحریم‌های جدید در سنای آمریکا در کنار اوج‌گیری مشکلات موسسات اعتباری غیر‌مجاز منجر به فرو رفتن کامل سرمایه‌گذاران در لاک احتیاط شده است. برآیند این مسیر در کاهش شدید حجم معاملات و افت ممتد قیمت‌ها نمایان است که خوش‌بینی به تغییر روند بازار سهام در کوتاه‌مدت را محدود کرده است. همزمان، با توجه به ضرورت اقدامات مدیریتی گسترده در عرصه اقتصادی، اکثر سهامداران منتظر مشخص شدن نام وزرای پیشنهادی دولت در این حوزه هستند؛ عرصه‌ای که احتمالا بازار سرمایه در یک ماه آینده وضوح بیشتری نسبت به آن پیدا خواهد کرد. با این حال، از منظر معیارهای داخلی بازار سهام می‌توان چهار نشانه را مد نظر قرار داد که همگی امکان ریزش بیشتر قیمت‌ها را کمتر محتمل نشان می‌دهند.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
روحانی باید برای صیانت از سرمایه سهامداران بورس ، سریعا اقدام کند . چرا باید تقاص بیعرضگی آقایان را مردم بدهند؟
سهام داران بانک پارسیان وضعیت بدتر از کاسپین و ثامن الحج دارند چون اصل پولشان 40 درصداز بین رفت و جالبتر مسئولین بانک پارسیان اکنون با 40 دررصد بیشتر پاداش دریافت میکنند
درتابستان درجه برودت بورس بسیارپایین ترخواهدآمد !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر