بازدید 9544
۳
به دلیل نقض حریم خصوصی,

سیلی سخت فرانسه به فیسبوک

فیسبوک، غول رسانه های اجتماعی، 150 هزار یورو از سوی حفاظت اطلاعات کشور فرانسه و به سبب هدف قراردادن تبلیغات و ردیابی کاربران، جریمه شد. این در حالی ست که این شرکت، پیشتر نیز توسط تنظیم کننده های اروپایی مجازات شده است.
کد خبر: ۶۹۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 18 May 2017
فیسبوک، غول رسانه های اجتماعی، 150 هزار یورو از سوی حفاظت اطلاعات کشور فرانسه و به سبب هدف قراردادن تبلیغات و ردیابی کاربران، جریمه شد. این در حالی ست که این شرکت، پیشتر نیز توسط تنظیم کننده های اروپایی مجازات شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، به گفته کمیسیون ملی انفورماتیک و آزادی فرانسه(CNIL)،  این جریمه از طرفی شامل شرکت فیسبوک و از طرف دیگر متوجه فیسبوک ایرلند می باشد.

سیلی سخت فرانسه به فیسبوک

این اقدام پس از یک کاوش گسترده در کشورهای بلژیک، هلند، اسپانیا و آلمان در مورد برخی از شیوه های غیرقانونی شرکت فیسبوک، به وقوع پیوست.

به گفته حافظان اطلاعات، فیسبوک مجاز نیست از اطلاعات کاربران برای نمایش تبلیغات هدف دار استفاده کرده یا با ردیابی غیر قانونی و با کمک کوکی ها بر فعالیت کاربران داخل و خارج از سایت نظارت داشته باشد.

از زمانی که تحقیقات بر روی فیسبوک آغاز شده است، این بیشترین مبلغی است که تا به حال CNIL توانسته بر غول تکنولوژی تحمیل کند. در همین راستا قانون جدیدی در ماه اکتبر تصویب شده است که اجازه می دهد حافظان اطلاعات تا سقف 3 میلیون یورو توانایی جریمه شرکت های خاطی را داشته باشند.

قانون جدید حفاظت اطلاعات اتحادیه اروپا که تا سال آینده به جریان می افتد، به مقامات اتحادیه اروپا اجازه می دهد، شرکت های خاطی را تا 4 درصد گردش مالی جهانی شان بتوانند جریمه کنند.

در ماه ژانویه 2016، CNIL به فیسبوک دستور داد تا در صورت عدم رضایت کاربران، فعالیت های اینترنتی آنها را کنترل نکند. همچنین از این شرکت خواست تا انتقال اطلاعات شخصی افراد به ایالات متحده آمریکا را متوقف کنند.

فیسبوک در مدت کوتاهی پس از اطلاع، با صدور بیانیه ای نگرانی خود را ابراز کرد، اما مشخص نکرد که در جهت مقابله با این جریمه، چه اقدامی را در پیش خواهد گرفت.

این شرکت در بیانیه ای اذعان کرد، "ما با تمام احترام، مخالفت خود را با تصمیم CNIL اعلام می کنیم.در فیسبوک حفظ حریم شخصی افراد از جمله ارکان اصلی این شرکت می باشد. در طول سال های اخیر، ما با شفاف سازی سیاست هایمان به مردم فهماندیم که قصد داریم با استفاده از اطلاعات آن ها، فضای فیسبوک را بهبود بخشیم."

این اولین اقدام جدی بر علیه شرکت هایی است که داده های اطلاعاتی را از کاربران اروپایی به آمریکا ارسال می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
شما چقدر از این کلمه سیلی خوشتان میاد 15 هزار یورو برای فیس بوک که عددی نیست و فقط یک جریمه هست ربطی به سیلی و مشت و لگد و تو سری هم نداره
همش 150 هزار یورو مطمئنی 150 میلیون یورو نیست
والا همچین سیلی هم نخورده! ای کاش اینقدر حماسی و شعاری خبر منتشر نمیکردیم. فیسبوک از طریق همین تبلیغات درآمد چند میلیارد دلاری داره و پرداخت جریمه ۱۵۰ هزار دلاری یک قطره در دریاست و اصلا چیزی نیست! به این نمیگن سیلی خوردن!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل