بازدید 5265

ابراز امید تجار نفت برای تمدید توافق کاهش تولید اوپک

این هفته معامله گران عمده نفت دور هم در سویس جمع شدند و از انتظار خود درباره تداوم پیمان اوپک و تولید کنندگان خارج از اوپک برای کاهش تولید نفت در نیمه دوم سال جاری، خبر دادند. انتظار آن ها این است که اگر روسیه همکاری کند امکان تمدید این پیمان وجود دارد.
کد خبر: ۶۸۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴ 29 March 2017
این هفته معامله گران عمده نفت دور هم در سویس جمع شدند و از انتظار خود درباره تداوم پیمان اوپک و تولید کنندگان خارج از اوپک برای کاهش تولید نفت در نیمه دوم سال جاری، خبر دادند. انتظار آن ها این است که اگر روسیه همکاری کند امکان تمدید این پیمان وجود دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، «توربجورن تورنکویست» مدیر عامل شرکت «گانور» به پنلی در نشست جهانی مواد اولیه در لوزان گفت "من فکر می کنم که شگفتی امسال تاکنون مسئله سرعت برگشت شیل و ریباند با قیمت نسبتا متوسط آن بوده است."

ابراز امید تجار نفت برای تمدید توافق کاهش تولید اوپک

بازگشت غیر منتظره تولید شیل آمریکا بعد از توافق تولید کنندگان اوپک و خارج از اوپک در دسامبر برای کاهش تولید نفت باعث کند شدن ریباند قیمت نفت شده است. بعد از توافق دسامبر و بدنبالاین که قیمت ها به 55 دلار به ازای هر بشکه رسید، بار دیگر با کاهش قیمت ها مواجه هستیم و اکنون نفت خام در حدود 51 دلار به ازای هر بشکه معامله می شود.

«تورنکویست» گفت "آیا توافق مزبور باقی می ماند؟ تاحدود زیادی بله. من فکر می کنم که کاهش تولید تا حدی پاداش خودش را به همراه داشته است."

روز یکشنبه کمیته ای از وزراء کشورهای اوپک و خارج از اوپک اعلام کردند که در نشست آن ها در کویت توافق شده است تا درباره تمدید پیمان کاهش عرضه تا بیش از شش ماه بررسی های لازم به عمل بیاید.

تغییر وضعیت تولید شیل همچنین باعث شده است تا اوپک بدنبال داخل کردن تولید کنندگان نفت ایالات متحده در گفتگوهای خود برای بحث درباره بهترین راه مهار کردن بازار اشباع شده جهانی باشد. با این وجود تورنکویست می گوید که او انتظار تداوم رونق و بهبود تولید شیل را ندارد.

«راسل هاردی» مدیر اجرایی ویتول در اروپا، خاورمیانه و آفریقا گفت که انتظار دارد اوپک و اعضاء خارج از اوپک پیمان خود را تمدید کنند چرا که در این مدت اتکاء 300 میلیون بشکه ای بازار در سهام ها به آهستگی کاهش یافته است. او با این حال گفت که این مسئله به قیمت نفت در زمان نشست بعدی اوپک بستگی دارد. نشست بعدی اوپک در 25 مارس برگزار می شود.

هاردی گفت "اگر قیمت نفت 50 دلار به ازای هر بشکه باشد، انگیزه و مشوق های زیادی برای ادامه این سیاست وجود دارد، اگر قیمت 60 دلار باشد خیر. این ها همگی بستگی به این دارد که فاندمنتال ها چگونه خودشان را در سه ماهه دوم سال به کار بگیرند"

تصمیم اوپک همچنین بستگی دارد به همکاری روسیه و پایبندی کامل آن به عهد خود برای کاهش تولید تا 300 هزار بشکه در روز تا ماه آپریل. درحالی که پوتین رئیس جمهور روسیه پشتیبانی کامل از کاهش های اوپک نشان داده بود، پایبندی این تولید کننده نفت تاکنون سرعت کمی داشته است.

مارکو دوناند، مدیر عامل اجرایی مرکوریا گفت "پایبندی روسیه کامل و 100 درصد نبوده است. من فکر می کنم بسیاری از مسئولیت ها در حال حاضر بر گردن روسیه است تا نشان بدهد که آن ها درباره این توافق جدی هستند. اگر روسیه با سایر تولید کنندگان خارج از اوپک یکپارچه شود ما شاهد کف 60 دلار به ازای هر بشکه خواهیم بود."
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان