بازدید 4399
۱

کارآفرینی برای ۵۰۰ نفر با همت بانوی کارآفرین درگزی

کد خبر: ۶۹۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵ 14 May 2017
کارآفرینی برای ۵۰۰ نفر با همت بانوی کارآفرین درگزی.بانوي كار آفرين درگزي با همت و تلاش خود توانسته است 500 نفر از افرادي كه مددجو هستند را در 18 عرصه شغلي مختلف صاحب شغل كند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از پايگاه اطلاع رساني بسيج سازندگي خراسان رضوي، خانم يكتا از بانوان شناخته در شهرستان درگز است و با توجه به اينكه همسر او از طلافروشان بزرگ منطقه درگز است درزمينهٔ اشتغال رنگ تازه‌اي به شهر داده است، او بااينكه بيماري دارد بازهم روحيه خود را از دست نداده و چندين عرصه خودكفايي را راه‌اندازي كرده است.

خانم يكتا عنوان داشت: او منزل خود را در اين راه خيريه اشتغال‌زايي وقف كرده‌ام، با تأسيس كارگاه، مهدكودك و آشپزخانه مجموعه بزرگي را مديريت مي‌كنم و در سراسر شهرستان تقريباً براي ۵۰۰ نفر در عرصه‌هاي پوشاك، خوراك و صنايع‌دستي صاحب شغل شده‌اند.

وي افزود: افراد آسيب‌ديده اجتماعي كه داراي سوءسابقه و اعتياد مي‌باشند جزئي از مردم هستند و نياز به حمايت دارند؛ در كارگاه من اين افراد پاك‌سازي و بسيجي مي‌شوند.

اين بانوي كارآفرين عنوان داشت: بيش از ۱۳ طرح كارآفرين در شهرستان درگز را به‌صورت منطقه‌اي را برنامه‌ريزي كرده‌ام كه مناطق مانند لطف‌آباد درگز را كه منطقه محروم و پر از معتاد است آباد مي‌كنند اما به سبب نامهرباني‌ها نمي‌توانم اجرا كنم.

يكتا ادامه داد: من با ۵ تن از دوستانم كار را شروع كرده‌ام و امروز اين ۵ نفر را به ۵۰۰ نفر اشتغال رسانده‌ام، اكنون ۲۰۰ نفر مستقيماً اشتغال دارند، ۱۸ شعبه كاري داريم و سه بيمارستان از ما كالاي موردنياز خود را تأمين مي‌كنند.

وي افزود: در جلسه‌اي با حضور مسئولين شهرستان كه سنگ‌اندازي‌هاي بسياري انجام دادند به آن‌ها گفتم كار را زمين نخواهم گذاشت و راهم را ادامه مي‌دهم در اين مسير مسئول بسيج سازندگي شهرستان پيشنهاد حمايت را ارائه داد.

اين بانوي كارآفرين بيان داشت: شهر من پر از ثروت‌هاي بالقوه است اما برخي از مردمانش نان خوردن هم ندارند و اين من را متأثر كرد به‌طوري‌كه جامه تنم هيچ‌گاه برند خارجي نيست.

يكتا افزود: يكي از نخبه‌هاي كشوري طراح پروژه هدايت يكتا در مجموعه من فعال است و درزمينهٔ كشاورزي با او همكاري داريم تا گل انگور كه در شهرستان درگز متأسفانه از عصاره آن به‌عنوان ماده مضري استفاده مي‌شود، به يك صنايع تبديلي سودمند تبديل كنيم.

وي ادامه داد: سالمندان شهر را فراموش نكرده‌ام آن‌ها بركت زندگي هستند، از كهن‌سالان براي كيسه دوزي و ليف دوزي استفاده كرده‌ام تا علاوه بر سرگرمي ايشان اشتغالي برايشان فراهم كرده باشم.

اين بانوي كارآفرين گفت: از اين مجموعه تاكنون ۱۸ دختر كه تحت پوشش بهزيستي بودند را به خانه بخت فرستاده و همين موارد باعث آرامش روحي مجموعه مي‌شود.

يكتا مي‌گويد: در اين مجموعه هر بخش مخصوصي يك شغل است، بخش فروش روزانه تره‌بار، خياطي، مهدكودك، خانه سالمندان و حتي فروش آش كه كسبه مقابل مجموعه از ما خريد مي‌كنند.

وي خاطرنشان كرد: بسياري از مسئولين كشوري از مجموعه من بازديد كرده‌اند اما تقديرهاي ايشان حمايتي را نداشته است و برخي كار در تهران را پيشنهاد مي‌كردند.

اين بانوي كارآفرين درگزي گفت: سخن رهبري من را بيدار كرده، باهمت خود به اينجا رسيده‌ام و كشتي اشتغال را در گستره درگز مي‌اندازم تا مردم شهرم را نجات دهم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
آفرین .درود خدا بر این انسان نوع دوست وبزرگوار .سایه شان مستدام باد.بانویی فرهیخته با همتی بلند.ای کاش این سیستم اداری فشل وناکارامد لااقل سنگ اندازی نمی کردند.ای کاش هر کس مسئولیت دولت را بدست گرفت تحولی در سیستم اداری ایجاد کند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل