بازدید 1752

گزارش بانک مرکزی از بازار خرده‌فروشی در هفته منتهی به ۱۵ اردیبهشت ۹۶

کد خبر: ۶۹۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 12 May 2017
گزارش بانک مرکزی از بررسی میانگین قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در هفته منتهی به 15 اردیبهشت ۹6 حاکی از این است که در این هفته قیمت چای خارجی افزایش بی‌سابقه 3.9 درصدی را تجربه کرده است. براساس این گزارش، 8 گروه کالایی در این هفته نسبت به هفته قبل شاهد افزایش قیمت بوده‌اند. از دیگر سو، قیمت در 2 گروه کالایی کاهش یافته و یک گروه کالایی نیز بدون تغییر بوده است.

در هفته مورد گزارش، گروه‌های لبنیات، برنج، حبوب، میوه‌ها و سبزی‌های تازه، قند و شکر، چای و روغن نباتی افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. تخم‌مرغ و گوشت مرغ کاهش قیمت داشته و قیمت گوشت قرمز نیز بدون تغییر بوده است.

لبنیات و تخم مرغ

به گزارش بانک مرکزی، در هفته منتهی به 15 اردیبهشت ۹6، در گروه لبنیات قیمت ماست غیرپاستوریزه معادل 0.9 درصد و کره پاستوریزه 2.3 درصد افزایش داشت و بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود.قیمت تخم مرغ معادل 3.3 درصد کاهش یافت و شانه‌ای 8هزار و 300 تومان تا 11هزار تومان فروش می‌رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی معادل 4.8 درصد و برنج داخله درجه یک 0.1 درصد افزایش داشت اما قیمت برنج داخله درجه دو 0.7 درصد کاهش یافت. در گروه حبوب، بهای نخود ثابت بود و قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.2 درصد تا 3.8 درصد افزایش داشت.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری، لیموشیرین عرضه کمی داشت و سایر اقلام و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی‌ها متفاوت بودند به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد. میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌نمودند که در گروه میوه‌های تازه بهای پرتقال درجه یک معادل 0.6 درصد، طالبی 5.5 درصد و کیوی 0.1 درصد کاهش پیدا کرد اما قیمت سایر اقلام این گروه بین 1.2 درصد تا 10.6 درصد افزایش یافت. در گروه سبزی‌های تازه بهای خیار معادل 5.5 درصد، بادنجان 2.3 درصد، لوبیا سبز 4.3 درصد و سبزی‌های برگی 1.1 درصد کاهش اما قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.8 درصد تا 14.5 درصد افزایش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود. قیمت گوشت مرغ معادل 3.1 درصد کاهش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای چای خارجی معادل 3.9درصد و قند، شکر و انواع روغن نباتی هر یک 0.1 درصد افزایش داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر