بازدید 1910

ترامپ قصد دارد از توافق بین‌المللی اقلیمی پاریس کناره‌گیری کند

برخی منابع آگاه اعلام کردند که رئیس‌جمهور آمریکا به افراد مورد اعتماد خود گفته است که تصمیم دارد از توافق بین‌المللی پاریس درباره تغییرات اقلیمی کناره‌گیری کند.
کد خبر: ۶۹۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 28 May 2017
برخی منابع آگاه اعلام کردند که رئیس‌جمهور آمریکا به افراد مورد اعتماد خود گفته است که تصمیم دارد از توافق بین‌المللی پاریس درباره تغییرات اقلیمی کناره‌گیری کند.
 

به گزارش فارس، سه منبع آگاه اعلام کردند که «دونالد ترامپ» رئیس‌‌جمهور آمریکا به افراد قابل اطمینان خود از جمله «اسکات پروت» رئیس آژانس محافظت از محیط زیست گفته است که قصد دارد از توافق بین‌المللی تغییرات اقلیمی کناره‌گیری کند.

روز شنبه (دیروز) ترامپ در یک پست توییتری اعلام کرد که هفته آینده در خصوص حمایت یا عدم حمایت از توافق اقلیمی پاریس تصمیم‌گیری می‌کند.

کاخ سفید هنوز در خصوص این خبر اظهارنظر نکرده است.

یک منبع که با افرادی که در این تصمیم‌گیری دخیل هستند، ارتباط دارد به خبرگزاری رویترز گفته است که قبل از اعلام نظر ترامپ در خصوص این مطلب، قرار است یکسری نشست‌هایی با مدیران اجرایی شرکت‌های انرژی و شرکت‌های بزرگ و دیگر افراد در خصوص توافق بین‌المللی پاریس درباره تغییرات اقلیمی برگزار شود.

ترامپ در روز پایانی نشست گروه 7 در ایتالیا بعد از آنکه حاضر نشد در مقابل فشارهای همپیمانانش برای حمایت از توافق مهم 2015 درباره تغییرات اقلیمی سر تعظیم فرود آورد، در یک پیام توییتری نوشت:‌« من هفته آینده تصمیم نهایی خود را درباره توافق پاریس اتخاذ می‌کنم».

ترامپ که پیش از این گرمای جهانی را یک دروغ خوانده بود، از جانب رهبران گروه 7 تحت فشار قرار گرفته بود که توافق 2015 پاریش در خصوص از بین بردن انتشار کربن را بپذیرد.

گرچه او در پیام توییتری نوشته است که هفته آینده در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند اما بی‌میلی ظاهری وی برای پذیرش این توافقنامه که به امضای 195 کشور درآمده است، موجب برانگیخته شدن خشم «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان شد.

مرکل به خبرنگاران گفت: «کل مباحثات درباره آب و هوا اگر نخواهیم بگوییم رضایت‌بخش نبود، می‌توانیم بگوییم بسیار دشوار بود. هیچ اشاره‌ای نشد که آمریکا در این توافق می‌ماند یا خیر».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار