بازدید 4343
اقتصاد در گذر زمان؛

از افزایش قیمت چای تا وضعیت بد اقتصاد

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی شانزدهمین روز اردیبهشت ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۶۹۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 06 May 2017
به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی شانزدهمین روز اردیبهشت ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است. 

16 اردیبهشت 1321، از اسناد منتشر شده توسط سازمان اسناد ملی در این تاریخ، مصوبه اعلام موافقت هيات وزيران با افزايش بهاي چاي است که تنظیم و ابلاغ شده است. در این ابلاغیه، به وزارت دارایي اجازه داده شده تا 4 ريال به بهاي هر كيلوگرم چاي بيفزايد. براساس اين مصوبه، بهاي چاي از كيلویي 20/ 20 ريال به 24 ريال افزايش يافته است.

16 اردیبهشت 1340، ارديبهشت 1340 در چنین روزی، اعتصاب و تظاهرات خياباني معلمان تهران به آنجا رسید که شريف امامي مجبور به کناره‌گیری از نخست وزيري شد. در پی این تحولات، دكتر علي اميني مامور تشكيل كابينه شد. او صراحتا وضعیت اقتصادی کشور را «بد» و در آستانه ورشكستگي مالي توصيف كرد. پس از اين اظهارات امینی بهاي زمين و خانه ظرف چند روز به كمتر از نصف قيمت سابق رسید.


منابع: آرشیو روزنامه دنیای اقتصاد


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار