بازدید 13453

جک ما، موسس علی بابا، لقب ثروتمندترین مرد چین را پس گرفت

جک ما، میلیاردر چینی و بنیان گذار شرکت علی بابا، با پیشی گرفتن از نجیب زاده چینی، وانگ جیانلین، ثروتمند ترین مرد چین لقب گرفت.
کد خبر: ۶۹۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ 17 May 2017
جک ما، میلیاردر چینی و بنیان گذار شرکت علی بابا، با پیشی گرفتن از نجیب زاده چینی، وانگ جیانلین، ثروتمند ترین مرد چین لقب گرفت.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، بر اساس برآوردهای شرکت رسانه ای فوربس(Forbes)، ثروت میلیاردر چینی"ما" به ارزش 30.9 میلیارد دلار می باشد، در حالی که ثروت وانگ که به طور عمده از املاک، مستغلات و صنعت سرگرمی به دست می آید، در حدود 30.7 میلیارد دلار محاسبه شده است. ثروت "ما" با افزایش سود دهی و قیمت سهام شرکت علی بابا، حدود 33 درصد افزایش یافته است.

جک ما، موسس علی بابا، لقب ثروتمندترین مرد چین را پس گرفت

سال 2014، عرضه اولیه سهام شرکت علی بابا در بازار نیویورک رکوردهای جدیدی را ثبت کرد. این شرکت با بالا بردن ارائه سهام عمومی جهانی در حدود 25 میلیارد دلار و دست یابی به 230 میلیارد دلار ارزش بازار، اولین شرکتی است که به این ارقام دست یافته است. روز سه شنبه، هر سهم این شرکت در بازار بورس، 121.4 دلار مبادله شد.

افزایش سهام این شرکت تجارت الکترونیک چینی، به نفع گروه سافت بانک(SoftBank Group) و یاهو نیز بوده است، زیرا این دو شرکت هرکدام به ترتیب مالک 32 و 15 درصد از سهام علی بابا می باشند.

دو سال پیش میلیاردر چینی، وانگ جیانلین با گذر از جک ما که در آن سال  1.4 میلیارد دلار ریزش درآمدی را تجربه کرده بود، به عنوان ثروتمندترین مرد چین لقب گرفت.

درگیری گذشته این شرکت(علی بابا) با دولت چین و تنظیم کننده شرکت های بزرگ در زمینه فروش کالاهای تقلبی نیز نگرانی های سرمایه گذاران را برانگیخت. سال 2016 نیز، جیانلین به عنوان ثروتمندترین مرد چین باقی ماند.

درآمد علی بابا با 55 درصد افزایش به 5 میلیارد دلار رسید که این میزان حتی بیشتر از درآمد ترکیبی آمازون و eBay بوده است.این شرکت با ثبت یک رکور خارق العاده توانست تنها در 7 دقیقه آغازین جشنواره فروش آنلاین، 1.5 میلیارد دلار فروش کند.

معلم سابق زبان انگلیسی، شرکت علی بابا را 16 سال پیش تاسیس کرد. در حال حاضر این شرکت، بزرگترین پلت فرم تجارت الکترونیک در جهان و با سرمایه 246.12 میلیارد دلار می باشد.

این شرکت به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد با تنوع بخشیدن به زمینه کسب و کار خود، وارد بازار دیجیتال شود. شرکت علی بابا تصمیم دارد با سرمایه گذاری 145 میلیون دلاری، وارد بازار توزیع بازی های تلفن همراه شود.

سال گذشته، جک ما با ارائه یک برنامه بلند پروازانه ادعا کرد که می خواهد طی دو دهه آینده، 100 میلیون شغل ایجاد کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان