بازدید 4598
۱
تالار شیشه ای حافظ؛

فراز و فرود بازار سرمایه در آخرین روز کاری نوروز

بورس تهران در آخرین روز معاملاتی نوروز ۹۶، همانند روزهای قبل، رشد اندکی را تجربه کرد و سبز پوشی شاخص کل بورس در اولین هفته کاری سال جدید را تکمیل کرد.
کد خبر: ۶۸۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱ 29 March 2017
رشد 35 واحدی شاخص بورس در آخرین روز کاری نوروزبورس تهران در آخرین روز معاملاتی نوروز ۹۶، همانند روزهای قبل، رشد اندکی را تجربه کرد و سبز پوشی شاخص کل بورس در اولین هفته کاری سال جدید را تکمیل کرد.

به گزارش «تابناک اقتصادی» شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه 9 فروردین ماه 96 با افزایش 35 واحدی به رقم 77 هزار و 584 واحد دست یافت. شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش 56 واحدی عدد 16 هزار و 115 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 52 واحدی به رقم 85 هزار و 236 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 15 واحدی به رقم 54 هزار و 528 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 133 واحدی عدد 168 هزار و 141 واحد را به نمایش گذاشت. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 3.9 واحدی به عدد 887 واحد رسید. 

رشد 35 واحدی شاخص بورس در آخرین روز کاری نوروز

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۹۵ میلیارد و ۹۶۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۸۴ میلیون و ۵۸۵ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله  در حدود ۶۰ هزار نوبت داد و ستد بود.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نمادهای معاملاتی بترانس (ایران ترانسفو) با 18 واحد، پترول (گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان) با 11 واحد، مبین (پتروشیمی مبین) با 10 واحد و آپ (آسان پرداخت پرشین) با 7 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت شتران (پالایش نفت تهران) با 6 واحد، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر) با 5 واحد و همراه (همراه اول) با 5 واحد کاهش، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
شاخص بورس ازدی ۹۲تاکنون۱۳هزارواحدسقوط کرده واز۹۰هزارواحدبه ۷۷هزارواحدکاهش یافته (شاخص کل درفروردین۹۵نزدیک به ۸۲هزارواحدبود) این یعنی زیان مستمردرسه سال ونیم گذشته وعقب افتادن ازسایربازارهای سرمایه گذاری مثل مسکن طلا وارز !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر