بازدید 4837

مأمور پلیس را من نکشتم

کد خبر: ۷۰۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 03 June 2017
مرد جوانی که متهم است در مراسم چهارشنبه‌سوری با نارنجک مأمور پلیسی را به قتل رسانده ‌است، بار دیگر پای میز محاکمه رفت و ادعا کرد پرتاب‌کردن نارنجک کار او نبود و آن شب فقط چند سیگارت با خود داشته ‌است.

به گزارش شرق، در آخرین سه‌شنبه سال ٩٢ مأموران پلیس باخبر شدند یکی از همکاران آنها در پی پرتاب نارنجکی دست‌ساز در منطقه رودکی تهران کشته شده ‌است.

مأموران در تحقیقات اولیه متوجه شدند فردی که به سوی مأموران نارنجک پرتاب کرده، جوانی به نام آرش است. 

یکی از دوستان این جوان به مأموران گفت: آن شب در قهوه‌خانه آرش به ما گفت بر سر یک مأمور نیروی انتظامی نارنجک پرتاب کرده است. به این ترتیب مأموران آرش را بازداشت كردند و مورد بازجویی قرار دادند و براساس گفته‌های متهم، شکایت اولیای ‌دم و گفته‌های شاهدان حادثه، کیفرخواست علیه پسر جوان صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری ارسال شد. 

در جلسه رسیدگی ابتدا اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و درخواست قصاص متهم را کردند؛ سپس آرش پای میز محاکمه ایستاد و گفت: روز حادثه من با دوستانم در قهوه‌‌خانه نشسته بودم و نمی‌دانم چه کسی به طرف مأموران نارنجک پرت کرده‌ است.

با پایان جلسه قضات وارد شور شدند و آرش را از اتهام قتل عمد تبرئه و او را به پرداخت دیه محکوم کردند اما با اعتراض اولیای دم پرونده به شعبه ٣١ دیوان عالی کشور ارسال و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض فرستاده شد و آرش بار دیگر در شعبه چهارم دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و این‌بار به قصاص محکوم شد اما دیوان عالی کشور به دلیل حضورنداشتن نماینده دادستان در جلسه رسیدگی، بار دیگر پرونده را برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران ارسال کرد. 

در جلسه رسیدگی به این پرونده که روز گذشته برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد؛ سپس اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و بار دیگر تقاضای قصاص متهم را مطرح کردند؛ سپس آرش در مقابل قضات ایستاد و گفت: همان‌طور که قبلا هم گفته بودم من زمان حادثه با دوستانم در قهوه‌خانه نشسته بودم و قتل را قبول ندارم. 

او در پاسخ به این سؤال که چرا دوستانت می‌گویند تو این کار را انجام داده‌ای، پاسخ داد نمی‌دانم دلیل آنها برای این کار چیست؟

با پایان گفته‌های متهم و اولیای دم، وکیل متهم در جایگاه حاضر شد و گفت: همان‌طور که می‌دانید آرش تنها ١٨ سال داشت و احتمالا برای اینکه در میان دوستانش خودی نشان دهد، به آنها گفته به طرف مأمور نارنجک پرتاب کرده‌ است؛ سپس ختم جلسه از سوی رئیس دادگاه اعلام شد. با پایان جلسه رسیدگی قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی