بازدید 4598

بورس تهران در کانال 80 هزار واحد به استقبال انتخابات رفت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه 96 با افزایش 214 واحدی به رقم 80 هزار و 344 واحد دست یافت.
کد خبر: ۶۹۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 17 May 2017
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی حمایت حقوقی‌های سنتی بازار سهام را در گروه‌‌های هلدینگ‌ پتروشیمی، پالایشی و خودرویی‌ها را به نظاره نشستند که با این وجود معاملات کم عمقی در بازار رقم خورد.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه 96 با افزایش 214 واحدی به رقم 80 هزار و 344 واحد دست یافت.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 23 واحدی عدد 17 هزار و 421 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 159 واحدی به رقم 87 هزار و 624  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 91 واحدی به رقم  55 هزار و 784  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 809  واحدی عدد 177 هزار و 908  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر چندانی روی 915  واحد رسید.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت پالایش نفت بندر عباس با 60 واحد، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 59 واحد و خدمات انفورماتیک با 25  واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 21 واحد ، گسترش نفت و گاز پارسیان با 19 واحد و  آسان پرداخت پرشین با 16 واحد کاهش، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 186 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 943 میلیون و 209 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 56 هزار و 368  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های لیزینگ رازی، سیمان خزر، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ماشین‌سازی اراک، سرمایه‌گذاری سبحان، کی‌بی‌سی، مدیریت سرمایه‌گذاری امید، شیر پاستویزه پگاه اصفهان، چرخشگر، سیمان شاهرود، خدمات انفورماتیک، مخابرات ایران، سبحان‌دارو، حق تقدم خرید سهام سیمان شاهرود و گسترش صنایع و خدمات کشاورزی متوقف شدند. 

امروز همچنین آگهی عرضه 6.15 درصد از حق تقدم سهام شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد به قیمت پایه هر سهم 20 تومان در بازار درج و روانه میز فروش بورس تهران شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از 110 میلیون سهم سایپا به ارزش کمتر از 15 میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد. همچنین کمتر از 40 میلیون سهم بانک حکمت ایرانیان به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان کد به کد شد. 

بر اساس این گزارش همزمان با داغ‌تر شدن برگزاری مجامع عادی سالیانه بورس تهران در آخرین روز از هفته انتخاباتی خود در حالی شاهد حمایت یک‌دست حقوقی‌های سنتی بازار در گروه‌های پیشرو و حامی شاخص بورس از جمله در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس سایپا و همچنین گروه پالایشی‌ها بود که همچنان بازار پایه فرابورس چراغ سبز خود را بر روی صفحه بازان کم تعداد این بازار نشان داده است. 

در این بین گروه‌های کوچک بازار از جمله غذایی‌ها، قطعه‌سازها و دارویی‌ها در آستانه برگزاری مجامع عادی سالیانه و انتظار برای برخورداری از سود تقسیمی مناسب میان سهامداران همچون با اقبال معامله‌گران بازار سهام روبرو هستند.

به گزارش فارس، اغلب معامله‌گران بازار سهام در حالی رقابت‌های انتخاباتی این دوره ریاست جمهوری را دنبال کردند که عدم برنامه مشخص و مدون از سوی کاندیداها برای ترسیم چشم‌آنداز بازار سرمایه و تداوم رکود حاکم بر فضای کلی معاملات باعث بی‌انگیزه شدن اغلب معامله‌گران در این بازار شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر