بازدید 54418
بسته خبرهای انتخاباتی «تابناک»؛

درخواست بررسی اصالت رساله روحانی/ نامه خانواده شهید بهشتی به یکی از کاندیداها/ پیشنهاد قالیباف به روحانی برای معاوضه اموال/ راهکار میرسلیم برای مقابله با آمریکا

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 8 روز مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی که شاید کمتر در رسانه ها مورد توجه قرار گرفته باشند را بخوانید.
کد خبر: ۶۹۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳ 11 May 2017
انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 8 روز مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی که شاید کمتر  در رسانه ها مورد توجه قرار گرفته باشند را بخوانید.

به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و شورای اسلامی شهر و روستا در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

توصیه اخلاقی یک مرجع تقلید به کاندیداها
مرجع تقلید شیعیان گفت: کاندیداها حق تخریب همدیگر را ندارند و وظیفه آن‌ها این است که برنامه‌های خود را در اختیار مردم قرار دهند تا مردم با تبیین و بررسی آن‌ها به انتخاب برسند. 
 
آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از مبلغان قرارگاه گفتمان انقلاب اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: همه باید سعی کنیم تا سبب آبرو و عزت اهل‌بیت(ع) باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه تبلیغات درزمینه انتخابات را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: در زمینه تبلیغات انتخاباتی باید توجه کنیم که با تبلیغ فردی خاص که نزدیکی بیشتری به طرز فکر و عقیده ما دارد  سبب تضعیف حق فرد دیگری نشویم که فردا باید پاسخگوی این قبیل کارهایمان باشیم.

وی ادامه داد: برای اینکه  در زمینه تبلیغات با حرف‌ها و موضع‌گیری‌هایی که می‌کنیم حقی از کسی ضایع نشود باید تنها معیارها را بگوییم و به‌حق  انتخاب  مردم احترام بگذاریم .

اعلام آمادگی میرکاظمی برای مناظره با نماینده روحانی
مسئول طرح و برنامه اقتصادی ستاد رئیسی از نماینده ستاد روحانی و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای شرکت در مناظره دعوت کرد. 
 
در پی اعلام سه برابر کردن یارانه اقشار محروم و مستضعف از سوی سید ابراهیم رئیسی و پاسخ‌های مسئولین دولتی و مرکز پژوهش‌‌‌‌‌‌‌های مجلس شورای اسلامی، مسعود میرکاظمی مسئول طرح و برنامه اقتصادی ستاد حجت‌الاسلام رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس آمادگی خود را برای حضور در مناظره‌ای پیرامون این موضوع و باحضور نماینده‌ ستاد آقای روحانی و همچنین رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

انصراف جبهه پایداری از ارائه لیست برای شورا

جبهه پایداری انقلاب اسلامی پیرامون انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اطلاعیه ای را منتشر و اعلام کرد که از ارایه لیست مستقل صرف نظر کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

بدین وسیله اعلام می‌دارد با توجه به اقتضائات و مصالح فعلی نظام و در راستای تقویت انسجام نیروهای موجود جریان انقلاب در انتخابات شورای شهر تهران، جبهه پایداری انقلاب اسلامی علیرغم توانایی ارائه فهرست از نیروهای انقلاب و خدوم، از ارائه لیست مستقل در این دوره صرفه نظر می نماید و مجددا از همه ملت شریف و انقلابی ایران عزیز به مشارکت گسترده و با شکوه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها دعوت می نماید.

معاون وزیر کشور: هیچ تهدید امنیتی متوجه انتخابات نیست
معاونت امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: بیش از 260 هزار نفر تأمین امنیت انتخابات را به عهده دارند و البته نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی نیز در نقطه صفر مرزی و مسیرهای مواصلاتی مشغول فعالیت هستند.
 
حسین ذوالفقاری معاونت امنیتی انتظامی وزارت کشور در نشستی که صبح امروز با حضور خبرنگاران در محل وزارت کشور انجام شد، یادآور شد: بیش از 260 هزار نفر به طور مستقیم کار تأمین امنیت انتخابات را به عهده دارند و البته تعداد بسیار زیادی از نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی هم از نقطه صفر مرزی مناطق مختلف کشور مسیرهای مواصلاتی، گشت و تأمین، ایست بازرسی و کارهای اطلاعاتی مشغول فعالیت هستند و قطعا در هفته آینده این موضوع تشدید خواهد شد.

معاون وزیر کشور با تأکید بر اینکه هیچ مورد ناامنی تا این لحظه که خدمت شما هستم متوجه امنیت انتخابات نبوده است، افزود: آسیب‌های امنیتی انتخاباتی به طور مستمر روزانه لحظه‌ای توسط جامعه اطلاعاتی رصد می‌شود و همه بررسی‌هایی که باید صورت بگیرد در جلسات متعدد و مختلفی که داریم در حال پیگیری هستند.
 
وی افزود: فضای مجازی و  مخصوصا جریانات گروهک‌های تروریستی که ممکن است در این فضا برنامه‌هایی را داشته باشند به طور روزانه رصد می‌شوند و پیش‌بینی‌های لازم هم صورت گرفته است.

معاونت امنیتی، انتظامی وزارت کشور با تصریح اینکه برآوردمان این است که انتخابات در فضای کاملا امن و بدون هر گونه تهدید امنیتی برگزار خواهد شد، گفت: طبق آخرین گزارش‌های امنیتی اطلاعاتی که همه دستگاه‌ها به ما داده‌اند، هیچ گونه تهدید امنیتی خاصی متوجه انتخابات نیست. آمادگی، اشراف اطلاعاتی و آمادگی یگان‌های واکنش سریع به گونه‌ای طراحی شده که هر گونه اقدامی که بخواهد در نظم و امنیت انتخابات اخلال ایجاد کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با قاطعیت با آن برخورد خواهد شد و از هر گونه ناامنی جلوگیری خواهد شد.
 
ذوالفقاری  در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شنیده شده هر گونه تجمع انتخاباتی ممنوع است آیا این موضوع صحت دارد، بیان داشت: موضوع تجمعات بر اساس آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران است که در طول کل ایام سال جاری است و مختص انتخابات نمی‌شود،بر اساس این آیین‌نامه هر گونه تجمع و برگزاری مراسم در مکان‌های محصور و مسقف نیاز به مجوز ندارد، کما اینکه اکنون هم این تجمعات در سالن‌ها و مساجد مختلف با حضور افراد برگزار می‌شود.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه تجمع در داخل ستادهای انتخاباتی هم نیازی به مجوز و منع قانونی ندارد گفت: هر گونه تجمع و راهپیمایی در خارج از محیط‌های بسته یعنی خیابان‌ها، پارک‌ها و میادین مختلف مشمول اخذ مجوز از مراجع قانونی است که بر اساس کمیسیون ماده 10 استانداری‌ها و وزارت کشور مسئول صدور مجوز هستند. بنابراین اگر ستادهای انتخاباتی و تبلیغاتی برنامه‌ای برای تجمع خارج از محیط های بسته دارند باید در چهارچوب مقررات درخواست مجوز کنند و چنانچه ضوابطی برای آنها در نظر گرفته شود و مجوزی داده شود بلامانع است در غیر این صورت مشمول تجمعات غیرمجازند و در این ارتباط هم نیروی انتظامی بر اساس وظایف خود عمل خواهد کرد.
 
ذوالفقاری در پاسخ به این سوال که تا کنون چه تعداد تخلفات انتخاباتی به وزارت کشور گزارش شده است، اظهار داشت: طبق آماری که دو روز گذشته از طریق دادستانی کل اعلام  شد، در ایامی که از مدت تبلیغات کاندیداها ریاست جمهوری پشت سر گذاشته‌ایم، تخلفات رصد شده نسبت به مشابه قبل آن حدود 60 درصد تخلفات کاهش پیدا کرده و نشان می‌دهد که با همراهی ستادهای تبلیغاتی کاندیداها و مردم می‌توانیم این وضعیت را حفظ کنیم و با کاهش تخلفات مواجه باشیم.

انتقاد صفارهرندی از سخنان روحانی درباره شهر موشکی
صفار هرندی با اشاره به اینکه برخی یاران امام راحل راه ایشان را ترک کردند، گفت: برخی نامزدها در روزهای اخیر سخنانی خطرناک را مطرح کردند. این کار نظام است که با ضد انقلاب مقابله کند و منافقینی که سر سفره افطار مردم را می‌کشند را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه سپاه تامین کننده امنیت ملت‌هاست و برخی با سخنان خود این نهاد ارزشمند را زیر سوال می‌برند، اضافه کرد: کار سپاه اقتدار ملی است و سیلوهای موشکی سپاه بود که باعث شد آمریکا ماست‌ها را کیسه کند و این اقتدار ملی است.

مشاور فرمانده کل سپاه تاکید کرد: همه چیز در کشور معطوف به رای مردم است، لذا در جایی به صورت مستقیم و در جای دیگر با واسطه است. اما نهایتا با رای مردم انتخاب می‌شود. 

آغاز تبلیغات برای انتخابات شورای شهر
ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره ۱۰ از آغاز تبلیغات انتخاباتی برای نامزدهای انتخابات شوراها خبر داد.           

متن اطلاعیه شماره ۱۰ ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به آگاهی کلیه نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و اولین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند؛ به استناد مواد ۶۱ و ۶۲ آئین نامه اجرائی قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تبلیغات کلیه نامزدهای تایید صلاحیت شده، از امروز پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۶ آغاز و در ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۶ یعنی ۲۴ ساعت، قبل از شروع اخذ رٱی، پایان می پذیرد.

پیش‌بینی رئیس ستاد میرسلیم از بداخلاقی‌های انتخاباتی هفته آخر

ئیس ستاد انتخابات میرسلیم گفت: هفته آینده قطعاً شاهد جنگ روانی دشمنان علیه اصل انتخابات و انتشار شایعاتی در خصوص کناره‌گیری برخی نامزدها خواهیم بود. 

محمدعلی امانی رئیس ستاد انتخاباتی سید مصطفی میرسلیم با بیان اینکه  هفته آینده هفته سرنوشت‌سازی است و ستاد تبلیغاتی آقای میرسلیم حضور فعال‌تری در صحنه خواهد داشت، گفت: تا آنجا که در توان ما باشد دعوت همه دانشگاه‌ها را برای حضور میرسلیم اجابت خواهیم کرد.

وی افزود: هفته آینده قطعا با جنگ روانی دشمنان علیه اصل انتخابات مواجه خواهیم شد و حتما شاهد برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی و انتشار شایعاتی در خصوص کناره‌گیری برخی نامزدها خواهیم بود.

حوزه‌های انتخابیه در آمریکا مشخص شد

اسامی ۵۰ حوزه‌ انتخابیه در آمریکا که قرار است در آن‌ها صندوق اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم قرار داده شود، اعلام شد.

دفتر حافظ منافع ایران در سایت خود اسامی ایالت‌ها و شهرهایی که ایرانیان مقیم آمریکا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند به آنجا مراجعه کنند را اعلام کرد.

ایالت‌ها و شهرهایی که محل حوزه‌های انتخاباتی هستند

بر اساس اطلاعیه کمیته انتخابات خارج از کشور، علاقه‌مندان به شرکت در انتخابات می‌توانند جهت کسب اطلاعات لازم به سایت http://iranelection.me مراجعه کنند و یا در ساعات اداری نمایندگی با شماره تلفن‌های 6718-793-202 و 6719-793-202 تماس برقرار کنند. همچنین جهت برقراری تماس با مسئولان برگزاری انتخابات در آمریکا می توانند از طریق ایمیل نمایندگی به آدرس election96@daftar.org اقدام کنند.

درخواست بررسی اصالت رساله روحانی

ئیس سازمان بسیج اساتید از دادستان کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی مجلس، وزیر علوم و رئیس کمیسیون آموزش مجلس خواست تا با تعیین کمیته ویژه علمی اصالت علمی رساله «روحانی» را به صورت دقیق بررسی کند.

  سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نامه‌ای به دادستان کل کشور، اعضای شورای انقلاب فرهنگی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس کمیسیون آموزش  و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نوشت.

هشدار خانواده شهید بهشتی به یکی از کاندیداها

بیت آیت الله بهشتی با توجه به سوءاستفاده یکی از نامزدهای ریاست جمهوری از نام و تصویر شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی، با انتشار بیانیه ای نسبت به سوءاستفاده این نامزد ریاست جمهوری و حامیانش هشدار داد.             

متن این بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

آفت این انقلاب اسلامى این است که دچار بازیگرانى باشد که اسلام و انقلاب و هر چیزى را دکان کنند؛ دکان قدرت، دکان ثروت، دکان شهرت و دکان ریاست!

"شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتى"

در روزهای اخیر شاهد هستیم که یکی از نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری در جریان فعالیت‌های تبلیغاتی خود از عنوان "یادگار بهشتی" بهره می‌برند. لازم به تذکر است که شخصیت‌های تأثیرگذار انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نظیر شهیدان بهشتی، مطهری، رجایی و ... سرمایه‌های نمادین این انقلاب هستند و هرگونه سوءاستفاده‌های ابزاری و فردی از نام و هویت این راست قامتان جاودانه تاریخ، آثار مخرب فراوانی را متوجه حرکت انقلابی مردم ایران خواهد نمود.

هنوز مردم شریف ایران از یاد نبرده‌اند که جریانی که با جعل عنوان از شهید والامقام رجایی تصدی امور مملکت را در دست گرفت، چگونه قطار انقلاب را که در مسیر رشد و شکوفایی در حرکت بود از ریل خارج نمود و چه خسارات گسترده ای را بر این کشور تحمیل کرد.

شایسته است نامزدهای محترم بدانند که آبرو و نام نیک بزرگمردانی چون شهید بهشتی نزد ملت شریف ایران ریشه در اتکال این بزرگواران به خداوند متعال و عمری مجاهدت و خدمتگزاری صادقانه و عالمانه به مردم دارد و بهتر است نامزدهای گرامی به جای هزینه کردن از صندوقچه ذخایر معنوی انقلاب اسلامی نسبت به خلوص نیات و معرفی دقیق برنامه های خویش برای اعتلای ایران اسلامی در تمامی شئون همت گمارند.

قالیباف: اموالم را با نصف خانه روحانی عوض می‌کنم
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: فقط یک پیشنهاد ساده دادم که کاندیداها لیست اموال‌شان را به مردم اعلام کنند؛ نمی‌دانم این پیشنهاد ساده چه بود که این‌قدر سروصدا کردند. 
 
محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به کلیپ‌های چند وزیر دولت یازدهم درباره لیست اعلام اموال گفت: من فقط یک پیشنهاد ساده دادم که کاندیداها بیایند لیست اموالشان را به مردم اعلام کنند نمی‌دانم این پیشنهاد ساده چه بود که این‌قدر سروصدا کردند. اعلام لیست اموال مسئولان سیاسی به مردم در بسیاری کشورهای دنیا وجود دارد و ضمانتی است برای اینکه از قدرت برای کسب ثروت استفاده نشود.

وی افزود: آقایان ظاهراً خیلی نگران شده‌اند اما اگر واقعاً ادعای شفاف‌سازی دارند، به‌جای اینکه بیایند با استندآپ‌های سیاسی این حرف روشن را به حاشیه ببرند، لیست اموال‌شان را به مردم اعلام کنند. بنده هم روز جمعه لیست اموالم را اعلام خواهم کرد آن‌وقت معلوم خواهد شد چقدر ضرر خواهند کرد.

وی تصریح کرد: البته با اینکه  تمکن مالی بیش از اندازه را برای یک مسئول اجرایی مفید نمی‌دانم اما چون می‌دانم آقای روحانی حاضر نیستند لیست اموالشان را اعلام کنند و به همین دلیل مسائل شفاف نمی‌شود، اعلام آمادگی می‌کنم منزل مسکونی و همه اموال نه‌تنها خودم بلکه همه خانواده‌ام را فقط با نصف منزل آقای روحانی عوض کنم و همین الآن اعلام می‌کنم مبلغ اضافه آن با وضع موجودم را صرف قرارگاه جهادی امام رضا(ع) برای ایجاد شغل در مناطق محروم کشور خواهم کرد.

قالیباف افزود: من نمی‌دانم موضوع چه‌ربطی به وزرا دارد. مگر کسی از آنها درخواست کرده لیست اموالشان را به مردم اعلام کنند؟ مگر آنها نامزد انتخابات ریاست جمهوری‌اند؟ هر وقت نامزد شدند می‌توانند از این حرکت‌های فرار به جلو انجام دهند. در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد و دیده نشده که هم رئیس جمهور و هم معاون اول نامزد شوند و هم کل اعضای کابینه با یک نفر رقابت کنند. اگر این وزرای عزیز به قانون پایبند هستند در انتخابات دخالت نکنند و اگر خیلی علاقمند انتخابات هستند در دور بعد نامزد شوند.

وی با تأکید بر اینکه "بنده از نامزدهای ریاست جمهوری و نه وزرا و معاونان رئیس جمهور خواستم اموالشان را به مردم اعلام کنند"، خاطرنشان کرد: ناراحتی و آشفتگی برخی از وزیران از آن است که مبادا آقای روحانی مجبور به اعلام اموال خودش و نزدیکانش شود. خودشان را انداخته‌اند جلو که مسأله را کم‌ارزش جلوه دهند، لذا حرف من با آقایان این است همه چیز به‌نوبت.

پاسخ عارف به انتقادات درباره لیست شوراهای اصلاح طلبان

اعضای ۲۱ نفره لیست امید روز گذشته در ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان با رئیس و برخی از اعضای هیات رئیسه شورای عالی اصلاح طلبان دیدار کردند.

محمدرضا عارف در دیدار با اعضای لیست اصلاح طلبان ضمن تبریک اعیاد شعباینه به مسئولیت سنگین اصلاح طلبان در مقطع فعلی اشاره کرد و گفت: گفتمان اصلاحات گفتمان گذشت از خود، عبور از منافع فردی و حزبی است. این گفتمان با یک تحلیل روشن در دهه ۹۰ شعار اخلاق، عقلانیت و خرد جمعی را سرلوحه خود قرار داد.

وی ادامه داد: مردم در دو انتخابات سال ۹۲ و ۹۴ انصافاً سنگ تمام گذاشتند. باید اصالت گفتمان اصلاحات را نشان دهیم. نباید به گونه‌ای عمل کنیم که بگویند اتفاق سال ۹۲ تصادفی بود. باید نشان دهیم که رخداد ۹۲ به درستی تصمیم گرفته شد.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ادامه با قدردانی از نامزدهای انتخابات شوراها به جهت اعتماد به شورای عالی، تاکید کرد: نباید برخی‌ها تصور کنند که شورای عالی سیاست گذاری باید در بستن لیست انتخاباتی معجزه کند، بسیاری از اساتید برجسته دانشگاهی و افراد نخبه در انتخابات ثبت نام کردند ولی با مکانیزمی که مورد قبول همه نامزدها بود لیست اصلاح طلبان تهیه شد. مبنای ما خرد جمعی است و باید به تصمیمی که با خرد جمعی گرفته می‌شود تمکین کرد.

وی با یادآوری چگونگی تشکیل شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، تصریح کرد: خیلی‌ها به من گفتند زمانی ریاست شورای عالی را بپذیرم که حق وتو داشته باشم، ولی به خاطر اعتقاد به خرد جمعی با چنین ایده‌ای موافقت نکردم.

عارف با بیان اینکه فرصت خدمت صرفاً محدود به انتخابات شورای شهر نیست، گفت: واقعاً تهیه لیست ۲۱ نفره از بین چهره‌های فرهیخته کار بسیار سختی است. برخی از افراد نزدیک به من که می‌خواستند نامزد انتخابات شوند و از من مشورت گرفتند به آنها گفتم وارد انتخابات نشوند هر چند حق طبیعی‌شان بود. در جریان بررسی رزومه‌های داوطلبین هم هیچگاه وارد مصداق نشدیم و با وسواس مرحله غربالگری انجام شد و به وعده‌مان به بانوان و جوانان متخصص هم وفادار ماندیم.

رئیسی: فرهنگیان نباید دغدغه معیشت داشته باشند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: از افتخارات نظام ما است که برای شکل دادن همه نهادها باید به رأی مردم مراجعه کرد، بنابراین رأی مردم تشریفاتی نیست و تمام نهادها با رأی مردم تعیین سرنوشت می‌شوند.

سید ابراهیم رئیسی در جمع فرهنگبان بابیان اینکه فرهنگیان نباید دغدغه معیشت داشته باشند، آموزش و پرورش را یک نهاد بسیار مهم در جهت‌دهی جامعه عنوان و تصریح کرد: فرهنگیان نه‌تنها در زمان روز معلم، بلکه در همه زمان‌ها قابل تقدیرند.

رئیسی با اشاره به نقش فرهنگیان در آموزش و پرورش فرزندان جامعه گفت: معلمان ما شغل استادی خود را به سایر کارها ترجیح داده‌اند، بنابراین باید به شکل نظام‌مند در جهت رفع دغدغه‌های فرهنگیان گام برداریم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه فرهنگیان نباید دغدغه معیشت داشته باشند،‌ اظهار داشت: دولت باید به شکل نظام‌مند زندگی این معلمان را تضمین کند.

وی با تأکید بر اینکه بعد از 38 سال از انقلاب اسلامی نباید فرهنگیان کماکان دغدغه‌مند باشند،‌ افزود: معتقدیم هیچ‌کس نباید به‌علت محروم بودن از علم‌آموزی محروم باشد و جامعه زمینه رشد وی را فراهم کند.

رئیسی همچنین خاطرنشان کرد: باید عدالت و استانداردسازی آموزشی گسترش یابد و عدالت اجتماعی ایجاب می‌کند که مباحث اقلیمی و آب‌وهوایی نباید افرادی از جامعه را از آموزش استاندارد در جامعه محروم کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این پسندیده نیست که عده‌ای به صندوق فرهنگیان دست‌اندازی کنند و سهم هر فرهنگی را که بین 8 تا 10 میلیون تومان بود را بردارد؛ چراکه این صندوق متعلق به همه فرهنگیان است.

وی با اشاره به چند شغله بودن برخی از فرهنگیان تصریح کرد: برخی از فرهنگیان به دلیلا مشکلات معیشتی شغل دیگری را انتخاب می‌کنند، بنابراین ما باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که هیچ فرهنگی به دنبال شغل دوم نباشد.

راهکار میرسلیم برای مقابله با تهدیدات آمریکا

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با دولت راستی و درستی می‌توانیم حقوق بر زمین مانده مردم را به آن‌ها بدهیم.

سیدمصطفی میرسلیم امروز در گفت‌وگو با کارشناسان در شبکه چهارم سیما در مورد شعارهای انتخاباتی خود اظهار کرد: شعار من این است که آن دسته از حقوق مردم که اجرا نشده را محقق کنم مثل حقوقی که در قانون اساسی به آن‌ها اشاره شده از جمله شغل و مسکن و تامین اجتماعی آزادی های سیاسی.

وی در ادامه افزود: محقق کردن این حقوق کار یک دولت نیست و ما باید کارهای مثبت دولت‌های گذشته در این زمینه‌ها را تکمیل کنیم. من معتقدم با دولت راستی و درستی می‌توان این حقوق را ایفا کرد. این دولت با مردم روراست است و به آن‌ها صادقانه آمار می‌دهد و مدیرانی دارد که از شایستگی برخوردار باشند،‌ آگاهی و دانش داشته باشند و از تجربه مفید و وجدان اخلاقی برخوردار باشند. ما نیازمند دولتی هستیم که برای گرفتن حقوق مردم بر مبنای راستی و درستی عمل کند.

میرسلیم در ادامه با اشاره به ضرورت مقابله با اشرافی گری در نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امام این اصطلاح را به کار می‌برد که باید زی طلبگی را فراموش نکرد یعنی ساده زیست باشیم. نباید به بهانه امنیت کاری کنیم بین ما و مردم جدایی بیافتد اگر مسئولان ساده زیست باشند اعتماد مردم به آن‌ها جلب می‌شود. ولی اگر مسئولان در دام اشرافی‌گری افتادند مردم هم از آن‌ها یاد می‌گیرند.

این نامزد حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری همچنین در مورد حل مشکلات کشور به وسیله روش‌های علمی تصریح کرد: ما باید برای مشکلات خود دنبال راه‌های علمی باشیم یعنی اول مشکلات را دقیق بشناسیم سپس دنبال پژوهش علمی بوده و بر مبنای آن پژوهش‌ها اقدام عالمانه انجام دهیم. اساتید نباید خود را در دانشگاه‌ها محبوس کنند بلکه مشکلات کشور را باید بشناسند و برای آن راه حل ارائه کنند من اهمیت فراوانی برای مراکز علمی و پژوهشی قائل هستم.

میرسلیم در پاسخ به پرسشی درباره نحوه مقابله با تهدیدات امریکا گفت: افزایش قدرت بازدارندگی کشور،‌ رساندن ندای صلح طلبی ایران از طریق کشورهای دوست از جمله راه‌های مقابله با تهدیدات امریکا است ایران برای اینکه تکفیری‌ها در دنیا حاکم نشوند شهدای زیادی داده است که همه کشورهای دنیا از جمله امریکا باید قدر آن را بدانند.

مهرعلیزاده به امید شهرداری از انتخابات شوراها کنار رفت

محسن مهر علیزاده کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش پس از اینکه در لیست اصلاح طلبان قرار نگرفت، به امید رسیدن به کرسی شهرداری تهران، از حضور در این انتخابات انصراف داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۱
درود بر قالیباف
اقای قالیباف زده بسیم آخر!!
محیط زیست ایران ناموس همه ما است. در انتخابات ریاست جمهوری همه با هم سید مصطفی هاشمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
واقعا که تیتر شما بررسی رساله رییس جمهور بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
در مقام ریاست جمهوری فعلی وظیفه مجلس است و در مقام نامزد وظیفه شورای نگهبان
اخلاق و ادب
خیلی‌ها!!! به من گفتند زمانی ریاست شورای عالی را بپذیرم که حق وتو داشته باشم!!!!!!!!!!!!!!!!
حامیان رئیسی: سعید جلیلی- حسین شریعتمداری- حدادیان- پناهیان- احمد خاتمی- رسائی - مسعود میرکاظمی - رستم قاسمی- زاکانی- علم الهدی - سعید مرتضوی - همه برادران دلواپس و همه حامیان قبلی احمدی نژاد

حامیان روحانی: سید حسن خمینی - مرحوم رفسنجانی - سید محمد خاتمی- ناطق نوری - علی لاریجانی - اکثر نماینده های مجلس - همه اصلاح طلبان و اصول گرایان معتدل و معقول

حامی قالیباف: محمد دهقان که رئیس ستاد اوست و دیگر هیچ کس

مردم خود انتخاب کنید
من ترجیح میدم رییس جمهورم تو خونه 5 میلیاردی زندگی کنه ولی قدرت و برنامه اداره کشور را داشته باشه
فقط روحانی.
هاشمی آدم شریفی هستند و با سواد و منطقی
و یک سرو گردن از لحاظ ادب و متانت بالاتر از همه
چاه کن همیشه ته چاه.
واقعا که تیتر شما بررسی رساله رییس جمهور بود
مقام معظم رهبری ازشورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل سند۲۰۳۰موردانتقادکردرئیس شورای عالی انقلاب حسن روحانی ریاست دولت دوزادهم است.
مقام معظم رهبری ازشورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل سند۲۰۳۰موردانتقادکردرئیس شورای عالی انقلاب حسن روحانی ریاست دولت دوزادهم است
170نماینده مجلس از آقا روحانی حمایت کردن
همه با هم سید مصطفی هاشمی طبا
رای مردم را باید مقدس دانست و حق الناس
واقعا جای بسی تاسف است
حسن روحاني و رساله !!!!!!!!!!!!!!؟
درود بر رییسی
اینکه عنوان شده کل دارایی های قالیباف نصف قیمت منزل روحانی می ارزد؛
رئیس سازمان بسیج به این و آن نامه نوشت که اصالت دکتری رئیس جمهور را کنترل گنند !
حسن روحانی در کتاب خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ شده است در مورد الزامی کردن طرح حجاب در ارتش در سال 57 می‌گوید: طرح مسئله پوشش و حجاب زنان در اسفند 1357 بدون مشکل نبود و تا مدت‌ها مسؤلین را به خود مشغول کرد.

پس از 22 بهمن که سازمان‌ها و ادارات دولتی کار خود را آغاز کردند و مدارس نیز از اواسط اسفند به فعالیت پرداختند، شمار زیادی از خانم‌های کارمند و دانش‌آموزان دختر، بدون حجاب و با سر برهنه در ادارات و سازمان‌های دولتی حاضر می‌شدند و در میان آن‌ها، گاهی زنان با حجاب در اقلیت بودند.
تابی ، تو دیگه چرا طرفدار رئیسی شدی ؟
اینم از باسوادتون
رييسي ديگه خيلي بی برنامه است
آقای رئیسی می گویید یعنی قیمت میوه ها از این هم که هست ارزان شود پس تکلیف من کشاورز چیست؟
حرفهای قالیباف به حدی بد است که طاقت دیدن چهره اش هم ندارم
واقعا که این آقای قالیباف شورشو درآورده.
اقای رییس ستاد بسیج اساتید،اگر می شود شما هم بگویید با چه مدرک و چه گونه رییس شدید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر