بازدید 7124
در بازار نقدی و آتی رقم خورد؛

همراهی بازار سکه با اونس و دلار / نگرانی های سیاسی آمریکا حوالی بازار طلا

حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته (سه شنبه) در بورس کالای ایران به ۹ هزار ۱۲۷ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز معاملاتی قبل رشد ۱۶ درصدی را تجربه کرد چراکه در این روز حجم معاملات ۷ هزار و ۸۰۳ قرارداد ثبت شده بود.
کد خبر: ۶۹۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 17 May 2017
همراهی بازار سکه با اونس و دلارحجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته (سه شنبه) در بورس کالای ایران به ۹ هزار ۱۲۷ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز معاملاتی قبل رشد ۱۶ درصدی را تجربه کرد چراکه در این روز حجم معاملات ۷ هزار و ۸۰۳ قرارداد ثبت شده بود.

به گزارش «تابناک اقتصادی»،  در چهارمین از روز هفته جاری، بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران تحت تاثیر رشد بهای اونس در بازارهای جهانی و نوسان نرخ دلار قرار گرفت.

همراهی بازار سکه با اونس و دلار

روز سه شنبه، فضای بازار ارز در ساعات ابتدایی تفاوت چندانی با روزهای قبل نداشت، ولی از ساعت یک بعدازظهر میزان نوسانات افزایش یافت، بر همین اساس سررسید های بازار آتی نیز تحت تاثیر این افت و خیزها روند متفاوت قیمتی را تجربه کرد.

به این ترتیب در معاملات دیروز از هر ۶ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا ۵ سررسید با روند صعودی و سررسید شهریور با افت قیمت رو به رو شد.


از بازار نقدی چه خبر؟

از طرفی دیروز سکه تمام بهار آزادی در بازار نقدی با افزایش ۲ هزار تومانی به قیمت یک‌ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان معامله شد. این در شرایطی است که نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب با قیمت های ۶۵۲ هزار تومان و ۳۷۱ تومان به فروش رسید.


نگرانی های سیاسی آمریکا حوالی بازار طلا می‌چرخد

انتشار آمارهای ناامیدکننده در بخش مسکن آمریکا و گزارش های مربوط به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای پایان یافتن تحقیقات مربوط به رسوایی مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، تاثیر زیادی بر کاهش ارزش دلار افت شاخص سهام و افزایش قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با ۰.۵ درصد افزایش به بیش از ۱۲۴۳ دلار رسیده است که این رقم از ۳ می تاکنون بی سابقه بوده است. قیمت طلا در مبادلات روز سه شنبه نیز با افزایش ۰.۵ درصدی روبرو شده بود که این بیشترین افزایش قیمت طلا در یک روز از ۱۲ آوریل به شمار می رود.

یک منبع آگاه تاکید کرده است که ترامپ از جیمز کومی رئیس برکنار شده اف بی آی خواسته بوده است تا تحقیقات مربوط به رسوایی فلین و ارتباط وی با مقام های روسی را پایان دهد. این مساله ابهامات زیادی را درباره تلاش ترامپ برای دخالت در روند تحقیقات فدرال به وجود آورده است. کاخ سفید فوراً این اتهامات را رد کرده است.

تحولات سیاسی آمریکا به همراه انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در منطقه یورو موجب کاهش ارزش دلار شده است. بهره اوراق قرضه آمریکا نیز با کاهش ر وبرو شده است. آمارهای ضعیف اقتصادی در آمریکا نیز موجب شده است تا گمانه زنی ها درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن کمتر شود.

شاخص ارزش دلار در برابر شش ارز معتبر بین المللی با کاهش روبرو شده و به پایین ترین سطح خود از ۹ نوامبر رسیده است. شاخص سهام در بازار آسیا نیز با افت ۰.۲ درصدی روبرو شده است.

فدرال رزرو آتلانتا نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال به نرخ سالیانه ۴.۱ درصدی رسیده است.

وزیر دفاع کره جنوبی نیز تاکید کرده است که برنامه موشکی کره شمالی در حال پیشرفت سریع فراتر از انتظارات است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، تنش های سیاسی و نگرانی های بین المللی بار دیگر موجب افزایش تقاضای فیزیکی برای طلا شده است.


منبع: بورس کالای ایران

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل