بازدید 3014

پرداخت بهای برگ سبز چای از هفته آینده

رئیس سازمان چای کشور گفت: بخشی از بهای برگ سبز خریداری شده، از هفته آینده به حساب چایکاران واریز می‌شود.
کد خبر: ۶۹۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 13 May 2017
رئیس سازمان چای کشور گفت: بخشی از بهای برگ سبز خریداری شده، از هفته آینده به حساب چایکاران واریز می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، محمدولی روزبهان گفت: در حال حاضر ۱۴۶ کارخانه چای سازی در مناطق چایکاری شمال کشور، به خرید برگ سبز چای با نظارت و مدیریت سازمان چای مشغول هستند.

وی همچنین از خرید ۲۰ هزار تن برگ سبز از چایکاران کشور خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه از این میزان برگ سبز، چهار هزار تن چای خشک استحصال شده است.

پرداخت بهای برگ سبز چای از هفته آینده

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه ایران تنها تولیدکننده چای بدون سم در جهان است، گفت: چای شمال از حیث کیفیت و سلامت، زبانزد عام و خاص است.

وی در ادامه موضوع بهره وری بالاتر و کیفیت بیشتر، در صنعت چای را از برنامه‌های امسال این سازمان برشمرد و افزود: پارسال ۳۰ درصد چای تولیدی کشور، درجه یک و ۷۰ درصد، درجه دو بوده است.

روزبهان اظهار داشت: امسال تولید چای نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از کیفیت بیشتری برخوردار بوده، ولی به دلیل سرمای زمستانه و تأخیر در برداشت از نظر وزنی ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شورای اقتصاد در بیست و هشتم اسفند پارسال، نرخ خرید برگ سبز چای را در مقایسه با سال ماقبل هفت درصد افزایش داده است، اظهار داشت: امسال نرخ خرید برگ سبز چای درجه یک و دو، به ترتیب ۲۶ هزارو ۲۴۲ و ۱۴ هزار و ۶۹۵ ریال تعیین شده است.

رئیس سازمان چای افزود: با توجه به اینکه تولید چای در سال ۹۵ به نسبت سال ۹۴ از رشد ۶۰ درصدی برخوردار بود؛ خوشبختانه به دلیل استقبال خوب مصرف کنندگان از چای سالم، خالص و بهداشتی تولید داخلی و به تبع فروش محصول صد درصد مطالبات چایکاران و کارخانه داران قبل از سال پرداخت شد.

وی تصریح کرد: با توجه به تمهیدات و مساعدت‌های صورت گرفته از سوی سازمان برنامه و بودجه از هفته آینده بخشی از بهای برگ سبز مورد خریداری امسال به حساب چایکاران واریز تا کام کشاورزان در ابتدای مسیر برداشت محصول شیرین شود.

روزبهان، همچنین از کاهش ۱۱ درصدی میزان واردات چای طی دو ساله گذشته در کشور خبرداد و یادآور شد: واردات رسمی و غیررسمی چای در سال ۹۴ و ۹۵ به ترتیب ۹۰ و ۸۰ هزار تن بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان