بازدید 2069

اسرائیل ساخت یک شهرک صهیونیستی جدید را تصویب کرد

تل‌آویو ساخت یک شهرک صهیونیستی به جای شهرک تخلیه‌شده «عمونا» را تصویب کرد.
کد خبر: ۶۹۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷ 28 May 2017
تل‌آویو ساخت یک شهرک صهیونیستی به جای شهرک تخلیه‌شده «عمونا» را تصویب کرد.
 

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» اعلام کرد رژیم صهیونیستی ساخت یک شهرک صهیونیست‌نشین در نزدیکی نابلس کرانه باختری به جای شهرک «عمونا» را تصویب کرد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» آذرماه سال گذشته (1395) اعلام کرد به موجب توافقی جدید که میان ساکنان کانون شهرکی «عمونا» (که صهیونیست هستند) و تل آویو صورت گرفته ، ساکنان این کانون شهرکی در مقابل ساخت یک شهرک دیگر برای آنها در مکان دیگری، عمونا را تخلیه می‌کنند.

بر اساس پیشنهادی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «نفتالی بنت» وزیر آموزش عالی این رژیم به ساکنان عمونا داده است، دو برابر کانکس‌هایی که اکنون در عمونا وجود دارند در زمینی مجاور فراهم خواهد شد و تلاش‌هایی برای افزایش شهرک‌نشینان انجام خواهد شد.

ائتلاف حکومتی رژیم صهیونیستی با تخصیص 130 میلیون شِکِل برای عملیات تخلیه عمونا موافقت کرده و مبلغ 79 میلیون شِکِل برای ایجاد یک شهرک جدید در نزدیکی شهرک‌ «شفوت راحیل» اختصاص خواهد یافت.

کانون شهرکی عمونا از جمله صدها کانون شهرکی هستند که به صورت غیرقانونی بر اراضی فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری بنا شده ‌اند.

این شهرک نهایتا در بهمن‌ماه 1395 تخلیه شد. بر اساس حکم صادر شده، کانون شهرکی عمونا پس از تخلیه در مشمول «املاک غائبان» قرار خواهد گرفت.

قانون املاک غائبان که در سال 1950 تصویب شده، اعلام می‌کند املاک فلسطینی‌هایی که در سال 1948 آنهم به دلیل اشغالگری اسرائیل مهاجرت کرده‌اند تحت تصرف این رژیم درمی‌آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار