بازدید 2162

داعش مقر فرماندهی‌اش را از موصل به حویجه منتقل کرده است

گروه تروریستی داعش مقر فرماندهی خود در عراق را از شهر موصل به شهرستان حویجه منتقل کرده است.
کد خبر: ۶۹۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 26 May 2017

گروه تروریستی داعش مقر فرماندهی خود در عراق را از شهر موصل به شهرستان حویجه منتقل کرده است.

به گزارش تابناک، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، انور العاصی، فرمانده نیروهایی که در آزادی شهرستان حویجه در استان کرکوک شرکت خواهند کرد، گفت: داعش و رهبران ارشد این گروه روند انتقال فرماندهی از شهر موصل به شهرستان حویجه را به پایان رسانده‌اند. دلیل انتقال مقر فرماندهی، نزدیک شدن فروپاشی داعش در موصل و آزادی این شهر و نیاز تروریست‌ها به ادامه فعالیت‌هایشان است که تنها از طریق شهرستان حویجه و شهرهای الزاب، الریاض، العباسی و الرشاد ممکن است.

وی گفت: داعش روز پنجشنبه 400 تن از اعضای خود را به حویجه منتقل کرد. برخی از آن‌ها از طریق رود دجله و از سوریه و اردن و موصل منتقل شدند. اعضای داعش با دستور رهبران ارشد این گروه و چشم بسته منتقل شدند تا راه‌های مخفیانه‌ای که داعش از آن‌ها برای رفت و آمد استفاده می‌کند، فاش نشود.

العاصی تأکید کرد: داعش تعداد زیادی از اعضایش را برای حمله به ارتفاعات حمرین، میدان‌های نفتی علاس و عجیل و مناطق دیگر در مجاورت با آمرلی بسیج کرده است. داعش با سرعت زیادی در مناطق جنوب و غرب کرکوک مستقر شده و نیروهایش را گردهم آورده است.

از سوی دیگر نجم الدین کریم، استاندار کرکوک گفت: حویجه به پایتخت داعش در عراق تبدیل شده است چراکه نیروهای امنیتی آن را رها کرده‌اند. ما بارها خواهان تسریع در روند عملیات آزادی حویجه شدیم اما دولت مرکزی پاسخی به ما نداد. تصمیم آغاز عملیات آزادی حویجه تنها به دست حیدر العبادی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح است اما او تاکنون هنوز چنین تصمیمی نگرفته است.

وی گفت: سیطره داعش بر این مناطق بر امنیت دیگر استان‌ها تأثیر می‌گذارد و آزادی آن گام مهمی در از بین بردن داعش است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر