بازدید 11398

راهپیمایی گسترده ملت ایران در روز قدس، همزمان با نمایش توان موشکی

در مراسم رو قدس امسال (جمعه دوم تیرماه) موشک‌های «ذوالفقار» که در روزهای گذشته توسط سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها به دیرالزور سوریه شلیک شد، به نمایش درآمد. در این مراسم، موشک قدر نیز برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است. موشک‌های زمین به زمین «ذوالفقار» و «قدر» به ترتیب با برد 700 و حدود 2000 کیلومتر از راهبردی‌ترین موشک‌های سپاه هستند.
کد خبر: ۷۰۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 23 June 2017
بار دیگر ملت ایران حماسه آفرید و راهپیمایی گسترده روز قدس را با وسعتی بیش از سال‌های پیش برپا کرد؛ راهپیمایی که با نمایش توان موشکی ایران در سطح خیابان‌های پایتخت همراه شد و مردم سلاح‌های استراتژیک ایران را در روز برائت از ظالمین و مستکبرین از نزدیک دیدند.
 
به گزارش «تابناک»؛ مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس امسال نیز با شعار «روزجهانی قدس رمز وحدت و جهاد امت اسلامی؛ حمایت از مردم مظلوم فلسطین؛ زوال قطعی رژیم صهیونیستی» در تهران و دیگر شهرها همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان و به رسمی که خمینی کبیر برنا نهاد، برگزار شد و ملت با حضور گسترده بار دیگر از استبکار جهانی و رژیم کودک کش صهیونیستی اعلام برائت و تنفر کردند.
 
گزارش‌های میدانی از مسیرهای دهگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران، حاکی است که به رغم گرمای هوا، مردم روزه دار از لحظات نخست با حضور در مسیرهای مختلف به صورت انفرادی، خانوادگی و دسته جمعی با در دست داشتن پلاکارد و کاغذ نوشته با مضامین ضد صهیونسیتی و سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود و مرگ بر داعش در این راهپیمایی حضور یافته‌اند.
 

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، امیر شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست، دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام حجازی از اعضای دفتر رهبری، شیخ حسین انصاریان، حجت الاسلام علی رازینی، اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران، رستم قاسمی، نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان ریاست جمهوری، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد، محمدرضا باهنر، حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع، صالحی امیری وزیر ارشاد، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه، علی مطهری نائب رئیس مجلس، کمال خرازی وزیر اسبق امور خارجه، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، سردار مومنی جانشین فرمانده ناجا، حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری، حجت‌الاسلام و المسلمین علوی وزیر اطلاعات، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت الاسلام غلامحسین اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه از جمله شخصیت‌های حاضر در مراسم راهپیمایی امروز هستند.
 
مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز جهانی قدس 96 اعلام شد. این مسیرها به ‌شرح زیر است؛

مسیر شماره یک: مسجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره دو: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی (قلعه‌مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره سه: مسجد دارالسّلام، میدان منیریه، خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره چهار: مسجد امام‌زمان(عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره پنج: مسجد حضرت ابوالفضل، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره شش: مسجد حضرت مهدی(عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره هفت: مسجدالجواد(ع)، میدان هفتم تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران.

مسیر شماره هشت: مسجد امام جعفر صادق(ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره نه: مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره ده: مسجد جامع رسول اکرم(ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشکری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.
 
در مراسم رو قدس امسال (جمعه دوم تیرماه) موشک‌های «ذوالفقار» که در روزهای گذشته توسط سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها به دیرالزور سوریه شلیک شد، به نمایش درآمد. در این مراسم، موشک قدر نیز برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است. موشک‌های زمین به زمین «ذوالفقار» و «قدر» به ترتیب با برد 700 و حدود 2000 کیلومتر از راهبردی‌ترین موشک‌های سپاه هستند. 
 
 
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان در ۹۰۰ شهر کشور و تعداد زیادی از کشورهای اسلامی و غیراسلامی برگزار شده و مسئولان و دست اندرکاران نیز تمهیدات لازم را برای برگزاری هر چه با شکوهتر این راهپیمایی و ارائه خدمات مورد نیاز به مردم روزه دار به مرحله اجرا درآوردند. بیش از چهار هزار عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی و خارجی مراسم روز قدس امسال را پوشش می‌دهند.
 
راهپیمایی‌کنندگان با شعار 2030 -2030 سند بندگی، نسبت به سند سازمان یونسکوی سازمان ملل ابراز نگرانی کردند. آهنگ «مرگ بر آمریکا» حامد زمانی در راهپیمایی روز جهانی قدس پخش شد. در حاشیه مراسم راهپیمایی امروز، گروه سرود سفیر با اجرای موسیقی سردار شهید همدانی از زحمات این شهید والامقام که در مبارزه جبهه مقاومت علیه گروهک تروریستی داعش به شهادت رسید تقدیر کردند.
 
راهپیمایی‌کنندگان با شعار حمله موشکی سپاه به داعش نشانه قدرت و آسایش و همچنین نیروی قدس سپاه خار چشم آمریکاست از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع داعش حمایت کردند.

راهپیمایی‌کنندگان همچنین با شعار «بار دیگر داعش کند حماقت از بن کنیم ریشه‌های خباثت» نسبت به هر گونه ترقه‌بازی و حرکت بچه‌گانه توسط تروریست‌های داعشی خط و نشان کشیدند.
 
 
قطعنامه راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس با قرائت قطعنامه ای مواضع خود را اعلام کردند.

متن کامل این قطعنامه به شرح زیر است.

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ ‏ (سوره اسرا آیه 1)

حمد و سپاس بی‌کران خداوند سبحان را که به ما توفیق داد با حضور حماسی و باشکوه در آزمون سترگ و آوردگاه بزرگ "روز جهانی قدس"، بار دیگر زوال قطعی رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از جبهه سلطه و استکبار و جاهلیت مدرن و قبیله‌ای روزگار را فریاد زنیم.

اکنون که با گذشت 38 سال از ابتکار معجزگون و آینده‌نگرانه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت روح‌الله و ادامه راهبری حکیمانه و مدبّرانه حضرت امام خامنه‌ای آرمان آزادی بیت‌المقدس و رهایی ملت مظلوم فلسطین، فراتر از مرزهای جهان اسلام، جغرافیای تحت سیطرة قدرت‌های سلطه‌گر را نیز تحت تأثیر قرار داده و رؤیای صهیونیست‌ها در "تسلط از نیل تا فرات" و تحقق "خاورمیانه بزرگ" را باطل کرده است، ما شرکت‌کنند‌گان در راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن روز جهانی قدس که نماد حمایت از مردم مظلوم فلسطین است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی "الله‌اکبر" و "خامنه‌ای رهبر" به جهانیان اعلام می‌نماییم:

1- "آزادی بیت‌المقدس" و "رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین" از سلطه اشغالگران صهیونیست را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام راحل و مقام عظمای ولایت و رهبری برای جهان اسلام دانسته و تمامی ظرفیت‌های مادی و معنوی خود را در حمایت از انتفاضه فلسطین و مقاومت اسلامی به کار خواهیم گرفت.

2- آزادی قدس شریف و تلاش برای "زوال و نابودی قطعی اسرائیل" و محو غده سرطانی منطقه را همچنان "اولویت اول جهان اسلام" دانسته و هر اقدامی که امت اسلامی را از موضوع فلسطین منحرف سازد محکوم می‌نماییم.

3- تنها راه حل مسأله فلسطین را "بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا" و "برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین آینده این کشور" دانسته و هر راه حل دیگری را محکوم به شکست و فرصت‌سازی برای ادامه حیات رژیم جعلی و اهریمنی صهیونیستی و تضییع حقوق مسلم مردم فلسطین می‌دانیم.

4- ضمن حمایت از "خط مقاومت و انتفاضه" و تأکید بر ضرورت وحدت، هم‌گرایی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی، "یهودی‌سازی" سرزمین‌های اشغالی و تلاش برای "نابودی هویت ملی و تاریخی فلسطین" را به شدت محکوم کرده و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قطعی و عملی مانع تداوم این توطئه خطرناک شوند.

5- "فتنه" داعش و تروریست‌های تکفیری در عراق، سوریه، لیبی و جنایات وحشیانه رژیم متجاوز آل‌سعود علیه مردم مظلوم یمن و بحرین را نقشه مشترک "آمریکا"، "رژیم صهیونیستی" و "ارتجاع منطقه" برای ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمین و امنیت‌سازی برای رژیم صهیونیستی اسرائیل دانسته و هر اقدامی که ظرفیت‌های انقلابی جهان اسلام را قربانی منافع صهیونیست های خبیث و قدرت‌های استکباری نماید به شدت محکوم می‌نماییم.

6- تلاش شیطانی "آل‌سعود" و برخی از کشورهای منطقه در جهت امنیت‌سازی برای صهیونیست از طریق حمایت از تروریسم و رواج خط سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را محکوم نموده و پشتیبانی خود را از دولت، ارتش و نیروهای مردمی و مقاوم کشورهای سوریه و عراق و همچنین ملت مظلوم یمن و بحرین اعلام می‌داریم.

7- آمریکا را همچنان"شیطان بزرگ"، غیر قابل اعتماد و دشمن شماره یک خود دانسته و با‌ محکوم‌نمودن هرگونه مانع‌تراشی‌ در مسیر تأمین حقوق حقه ملت ایران در سند "برجام"، اعمال تحریم‌های جدید را مصداق نقض آشکار برجام می‌دانیم و از دولت و مسئولان مربوط به ویژه هیأت نظارت بر اجرای برجام انتظار داریم تا با تأسی به ملاحظات و منویات راهبردی مقام معظم رهبری اقدام متقابل و جدی را قاطعانه در دستورکار قرار دهند.

8- با توجه به تلاش صهیونیست‌های خبیث برای استحاله فرهنگ و هویت جوامع اسلامی از طریق مجامع و نهادهای بین‌المللی و تحمیل برخی سندهای به اصطلاح جهانی مانند سند 2030 یونسکو که اجرای آن در جمهوری اسلامی باهوشمندی و قاطعیت متوقف گردید، از همه کشورهای مسلمان می‌خواهیم با هشیاری و دقت نقشه‌ها و توطئه‌های شبکه شیطانی سلطه در این عرصه را با شکست مواجه سازند.

9- ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم و تاریخ‌ساز حرم و حمایت از نقش‌آفرینی‌های راهبردی و مستشاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت اسلامی به‌ویژه مقابله با تروریست‌های تکفیری، اقدام این نهاد انقلابی در حمله موشکی به مقر فرماندهی تروریست‌ها در شرق سوریه که برای مجازات و تنبیه عاملان و مسببان جنایت تروریستی 12 رمضان تهران صورت پذیرفت را از مصادیق اقتدار جمهوری اسلامی و سیلی به دشمن و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان دانسته و ضمن قدردانی و تشکر از همت و اراده انقلابی پاسداران انقلاب که اسباب رضایت و غرور ملی ایرانیان و خانواده معظم شهدای ترور را فراهم آوردند، از آنان می‌خواهیم هرگونه تهدید و اقدام ضدامنیت ملی کشور را با پاسخ‌های قاطعانه، پشیمان‌کننده و درخور مواجه سازند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
جمعه دوم تیرماه 1396
بیست و هشتم رمضان المبارک 1438
بیست و سوم ژوئن 2017 میلادی
 
 
لاریجانی در سخنرانی روز جهانی قدس: رژیم صهیونیستی، مادر تروریسم است
 
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی روز جهانی قدس در تهران اظهار داشت: ملت ایران بار دیگر در روز قدس به ندای امام(ره) لبیک گفتند و صحنه با شکوه غیرت دینی در مقابل ظلم و ستم استکبار و صهیونیزم را به رخ جهانیان کشاند. در حافظه قرن اخیر پدیده‌ای شوم‌تر از ماجرای تأسیس رژیم صهیونیستی نداریم که این روند بر اساس نقشه شیطانی بود و جنایانی مانند دیر یاسین، غزه، کفر قاسم و صبرا و شتیلا و حرم ابراهیمی الخلیل و آواره نمون ملت از سرزمین خود را مرتکب شدند که در تاریخ نظیر ندارد.

لاریجانی افزود: تأسیس این رژیم نقطه آغاز ماجراجویی‌های گسترده در خاورمیانه شده است که تا امروز که دست این رژیم در حمایت از تروریست‌ها علنی شده، کل کشورهای اسلامی را درگیر کرده است، لذا مسلمانان با پدیده‌ای تبهکار به نام صهیونیسم مواجه هستند که گر چه خود را متکی به یهود کرده است اما حقیقت قضیه این است که این یک دستاویز و یک دسیسه استعماری است که قدرت‌های بزرگ در آن دست داشتند تا ملل مسلمان را درگیر کنند، وگرنه یهود در ایران زندگی می‌کنند و از صهیونیست‌ها بیزار هستند و در جهان هم یهودیانی هستند که صهیونیسم‌ها را محکوم می‌کنند.

رئیس مجلس تصریح کرد: اینکه امام (ره) بارها فرمودند مسلمانان متحد شوند و دست جنایتکاران چپ و راست که در رأس آن امریکاست، را قطع کنند و اسرائیل را ریشه‌کن کنید، از آن جهت است که استعمارگران یک غده سرطانی در منطقه‌ای ایجاد کردند که برای همیشه مسلمانان را درگیر نگه دارند.

وی اضافه کرد: صهیونیسم یک جنبشی است که هدف آن بازگرداندن یهودیان به وطن خود که به دروغ آن را فلسطین انتخاب کردند، می‌باشد، این اصطلاح تا قرن 19 مطرح نبود، پس از کنگره اول صهیونیسم در سال 1897 میلادی عملاً به این نظریه سامان دادند و به مرور شکل اجرایی پیدا کرد. اعلام کردند یهود قوم برتر است، صهیونیست‌ها با دستاویز قرار دادن عباراتی از تورات که یهود را قوم برگزیده و خاص معرفی می‌کند، برداشتی درست کردند که مقصود از برگزیدگی قوم یهود همان قوم برتر است، به طوری این معنا را گسترش دادند که حتی ترویج دادند که برتری قوم یهود ربطی به خیر و شر و طاعت و معصیت ندارد، حتی اگر یهودیان مرتکب گناه شوند برگزیده بودن این قوم ساقط نمی‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تشریح روند شکل‌گیری رژیم صهیونیستی، گفت: صهیونیزم یک پدیده شیطانی بین‌المللی است، این ادعا که یهودیان صاحبان سرزمین فلسطین بودند دروغ است، آن گونه که تاریخ نشان می‌دهد یهودیان در قرون نزدیک به میلاد مسیح به آنجا آمدند و همیشه هم در اقلیت بودند، 1500 سال این شهر در دست کنعانیان بود که از جزیرةالعرب به آنجا آمده بودند و چند قرن در تصرف ایرانیان بود و بعد به به دست یونانیان افتاد، دوره آرامش اوشلیم از وقتی آغاز شد که توسط نیروهای مسلمان در دهه دوم هجری فتح شد و میان مسلمانان و مردم آنجا توافقنامه‌ای امضا شد و حقوق همگان مشخص شد، بنابراین این ادعا که یهود صاحبان اصلی سرزمین فلسطین بودند، از دروغ‌هایی است که برای سلطه صهیونیست‌ها درست شد.

وی درباره علت حمایت ایران از فلسطین، اضافه کرد: «قدس» قبله نخست مسلمانان است، به طوری که پیامبر (ص) در دورانی که در مکه عبادت می‌کردند، طوری قیام می‌فرمودند که رو به بیت‌المقدس باشند و کعبه میان او و بیت‌المقدس قرار گیرد، 16 ماه پس از هجرت هم به سوی بیت‌المقدس نماز می‌خواندند، پس از تحول قبله مسلمانان از بیت‌المقدس به سوی مسجدالحرام باز هم قدس همچنان مقدس و محترم ماند و در احادیث از لسان معصومین بر حرمت و کرامت آن تأکید زیادی شده است، معراج پیامبر از مسجدالحرام به سوی مسجدالاقصی در قدس بود. مبدأ عروج پیامبر به آسمان از بیت‌المقدس بود، ثانیاً سرزمین فلسطین و قدس شریف خواستگاه پیامبران بود و چهره‌های مقدسی از پیامبران در آن سرزمین زیستند و در آن سرزمین دفن شدند. لذا سرزمین وحی است و مقدس برای همه مسلمانان و پیروان همه ادیان است.

لاریجانی با اشاره به اینکه این سرزمین نمی‌تواند دستاویزی برای سلطه‌گری صهیونیست‌ها باشد، خاطرنشان کرد: فلسطین کانون تفکر اسلامی بود، هدف امام(ره) از تأسیس روز قدس یک افشاگری بزرگ بود تا ملت‌های مسلمان بیدار شوند و دچار غفلت از یک وظیفه مهم اسلامی نشوند، اینکه رهبر انقلاب فرمودند روز قدس روز احقاق حق و روز مبارزه با استکبار است از همین جهت است که ملل مسلمان وظیفه خود را بشناسند.

رئیس مجلس تصریح کرد: رژیم اسرائیل مادر تروریسم است و ما در طول تاریخ پدیده‌ای و تروریسمی پلیدتر و ماجراجوتر از تروریسم صهیونیسمی نداریم، هیچ جریان تروریستی یک ملت را آوارده نکرده است، جنایات زیادی تروریست‌ها مثل داعش داشته‌اند اما میلیون‌ها نفر مسلمان فلسطینی که توسط رژیم صهیونیستی آواره شدند در کارنامه هیچ گروه تروریستی نیست، خشونت‌بارترین روش‌ها را تروریستم صهیونیسم به کار می‌برد.

وی همچنین گفت: اسرائیل بدخیم‌ترین تروریست در تاریخ است و از آغاز سرپرستی انگلیس بر فلسطین ساختار سازمانی تروریستی در آنجا آغاز شد و داعش از نسخه تروریسم صهیونیستی کپی‌برداری می‌کندف حتی نسبت به یهودیانی که همراهی نمی‌کردند عملیات نظامی انجام می‌دادند.

لاریجانی متذکر شد: تروریسم اسرائیل در مرزهای بیرونی هم نمود دارد و شهدای هسته‌ای ما در سال‌های گذشته نمونه‌ای از اقدامات تروریستی در خارج مرزهاست.

رئیس مجلس با اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی عنوان کرد: آمریکا هیچ‌گاه بحث حقوق‌بشر را در مورد رژیم صهیونیستی مطرح نکرد و حتی می‌گوید امنیت اسرائیل امنیت آمریکاست، شما نه تنها طرفدار تروریسم بلکه طرفدار مادر تروریسم هستید.

لاریجانی افزود: این در حالی است که آمریکایی‌ها ملت ما را که از پس از انقلاب همواره در حال مبارزه با تروریست بوده است را به حمایت از تروریست متهم کرده، این خجالت‌آور است، ما 17 هزار شهید ترور داریم، امروز این آمریکایی‌ها هستند که نام منافقین را از لیست تروریست‌ها حذف کردند و حتی امروز که دم از مبارزه به تروریسم می‌زنند، از جبهةالنصره در سوریه حمایت می‌کنند، چون فرزند تروریسم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: سعودی‌ها بارها رؤسای جمهور آمریکا را تشویق به حمله به ایران کرده‌اند، یکی از شاهان منطقه به ما گفت بوش پسر در سفری به کشور ما به تحریک سعودی‌ها گفت باید به ایران حمله کنیم، این امیر به بوش گفت با ایران درگیر نشوید، چون آنان شیعه هستند و ول نمی‌کنند و شما در باتلاق گیر می‌کنید، 1400 سال پیش یکی از اینها (امام‌حسین (علیه‌السلام) را شهید کردند، اینها هر سال عزاداری می‌کنند، این یک قلم را خوب فهمیدند، شیعیان ظالم را رها نمی‌کنند.

رئیس مجلس همچنین گفت: این یک فضاحت برای آمریکاست که آنها در تبلیغات انتخاباتی‌شان بارها رژیم سعودی را حامی تروریست دانسته ولی امروز از این رژیم قبیله‌ای حمایت می‌کنند و این روزها شاهد بودیم که چگونه خیلی به صورت دموکراتیک در این کشور قدرت را جابجا کردند! و پر رویی ایران را محور حمایت از تروریسم معرفی کردند و سپس دعوای دیگری هم با قطر راه انداختند و ابتدا آمریکا قطر را محکوم کردند و بعد از قراردادی که در زمینه فروش هواپیما با این کشور بستند، یک مرتبه مانور مشترک هم گذاشتند و مسائل هم فراموش شد.

رئیس مجلس ادامه داد: امروز آمریکایی‌ها مثل دزدان سرگردنه دنبال چپاول کشورهای اسلامی هستند و رسواترین حکومت امروز حکومت آمریکاست که بی‌پروا از هر حکومت قبیله‌ای حمایت می‌کند تا امول آنان را بگیرد، حالا ملت ایران حق دارد که هر چه فریاد دارد بر سر آمریکا بزند.

وی ادامه داد: روشن است که این وضع دوام ندارد، ملت ایران راه روشنی را دنبال می‌کند، اگر ما با تروریسم مبارزه می‌کنیم و هزینه آن را می‌دهیم با یک استراتژی عمیقی این کار را انجام می‌دهیم تا هم امنیت کشور خودمان را حفظ کنیم و هم تروریسم کور که آبروی مسلمانان را برده است، از بین ببریم و ریشه‌کن کنیم و ما در این راه راسخ هستیم.

لاریجانی با اشاره به اقدام موشکی سپاه در هدف قرار دادن مواضع تروریست ها گفت: ما در داخل و خارج از کشور تروریست‌ها را دنبال می‌کنیم و عملیات موشکی سپاه تنها گوشه‌ای از این اقتدار ملت ایران بود که به خوبی هم انجام شد، ما پاسخ اقدامات سنا و کنگره آمریکا علیه ملت ایران را هم با قاطعیت در صحنه‌های مختلف خواهیم داد، ملت ایران ملتی انقلابی و غیرتمند و با رهبری هوشمند و باصلابت است و در پیگیری اهداف انقلاب اسلامی با جدیت و قاطعیت عمل می‌کند.
 
 
ولیعهد جدید عربستان گفته جنگ را به ایران می‌کشانیم، بچه‌تر از این هستید
 
آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته (جمعه دوم تیر) با اشاره به راهپیمایی روز قدس، گفت: با راهپیمایی شکوهمندتان به اسلام عزت بخشیدید. این حضور یک جسم و یک روح دارد. جسم آن همین حضور در راهپیمایی بود که در سراسر کشور فریاد مرگ بر امریکا و اسرائیل طنین‌انداز شد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه روح این راهپیمایی سه عنصر اساسی دارد، گفت: عنصر اساسی اول این است که جهان اسلام یکپارچه است. اسلام یک روح است که در بدن بیش از یک میلیارد مسلمان وجود دارد و این یک حقیقت قرانی است. ما امت واحده هستیم و نمی توانیم ببینیم در گوشه‌ای سرزمینی را به غارت ببرند و واکنشی نداشته باشیم.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: عنصر دوم نفرت از استکبار است. فرهنگ نفرت از استکبار یک عنصر سیاسی تنها نیست و یک عنصر قرانی است و در قرآن 8 بار سخن از طاغوت آمده یعنی کسی که از حد خودش سرکشی می‌کند. امروز استکبار جهانی از مصادیق طاغوت است. مبارزه با طاغوت یعنی مرگ بر آمریکا و نفرت از طاغوت یعنی مرگ بر اسرائیل.

وی افزود: در جای جای جهان اسلام جای پنجه‌های خونین استکبار است و این راهپیمایی تجلی نفرت از استکبار بود. عنصر سوم فرهنگ طلم‌ستیری تعبیه شده در مکتب ماست. باید از مطلوم حتی نامسلمان نیز حمایت کرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه متأسفانه اذناب آمریکا خودشان را به این رژیم انسان ستیز متوسل کردند، گفت: ولیعهد جدید دولت جلاد عربستان که یک جوان نپخته تازه به دوران رسیده است گفته با تهران مذاکره نمی‌کنیم و جنگ را به تهران می‌کشانیم! شما بچه‌تر از این هستید که عرضه این کار را داشته باشید.

خطب نماز جمعه تهران گفت: صدام که شما تا آخر از او حمایت کردید نتوانست غلطی کند و شما بسیار ضعیف تر از این هستید که به حساب بیایید. مرگ بر آمریکای امروز مترادف با مرگ بر آل سعود است.

آیت‌الله خاتمی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به چهارشنبه هفته آینده و سالگرد 7 تیر و شهادت دکتر بهشتی، گفت: دهه شصت برای همین ترورها مظلوم است. دهه تثیبیت انقلاب بود و شهادت 72 تن و رجایی وباهنر موجب شد تا ارزشهای انقلاب نهادینه شود. شهید مطلوم بهشتی می‌فرمود آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. این شهیدان با خونشان ارزش ها را تثبیت کردند.

وی با اشاره عملیات موشکی لیله القدر سپاه پاسداران، گفت: این اقدام بسیار بزرگ و ستودنی بود. نکته اول آنکه در قران خداوند منتقم شمرده شده و این عملیات تجلی صفت منتقم بودن خداوند بود. همزمانی این عملیات با طرح تحریم ایران در سنای امریکا بسیار معنادار است؛ یعنی هرچه می‌خواهید بنشینید و طرح تصویب کنید، اما ایران اسلامی ذره‌ای از اصول خود عقب نشینی نمی‌کند. ما به اقتدار موشکی مان باز هم خواهیم افزود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه این عملیات پیامی هم به رژیم صهیونیستی و اذناب امریکا داشت، گفت: برنامه موشکی ایران شوخی نیست و شعار هم نمی‌دهیم و این تنها موشک‌های میان برد ماست و تو خود حدیث مفصل بخوان از موشک‌های دور برد ما. همه سلیقه‌ها و جناح‌ها از این عملیات موشکی حمایت کردند و من از زبان شما نمازگزاران از اقدام سپاه پاسداران و قوای مسلح تشکر می‌کنم.

آیت‌الله خاتمی درباره طرح تحریم مجدد ایران توسط آمریکا، گفت: این طرح تحریم اخیر سنا، قطعاً نقض برجام است و مردم انتظار برخورد قاطع با این عهدشکنی دارند. دموکرات و جمهوری خواه به این طرح رأی دادند که نشان می‌دهد دشمن نظام مقدس اسلامی هستند.

وی با اشاره به سخنان مقامات دولت سابق آمریکا که "ما تلاش کردیم ایران را در برنامه هسته‌ای به عقب‌نشینی وادار کنیم و دولت بعد باید تلاش کند ایران را در برنامه موشکی به عقب‌نشینی وادارکند"، اظهار داشت: مطمئن باشید ملت بزرگ ایران در برنامه موشکی ذره‌ای عقب نشنیی نمی‌کند و مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود. ملت ما پای انقلاب تا آخرین نفس و قطره خون ایستاده‌است.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: بار دیگر این حرکت آمریکایی ها این اصل را بر مسند نشاند که این دولت غیرقابل اعتماد است و به مصلحت کشورهای غیرآزاده نیست که به این دولت اعتماد کنند.

آیت‌الله خاتمی درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا که گفته سیاست ما در ایران حمایت از عناصری است به تغییر مسالمت آمیز نظام منجر شود، گفت: شما 38 سال است در پی تغییر نظام هستید و این خواب ها تاکنون تعبیر نشده و نخواهد شد. روان شناسی ملت ما نفرت از بیگانه سلطه‌گر است و اصولگرا و اصلاح طلب ندارد. همه این موضع را محکوم کردند و البته در رویکردها هم باید تغییر حاصل شود و برخی طوری حرف نزنند که آمریکا را امیدوار کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر