بازدید 3220

امیر قطر: هیچ عقلانیتی در دشمنی با ایران وجود ندارد/ ایران یک قدرت اسلامی است

اخبار اولیه از این امر حکایت داشت که امیر قطر گفته است از آنجایی که ایران یک قدرت اسلامی است، هیچ عقلانیتی در ادامه خصومت با ایران وجود ندارد اما ساعاتی بعد منابع قطری انتصاب این اظهارات به امیر قطر را رد کردند.
کد خبر: ۶۹۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۵ 24 May 2017
اخبار اولیه از این امر حکایت داشت که امیر قطر گفته است از آنجایی که ایران یک قدرت اسلامی است، هیچ عقلانیتی در ادامه خصومت با ایران وجود ندارد اما ساعاتی بعد منابع قطری انتصاب این اظهارات به امیر قطر را رد کردند.
 

به گزارش تابناک، رسانه‌های عربی بامداد امروز چهارشنبه اظهاراتی را به نقل از «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر درباره ایران، رژیم صهیونیستی و آمریکا منتشر کردند. با این وجود خبرگزاری قطر ساعاتی بعد این اظهارات را تکذیب کرد و اعلام کرد که انتصاب آن به امیر قطر درست نیست.

این اخبار از این امر حکایت داشت که امیر قطر در اظهارات امروز خود تأکید کرده است: «ایران یک قدرت اسلامی است و هیچ عقلانیتی در دشمنی با ایران وجود ندارد».

تمیم بن حمد آل ثانی همچنین گفته است:‌ «ایران یک قدرت اصلی برای حفظ ثبات در منطقه است».

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر یک روز پس از اعلام پیروزی «حسن روحانی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، با ارسال پیامی به روحانی، پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفته بود.

بنا بر گزارش شبکه «العربیه»، امیر قطر همچنین با اشاره به تمایل دوحه برای همکاری با کشورهای همسایه به منظور ایجاد ثبات در منطقه گفته است که قطر به صورت همزمان موفق شده تا هم روابط مستحکمی با آمریکا برقرار سازد و هم با ایران.

وی در ادامه گفت که این حق قطر است که به صورت همزمان روابط خوبی هم با رژیم صهیونیستی و هم با حماس به عنوان نماینده قانونی و مشروع فلسطینیان داشته باشد. امیر قطر تأکید کرد که روابط دوحه و تل‌آویو خوب است.

با این وجود تمیم بن حمد آل ثانی از وجود تنش‌هایی میان دوحه و دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا خبر داده است.

امیر قطر  همچنین با اشاره به مناقشات اخیر در داخل آمریکا بر سر ارتباطات «دونالد ترامپ» با روسیه تأکید کرد که در حال حاضر رئیس‌جمهوری آمریکا با مشکلات و مسائل حقوقی در این کشور مواجه است.

با این وجود در ادامه با ملایم کردن لحن خود گفت، پایگاه هوایی «العدید» قطر که هم مورد استفاده نیروهای هوایی قطر است و هم آمریکا، از دوحه در قبال کشورهای همسایه خود حفاظت می‌کند. وی به هیچ اسمی از این کشورهای همسایه اشاره نکرد.

بر اساس این گزارش، پایگاه نظامی العدید در جنوب غربی دوحه مدتهاست که نماد اتحاد آمریکا و قطر بوده است.

 
 
فارس
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر