بازدید 2198
شافعی:

صنعت گردشگری در برنامه ششم مورد کم لطفی قرار گرفت

رئیس اتاق ایران گفت: صنعت گردشگری یکی از نظام های فراگیر و دارای کارکرد های متنوع اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و سیاسی است که این بخش موجب توسعه روابط در این بخش ها خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 09 May 2017
رئیس اتاق ایران گفت: صنعت گردشگری یکی از نظام های فراگیر و دارای کارکرد های متنوع اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و سیاسی است که این بخش موجب توسعه روابط در این بخش ها خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران امروز در نشست خبری در خصوص موضوع صنعت گردشگری اظهار کرد: صنعت گردشگری یکی از نظام های فراگیر و دارای کارکردهای متنوع اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و سیاسی است که این بخش موجب توسعه روابط فرهنگی، سیاسی خواهد شد و نقشی بی بدیل در ایجاد ارتباط میان کشور های را در بر دارد‌ همچنین این صنعت قابل اتکا و قابل توجه برای شناخت و تعامل فرهنگ ها است. 

وی در ادامه بیان کرد: یکی از مولفه های تاثیر گذار و محرک صنعت گردشگری به کارگیری سرمایه گذاری بخش خصوصی است اگر تعاملی سازنده و یک ارتباط تعریف شده  میان دولت و بخش خصوصی در سیاست گذاری ها، طرح برنامه و اجرا موجب تحقق اهداف خواهد شد.

شافعی با توجه به اینکه سهم صنعت گردشگری در تجارت جهانی 7 درصد بوده و در کشور این عدد به 0.5 درصد تنزل می یابد اظهار کرد: فضای کسب و کار در سازمان میراث فرهنگی این اواخر در ارتباط با بخش خصوصی غبار آلود و پر تنش بوده است که البته در برنامه ششم نسبت به سهم گردشگری در اقتصاد کشور بی توجهی شده است.
 
 بخش خصوص ناجی صنعت گردشگری است
 
زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در نشست خبری امروز در اتاق ایران در خصوص موضوع صنعت گردشگری بیان کرد: پیش برد و توسعه صنعت گردشگری با تکیه بر بخش دولتی تحقق پیدا نخواهد کرد به همین جهت بنده در بازدید ها از استان جلساتی با بخش خصوصی و تشکل برای استفاده از ظرفیت های این بخش برقرار شد که برای توسعه و بهبود این صنعت و استفاده از ظرفیت های آن، بخش خصوصی مولفه تاثیر گذار خواهد بود و این اقدام با شعار و حرف اتفاق نخواهد افتاد.

وی در ادامه اشاره کرد: کارگروهی در راستای ایجاد ارتباط مداوم و تسهیل گر با بخش خصوصی و سازمان میراث فرهنگی از بهمن ماه تشکیل شده است تا بتوانیم با بخش خصوصی بیش از پیش ارتباط مطلوبی داشته باشیم.

احمدی پور با توجه به کم لطفی به بخش صنعت گردشگری در برنامه ششم افزود: اقدامات بسیار و رایزنی هایی برای بهبود وضعیت این صنعت در برنامه ششم انجام شد اگرچه با انتظارات سازمان فاصله دارد اما از شرایط قبلی که حتی یک بند هم به این صنعت اشاره نشده بود مطلوب تر است.

این مقام مسئول اشاره داشت: کارگروهی از اسفند ماه برای آماده کردن و استخراج سیاست های کلی برای سازمان تشکیل شده که پیش بینی ابلاغ آن برای سال 95 دور از انتظار نخواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی