بازدید 42580
۵
بسته خبری «تابناک»؛

واکنش ظریف به شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست / طرح آمریکا برای آسیب به زیرساخت‌های ایران/ توصیه انتخاباتی وزیر بهداشت/ کنایه تند نماینده قم به رئیس جمهور/ واکنش شدید به نشست خبری احمدی نژاد/ تذکر محسن رضایی به رئیس سازمان صدا و سیما

رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «واکنش سیف به وعده یارانه‌ای بقایی»،«ماجرای بر سر کار آوردن آدم‌های خاص در بانکها»،«اختلاف در جمنا بر سر انتخاب ابراهیم رئیسی»،«پیام انتخاباتی رئیس دولت اصلاحات»،«قطعی‌ شدن کاندیداتوری قالیباف»،و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ 09 April 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش سیف به وعده یارانه‌ای بقایی

ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با «ایلنا» در مورد اظهارات بقایی مبنی بر پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی گفت: خیلی برای من عجیب است. این رقم کاملا فریب‌کارانه است. من به راحتی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی به شما می‌گویم پرداخت چنین رقمی امکان‌پذیر نیست. البته راحت‌ است این فرد بیاید ادعا کند یارانه را یک میلیون تومان می‌کنم اما تنها حرف است. حتی اگر بتواند این را هم پرداخت کند آثار آن در اقتصاد بسیار منفی خواهد بود و تاثیری در رفاه مردم نمی‌گذارد.اینکه فکر کنیم حقوق مردم را ۱۰ برابر کنیم حتما زندگی آنها بهتر می‌شود درست نیست. قطعا کالا وخدمات ده برابر افزایش قیمت پیدا می‌کنند و چیزی عاید مردم نمی‌شود. به نظر من این وعده‌ها جز فریبکاری چیز دیگری ندارند.

 

توصیه انتخاباتی وزیر بهداشت

قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه همایش روز جهانی سلامت گفت: کسانی که سطح توقعات مردم را در آن حدی بالا می‌برند که توان کشور در آن نیست، روی اعصاب مردم اثر می‌گذارند. کسانی که تخریب و تحقیر می‌کنند و وعده‌ها و گزارش‌های خلاف‌واقع می‌دهند همگی از کسانی هستند که مردم را ناامید و افسرده می‌کنند. دم انتخابات روی اعصاب مردم راه نروید؛ باید توقعات در حد داشته‌ها و شرایط کشور باشد. بنده روانشناس و روان‌پزشک دارم و به آنها مراجعه می‌کنم و از مشورت و راهنمایی آنها سود می‌برم. همه همیشه نیاز به روان‌شناس و روانپزشک دارند؛ این کار بر خلاف گذشته نه تنها هیچ بدی و قُبهی ندارد بلکه یک افتخار و کلاس محسوب می‌شود. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

ماجرای بر سر کار آوردن آدم‌های خاص در بانکها

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: ۹۵ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریم. ۱۳۰۰ میلیارد از ۸ هزار میلیارد تومان معوقات بانک سرمایه وصول شده است. از بدهکار بزرگ بانکی که ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی به بانک ها داشت ما بیش از ۳ هزار میلیارد تومان وصول کردیم. فساد کلان توسط یقه سفیدهای متصل به احزاب سیاسی و جناح‌های قدرت صورت می‌گیرد. در بررسی‌ها مشخص شد که بدهکاران کلان بانکی در بانکها آدم‌های خودشان را سرکار آورده‌اند و بانک را تقسیم‌بندی کرده بودند. تجمعات در پرونده پدیده و ثامن‌الحجج و کاسپین سازماندهی شده هستند. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

دلشکستگی ایوانکا دلیل حمله به سوریه بود!

منابع مطلع تاکید کردند، تصمیم دونالد ترامپ برای هدف قرار دادن پایگاه هوایی سوریه با ۵۹ موشک توماهاوک، از "دل شکستگی" ایوانکا ترامپ درباره حمله‌ای شیمیایی در سوریه که به بشار اسد نسبت می‌دهند،‌ نشات گرفت. الف این خبر را منتشر کرد.

 

اختلاف در جمنا بر سر انتخاب ابراهیم رئیسی

محمدعلی نجفی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: ما از حضور آقای رئیسی استقبال می‌کنیم، حتی اگر فضا به صورت مثبت هم دوقطبی شود، از نظر ما اشکالی ندارد. ولی اخباری که به‌ دست‌ آمده این است که هم جمنا در انتخاب آقای رئیسی دچار اختلاف شده است و هنوز قطعی نیست و هم خود آقای رئیسی برای حضور در انتخابات تردید پیدا کرده است، بنابر‌این حضور ایشان را قطعی نگیرید. چند نفر از جمنا که تا روز قبل محکم می‌گفتند حتما به توافق می‌رسیم و یک نامزد را مطرح می‌کنیم، صحبت‌هایی کرده یا در سایت‌هایشان مطالبی نوشته‌اند که حاکی از اختلافات جدی میان آنهاست. آقای روحانی فعلا تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات نگرفته و رسما چیزی اعلام نکرده‌ است. با فرض کاندیداتوری آقای رئیس‌جمهور، ایشان در صورت کاندیداتوری حتما انتخاب (پیروز) خواهند شد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

کنایه تند نماینده قم به رئیس جمهور

نماینده مردم قم گفت: اگر به اندازه رنگ‌ریش و‌ست لباس برای اقتصاد مقاومتی وقت می‌گذاشتند وضعیت بهتری داشتیم. ذوالنور درباره دستور روحانی به صالحی در تخریب سانترفیوژها گفت: در فرودو 2 هزار و 700 سانتریفیوژ داشتیم که معمولا نسل های بالاتر در آن قرار داشت، این تعداد به هزار و 44 سانتریفیوژ رسید، وقتی این دستگاه ها جمع می شد رییس سازمان انرژی اتمی در فردو بود، آقای رییس جمهور با او تماس می گیرد که چرا زودتر جمع نمی کنید، او اعلام کرده بود که هر کدام از سانتریفیوژ فردو برای ما 600 هزار یورو خرج برده است اجازه دهید آن ها را به گونه ای جمع کنیم که کمتر آسیب ببیند، آقای رییس جمهور گفته بود« بکن بریز دور، اگر کارگر ندارید از تهران بفرستم».

 

اولین بوئینگ برجامی ماه آینده تحویل ایران می شود

ماه آینده نخستین هواپیمای بوئینگ سفارشی ایران وارد کشور می شود. نخستین هواپیما از ۱۸۰ فروند هواپیمایی که ایران ایر با بوئینگ بر سر خرید آنها به توافق رسیده، تا یک ماه آینده به ایران می‌آید؛ این هواپیما، مرجوعی ترکیش ایر(شرکت هواپیمایی دولتی ترکیه) است. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.

 

پیام انتخاباتی رئیس دولت اصلاحات

یک منبع نزدیک به دفتر سیدمحمد خاتمی از توصیه رهبر اصلاحات به لزوم پذیرش اجماع محلی در تعیین رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان یزد خبر داد. این منبع آگاه به «ایران تایمز» گفت: اختلافاتی که در تعیین رئیس ستاد انتخابات حسن روحانی در استان یزد پیش آمده بود با سیدمحمد خاتمی در میان گذاشته شد و در نهایت ایشان توصیه کرد که دو طرف به اجماع محلی پایبند باشند. گفتنی است با وجود آنکه جوانان و فعالان سیاسی اصلاح طلب بر ریاست محمد دهستانی بر ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان یزد اتفاق نظر دارند، اما برخی نمایندگان این استان در مجلس غلامعلی سفید را برای این مسئولیت مطرح کرده اند. این در حالی است که حتی شنیده ها حاکی از آن است که گزینه مطرح شده توسط این عده، در جلسه ای بر توانایی و کفایت دهستانی اذعان داشته است. رویداد این خبر را منتشر کرد.

 

«نامزد پوششی» به سخره گرفتن افکار عمومی است

آذر منصوری فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت نعتقد است: در مجموع با توجه به شرایط فعلی به نظر من در شرایط فعلی طرح مسئله نامزد پوششی به سخره گرفتن افکار عمومی و حتی نوعی توهین به افکار عمومی است. نامزد پوششی نه تنها هیچ فرصتی را در اختیار جریان اصلاح‌طلب قرار نمی‌دهد که یک پیروزی بسیار راحت و در دسترس را در معرض چالش‌ قرار می‌دهد و بیشتر نوعی تهدید است. آقای روحانی در انتخابات سال 92 نشان داد که از درجه‌ای از هوش سیاسی برخوردار است که می‌تواند در جریان مناظره‌ها بهترین پاسخ‌ها را ارایه نماید

 

طرح آمریکا برای آسیب به زیرساخت‌های برق ایران

سردار جلالی با بیان اینکه نیمه دوم خرداد ماه امسال مانور آمادگی تست برق را خواهیم داشت، تاکید کرد: همه دستگاه‌هایی که وابستگی به برق دارند باید وابستگی‌هایشان را با دستگاه‌های دیگر موازنه‌سازی کنند همچنین حادثه بهمن را می‌توانیم به عنوان یک سناریوی پایه در استان در نظر بگیریم.وی با بیان اینکه زمانی نیز به عنوان رزمایش قطعی برق در نظر گرفته شود، گفت: این حادثه در حوزه برق ممکن است با منشأ سایبری نیز تکرار شود. آمریکا طرحی به نام نیتروزئوس طراحی کرده که زیرساخت‌های برق ایران به عنوان هدف سایبری طرح تعریف شده است لذا باید آمادگی‌های لازم توسعه یابند.

 

پایداری برای پیوستن به جمنا اعلام آمادگی کرد

یکی از اعضای جمنا عنوان کرد: ممکن است ما در جمنا بپذیریم آقای جلیلی نیز بیاید و در آن سازوکار قرار گیرد و بر مبنای اقبال مردم برای انتخاب قرار گیرد.محمدعلی پورمختار گفت: طبق خبر موثقی که دارم جبهه‌ پایداری آمادگی خود برای همراهی با جبهه نیروهای انقلاب اسلامی را اعلام کرده است، این اعلام آمادگی یعنی اینکه این جبهه سازوکار جمنا را پذیرفته است. وی تصریح کرد: با پیوستن پایداری ها به جمنا احتمالا آقای جلیلی دیگر کاندیدا نمی شود. این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه پیوستن به جمنا، موضع جبهه پایداری است نه موضع آیت‌الله مصباح، اظهار داشت: البته ممکن است که ما در جمنا بپذیریم آقای جلیلی نیز بیاید و در آن سازوکار قرار گیرد و بر مبنای اقبال مردم برای انتخاب قرار گیرد. پورمختار در مورد اینکه آیا پذیرفتن سازوکار جمنا توسط پایداری ها با شرط قرار گرفتن جلیلی در بین پنج کاندیدای معرفی شده است، گفت: آنها هنوز چنین شرطی را مطرح نکرده اند ولی امکان مطرح شدن چنین چیزی از طرف پایداری ها هست.

 

پیشنهاد ناطق نوری درباره مدت ریاست جمهوری

علی اکبر ناطق نوری، باردیگر حمایت خود را از کاندیداتوری روحانی در انتخابات ۹۶ اعلام کرد و در عین حال گفت: انتخاب کننده مردم هستند.محمدحسین عبدالخالقی"دبیرکل جمعیت حامیان مردم" در گفتگو با «نماینده»، با اعلام اینکه امروز(یکشنبه) او با تعدادی از اعضای شورای مرکزی حزب متبوعش با علی اکبر ناطق نوری دیدار کردند، گفت: در این دیدار پیرامون انتخابات ریاست جمهوری بحث و بررسی شد و ناطق نوری برای دست اندرکاران انتخابات و کاندیداهایی که در صحنه حضور پیدا می کنند آرزوی موفقیت کرد.وی با بیان اینکه او از مردم خواست تا در انتخابات آینده حضوری پرشور داشته باشند، اظهارداشت: ناطق نوری معتقد است باید به خواست بزرگان نظام در انتخابات شرکت کنیم؛ انتخابات امر دینی و ملی است بخصوص در مقطع کنونی که تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته و دشمنان به هربهانه ای دنبال سوء استفاده هستند به همین جهت مردم باید در صحنه حضور پیدا کنند.این فعال سیاسی افزود: ما در این دیدار از ناطق نوری سوال کردیم"نظر شما درباره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری چیست؟ " که او پاسخ داد: من(ناطق) قبلا گفته بودم و باز تاکید می کنم رئیس جمهور بهتر است دوره ۸ ساله خود را طی کند تا بتواند کارهایی که مانده است را تمام کند ضمن اینکه به اعتقاد ناطق نوری، روحانی موفق بوده است از این رو در انتخابات از او حمایت می کند.

 

واکنش وزیر روحانی به نشست خبری احمدی نژاد

وزیر ارتباطات گفت: اظهارات احمدی‌نژاد تنها فرار رو به جلو است و می‌خواهد بگوید من هم هستم و فراموش نشده‌ام!محمود واعظی در مورد صحبت‌ها و بیانیه‌های اخیر احمدی‌نژاد خطاب به دولت یازدهم گفت: متاسفانه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برخلاف اتفاقی که در اکثر کشورهای دنیا می‌افتد که ستادها و کاندیداها بیایند برنامه‌های خود را بگویند و اگر مطلبی دارند در قالب نقد بیان کنند و پاسخ بشنوند متاسفانه به دنبال تخریب هستند.او ادامه داد: اجماعی هم به وجود آمده است که همه با هر تفکری که کاندیدا می‌شوند یک هدف بیشتر ندارند و آن این است که آقای روحانی را تخریب کنند. کاری هم که اخیرا از سوی آقای احمدی‌نژاد و اطرافیان او انجام می‌شود همانند دیگر کاندیداها تخریب رئیس‌جمهور است.وزیر ارتباطات تاکید کرد: مردم ما به خوبی مسائل را می‌فهمند و دنبال می‌کنند و پاسخ اینگونه تخریب‌ها را در ۲۹ اردیبهشت خواهند داد.او یادآور شد: اظهارات احمدی‌نژاد تنها فرار رو به جلو است. او می‌خواهد بگوید من هم هستم و فراموش نشده‌ام. اگر احمدی‌نژاد به حرف‌هایی که امروز می‌زند واقعاً اعتقاد داشت باید این مسائل را سه سال پیش مطرح می‌کرد.واعظی گفت: به نظر من کاندیداتوری بقایی هم خیلی جدی نیست.

 

معرفی گزینه نهایی جمنا بعد از بررسی نظرسنجی‌ها

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت که هنوز گزینه نهایی این جبهه برای انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص نشده است.محمدرضا کاشفی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: شورای مرکزی جبهه مردمی بعد از بررسی نظرسنجی‌ها و ملاک‌های دیگر گزینه نهایی را از این بین 5 گزینه‌ای که در مجمع ملی بیشترین رای را کسب کرده بودند، انتخاب خواهد کرد.وی گفت: فعلاً نمی‌‌توان هیچ گزینه‌ای را گزینه نهایی یا قطعی خواند چرا که گزینه نهایی انتخاب نشده است.

 

رایزنی احمدی نژادی ها در قم

شنیده‌های نامه نیوز حاکی است یکی از نمایندگان سابق مجلس جهت فعالیت احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات سال ۹۶ رایزنی‌هایی را با برخی از چهره‌های سیاسی انجام داده است و در این راستا سفری هم به قم داشت و از علما و فعالان سیاسی درخواست کرد از نقش‌آفرینی احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات حمایت کنند که این درخواست با واکنش علما مواجه شد.شنیده شده «محمود احمدی‌نژاد» و «اسفندیار رحیم‌مشایی»، «حمیدرضا بقایی» را در زمان ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری همراهی می‌کنند.قرار است سناریوی سال ۹۲ تکرار شود و احمدی‌نژاد در حمایت از کاندیداتوری بقایی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور سخنرانی کند؛ گفته می‌شود مشایی نیز کنار آنها خواهد بود.«مرتضی تمدن» و «ثمره هاشمی» هم از نیروهایی خواهند بود که بقایی را همراهی خواهند کرد.

 

«روحانی» رسماً فعالیت انتخاباتی خود را کلید زد

روزنامه دولت از انتصاب علی جنتی وزیر مستعفی فرهنگ، به‌عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات روحانی خبر داد.روزنامه دولت امروز (یکشنبه، 20 فروردین) در مطلبی از انتصاب علی جنتی وزیر مستعفی فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام روحانی در انتخابات 96 خبر داد.پیشتر نیز محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور که از او در رسانه‌ها به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات روحانی یاد می‌شود، نشستی انتخاباتی با مدیران کانال‌ها و صفحات خریداری شده برگزار کرده بود که انتقادات زیادی را برانگیخته بود.همچنین برخی منابع خبری از انتصاب محمد فاضلی معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک دولت به‌عنوان دبیر ستاد انتخابات روحانی در سال 96 خبر می‌دهند.

 

قطعی‌ شدن کاندیداتوری قالیباف

نامه‌نیوز نوشت: در حالی که دو روز تا آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است عصر دیروز جمعی از چهره های سیاسی و رسانه ای اصولگرا جلسه ای را با محمد باقر قالیباف شهردار تهران برگزار کرده اند. شنیده های خبرنگار نامه نیوز حاکی از آن است که برداشت از این جلسه این بوده که قالیباف در انتخابات نامزد خواهد شد. همچنین شنیده شده رستم قاسمی و نیکزاد اعلام کرده اند که در انتخابات ثبت نام خواهند کرد.

 


پخش مکرر نماز جماعت یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری از تلویزیون

سیمای جمهوری اسلامی پس از اجتناب از پخش سخنرانی روحانی در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی، دیروز هم از پوشش خبری مصاحبه مطبوعاتی مربوط به ارائه گزارش پلاسکو اجتناب کرد.سخنرانی روحانی در حالی با بایکوت پخش مستقیم رسانه ملی مواجه شد که فرازهایی همچون موضعگیری صریح در قبال تجاوز امریکا به خاک سوریه و نیز تأکید بر مشارکت مردم در دو انتخاب سیاسی مهم پیش رو به عنوان موضعگیری‌های مهم شخص دوم نظام جمهوری اسلامی حائز اهمیت ویژه برای بازتاب یافتن در رسانه ملی بودند. این روزها بخش‌های خبری پربیننده‌ای مانند خبر ساعت هشت و نیم شبکه دوم سیما به برنامه‌ای برای پوشش خبری تشکل‌هایی همچون «جمنا» تبدیل شده‌اند و پخش تصاویر یکی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری در قامت امام جماعت، به یکی از عناصر ثابت برنامه‌های شبکه‌های مختلف در هنگامه نماز ظهر تبدیل شده است. روزنامه‌ایران این خبر را منتشر کرد.

 

تذکر مطهری به وزیر اطلاعات درباره بازداشت هنگامه شهیدی

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی را در پایان جلسه علنی امروز(یکشنبه) را به شرح زیر قرائت کرد. یکی از این تذکرات مربوط به پرسش علی مطهری از وزیر اطلاعات درباره هنگامه شهیدی بود. علی مطهری نماینده تهران به وزیر اطلاعات: علت بازداشت طولانی مدت هنگامه شهیدی فعال رسانه ای که منجر به اعتصاب غذای وی شده است؟

 

تذکر محسن رضایی به رئیس سازمان صدا و سیما

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای خطاب به رئیس رسانه ملی از او خواست که از مطرح‌شدن نام و تصویرش به‌ عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در شبکه‌های صداوسیما خودداری شود. متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

برادر ارجمند، جناب آقای مهندس عسگری

با سلام و تحیت

همان‌گونه که بارها به‌صراحت اعلام کرده‌ام، این‌جانب قصدی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارم. با این‌حال برخی شبکه‌های صداوسیما تصویر مرا به‌عنوان یکی از نامزدهای این انتخابات مطرح می‌کنند. خواهشمند است دستور دهید از این اقدام خودداری شود. این‌جانب به‌عنوان سرباز کوچک ملت و رهبری تمام تلاشم را به کارخواهم بست که دوباره خدمت بدون منت به‌جای وعده‌های پوچ و دروغین نشسته، رقابت قدرت و ثروت به پایان رسیده و ارزش‌های انقلاب جایگزین قبیله گرایی شود.

 

واکنش ظریف به شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (یکشنبه) همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای با انتشار عکسی از مراسم این روز در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مشاهده دستاوردهای دانشمندان هسته‌ای کشور در حوزه‌های مختلف افتخارآفرین بود.

وی افزود: بیش از 42 طرح ظرف دو سال گذشته شروع و در سال 95 به نتیجه ممیزی شده رسیده است. از شروع تزریق گاز به سانتریفیوژ پیشرفته IR8 که سه سال پیش تنها یک طرح بود، تا پرده‌برداری از سانتریفیوژ سنگ برای صنعت نفت که ایران سومین کشور تولید کننده آن در جهان شد تا افتتاح پیشرفته‌ترین خط تولید رادیوداروها در استان البرز. با مقاومت مردم، هدایت رهبری، درایت ریاست جمهوری، تلاش دانشمندان و انجام وظیفه همکارانم در هیأت مذاکرات برجام، شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست، اینک به یک واقعیت فنی، حقوقی و دیپلماتیک تبدیل شده است.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۵
دم وزیر دانشمند ارتباطات دکتر واعظی گرم
هنگامه ؟؟؟؟!!!!!! هنگامه نه مجید جان ! هنگامِ
باسلام،جناب آقای ناطق نوری حمایت شما از آقای دکتر روحانی باعث خواهد شد که مردم اصلا به ایشان رای ندهند .
هرچند چرخ اقتصاد نچرخید؛ و عده ای خواستند سازمان انرژی اتمی را از نفس بیندازند؛؛ولی به برکت خون شهدای هسته ای وتلاش مضاعف و با خون دلخوردنهای دانشمندان وکارکنان زحمت کش سازمان انرژی اتمی ایران؛لنگان ،لنگان ،گامهایی باور نکردنی برداشته شد؛؛تاکور شود هرآنکه نتواند دید.
اقای عابدی ایا سانتریفیوژها می چرخند ؟ایا راکتور اراک راه اندازی شده است ؟ایا راکتور بوشهر را متخصصین ایرانی اداره میکنند؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار