بازدید 3015

کنگره بین‏‌المللی گاز در ترکمنستان برگزار می‌شود

کنگره بین‏‌المللی گاز ترکمنستان روزهای 23 الی 24 ماه می سال جاری میلادی در منطقه ملی گردشگری «آوازه» در ساحل ترکمنی دریای خزر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 28 March 2017
کنگره بین‏‌المللی گاز ترکمنستان روزهای 23 الی 24 ماه می سال جاری میلادی در منطقه ملی گردشگری «آوازه» در ساحل ترکمنی دریای خزر برگزار می‌شود.

به گزارش فارس در عشق‌آباد، کنگره بین‏‌المللی گاز ترکمنستان (TGC 2017) روزهای 23 الی 24 ماه می سال جاری میلادی در محل هتل «برقرار» منطقه ملی گردشگری «آوازه» واقع در ساحل ترکمنی دریای خزر برگزار می‌شود.

ستاد برگزاری کنگره بین‏‌المللی گاز ترکمنستان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اعلام این مطلب از کلیه سازمان‌ها و شرکت‌های نفت و گاز و صنایع وابسته کشورهای خارجی و نیز نهادها و مؤسسات مربوطه بین‌المللی دعوت کرده‌است در این کنگره حضور پیدا کنند.

توسعه صنایع نفت و گاز ترکمنستان، جذب سرمایه‌‏گذاران خارجی در این زمینه، مسأله توسعه و بهره‏‌برداری از منابع هیدروکربن، چگونگی توسعه میادین نفت و گاز بخش ترکمنی دریای خزر، تعیین موضع رسمی دولت ترکمنستان در امور توسعه صنعت نفت و گاز و ارائه گزارش‌های مقامات رسمی دولت این کشور، چگونگی تأمین مالی و ساخت و ساز خط لوله گاز «تاپی»، از اهداف برگزاری کنفرانس مذکور اعلام شده‏‏ است.

مسأله چگونگی عرضه و ترانزیت نفت و گاز، توسعه مناطق میدان‌های نفت و گاز حوزه دریای خزر و نحوه انعقاد قرارداد مشارکت در تولید، امور اکتشاف و استخراج نفت و گاز، فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری در بازار انرژی ترکمنستان و چشم‌اندازهای تعامل بین‌المللی و ارائه توانمندی‌ها در رابطه با عرصه‌های فوق از دیگر محورهای کنگره بین‌المللی گاز ترکمنستان اعلام شده‏‌است.

برگزاری کنگره بین‌المللی گاز ترکمنستان در حالی است که «آشیرقلی بغلی‌اف» رئیس شرکت ملی گاز ترکمنستان چندی پیش در همایش بین‌المللی نفت و گاز این کشور گزارشی از وضعیت و دورنمای صنعت گاز طبیعی مطرح کرد.

این مقام عالی رتبه صنعت انرژی ترکمنستان، گفت: 53 میلیارد تن نفت از ذخیره کلی در مناطق خشکی و 18.2 میلیارد تن نفت در بخش ترکمنی دریای خزر وجود دارد که می‌توان این مقدار را به بازارهای جهانی منتقل کرد.

رئیس شرکت ملی گاز ترکمنستان با اشاره به اینکه این کشور به یکی از مهمترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان گاز در منطقه تبدیل شده‌‌است، گفت: ذخایر میدان بزرگ گازی «گالکینیش» به عنوان یک منبع بزرگ برای تأمین داخلی و خارجی گاز طبیعی این کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه «عشق‌آباد» به بازیگر مهم و بالقوه بازار گاز منطقه و بین‌المللی تبدیل شده‌است، گفت: هم‌اکنون فاز اول توسعه میدان گازی گالکینیش که در جنوب ترکمنستان قرار دارد، به ظرفیت 33 میلیارد متر مکعب درحال بهره‌برداری است و فاز دوم و سوم توسعه این میدان بزرگ گازی نیز در حال آماده سازی توسط شرکت‌های داخلی و خارجی می‌باشد.

بغلی‌اف گفت: در حال حاضر مباحث چگونگی اجرای خط لوله گاز «ترانس خزر» انتقال گاز ترکمنستان به اروپا از طریق بستر دریای خزر در برنامه کار قرار دارد و اجرای خط لوله گاز «تاپی» انتقال گاز ترکمنستان از طریق افغانستان و پاکستان به هند در دست اجرا است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر