بازدید 4709

بحران اقتصادی، ایتالیایی ها را به فکر مهاجرت انداخت

بیش از پانصد هزار ایتالیایی بخاطر بحران اقتصادی و برای پیدا کردن فرصت های شغلی و بهبود وضعیت معیشتی به خارج از این کشور مهاجرت کردند.
کد خبر: ۷۰۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰ 22 June 2017
بیش از پانصد هزار ایتالیایی بخاطر بحران اقتصادی و برای پیدا کردن فرصت های شغلی و بهبود وضعیت معیشتی به خارج از این کشور مهاجرت کردند.

به گزارش ایرنا، سازمان نظارت آماری مشاورین کار ایتالیا، اعلام کرد که از سال 2008 تا 2016 میلادی بیش از 500 هزار ایتالیایی برای بهبود شرایط زندگی و کاری به خارج از کشور مهاجرت کردند. 

نخستین هدف ایتالیایی های برای مهاجرت و بهبود زندگی خود، کشور آلمان است جایی که در سال 2015 میلادی 20 هزار نفر به آنجا مهاجرت کرده اند. کشورهای انگلیس و فرانسه نیز به ترتیب در رده های دوم وسوم مهاجرت ایتالیایی ها قرار دارند. 

علاوه بر این تعداد، حدود 300 هزارمهاجر خارجی مقیم ایتالیا بویژه از کشورهای بلوک شرق به کشورهای خود بازگشتند زیرا در ایتالیا فرصت شغلی مناسبی پیدا نکردند. 

همچنین پدیده دیگری نیز بوقوع پیوسته است که مربوط به مهاجرت های داخلی در ایتالیا می شود. ایتالیا کشوری با فرصت ها و شرایط متفاوت است و از این نظر کمتر به سایر کشورهای اروپایی شباهت دارد، به همین دلیل بسیاری از ایتالیایی ها از استان های جنوبی به مرکزی و شمالی مهاجرت می کنند. 

بر اساس این گزارش از سال 2008 تا 2015 بیکاری در جنوب ایتالیا منجر به افزایش مهاجرت ها شد و در این سالها 273 هزار نفر به سوی مناطق شمالی کشور و 110 هزار نفر نیز به مناطق مرکزی برای پیدا کردن فرصت های کاری مناسب و بهبود شرایط زندگی مهاجرت کرده اند. 

بیکاری و تداوم بحران باعث شده است تا همواره مغزهای بیشتری این کشور را در جستجوی شرایط بهتر ترک کرده و در این میان میل مهاجرت به خارج در میان محققان فیزیکدان، ریاضی و رشته های انفورماتیک، بیش از پیش محسوس است .بحران اقتصادی، بیکاری را تبدیل به یک تله برای مردم این کشور کرد که مشکل می توانند از آن خارج شوند. اغلب افرادی که در جستجوی کار در این کشور هستند، بیش از دو سال برای یافتن شغل انتظار کشیده در حالی که برای پیدا کردن نخستین کار باید 34 ماه در انتظار بکشند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان