بازدید 4353

خستگی ناپذیری مقدس

سید مهدی هاشمی
کد خبر: ۶۹۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸ 12 May 2017
رقابت در مدیریت جهادی حرف اول را می‌زند و منافع شخصی نبایستی برای مدیر در هیچ برنامه، هدف و عملیاتی در محیط کار مطرح باشد، بلکه فرد بایستی از منافع شخصی خود نیز برای رشد و پویایی کار تا جایی که برایش مقدور است، ایثار کند و مسائل شخصی، بخشی، گروهی و جناحی را در کار دخالت ندهد. 

خستگی ناپذیر بودن در کار‌ها، بخاطر تامین منافع مردم و ملت کار کردن، استقامت داشتن در مسائل و مشکلات از جمله ویژگی‌های یک مدیر جهادی است. فرد در مدیریت جهادی اگر با راه و در بسته‌ای مواجه شود، راهی برایش پیدا می‌کند برای اینکه به آن هدف برسد. از دیگر خصوصیات و شاخصه‌های مدیریت جهادی عالمانه، صادقانه، خالصانه کار کردن از خودگذشتگی داشتن است. مدیریت جهادی، نگاه اعتقادی به کار داشتن است و اگر ما نگاه‌مان به کار، نگاهی اعتقادی باشد، خصوصا مسائلی که با رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با خدمت رسانی به مردم شکل بگیرد و مدیران سعی کنند موضوع کار را با اعتقادمان و فرهنگمان ترکیب کنند، کار با یک نگاه مقدس پیش می‌رود و ما نمونه‌اش را در دفاع مقدس شاهد بودیم.

الگوی مناسب از مدیریت جهادی، مقام معظم رهبری و شهدا هستند.  البته شاید نتوان شخص یا بخشی را در این باره به طور مطلق نام برد، زیرا بالاخره ممکن است ایرادات و اشکالاتی وجود داشته باشد. اما در صدا و سیما، شهرداری، در برخی دستگاه‌های اجرایی هم می‌توانیم نمونه‌ها و گزینه‌ها و بخش‌هایی را از مدل کار جهادی پیدا معرفی کنیم ولی اینکه مطلق بخواهیم بگوییم چه شخصی نمی‌توانیم این الگو را پیدا کرده و نشان دهیم.

مدیریت جهادی نیازی دائمی برای کشور است، ما حداقل برای یک قرن آینده هم به این نوع سبک مدیریتی برای پیشرفت و توسعه کشور نیازمندیم آن هم تا وقتی که دشمنان و رقبای ما به فکر تخریب ما هستند. دشمن به دنبال این است که ما را خسته کند و به هر حال مدیران و مسئولان در نظام تجربه کرده‌اند که مدیریت جهادی یا کار جهادی است که خستگی را خسته کرده نه اینکه فشار‌ها و تحریم‌ها.

بکارگیری رهنمودهای رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و در دستور کار قرار دادن مبانی، قوانین و راهبردهای اقتصاد مقاومتی و اتکاء به منابع داخلی خصوصا منابع انسانی بومی برای پیشرفت و توسعه کشور وقطع اتکاء به فروش نفت، از مسیر فرهنگ و مدیریت جهادی امکانپذیر است.




تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار