بازدید 3438
درآمد 5 میلیون دلاری با صادرات عسل

کاهش طرفداران عسل ایرانی در بازارهای جهانی

براساس آمار گمرک در یازده ماهه نخست سال 95، بیش از هزار و 382 تن عسل طبیعی و موم زنبور عسل به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.
کد خبر: ۶۸۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 28 March 2017
براساس آمار گمرک در یازده ماهه نخست سال 95، بیش از هزار و 382 تن عسل طبیعی و موم زنبور عسل به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

به گزارش میزان، براساس آمار گمرک در یازده ماهه نخست سال 95، بیش از هزار و 382 تن عسل طبیعی و موم زنبورعسل به کشورهای مختلف جهان صادر شده است. 
 
براساس صادرات این حجم عسل و موم زنبورعسل به کشورهای مختلف جهان، بالغ بر 5میلیون و 218 هزار و 36 دلار، درآمد ارزی نصیب کشور شده است.

لازم به ذکر است که ارزش ریالی این میزان صادرات، بیش از 162 میلیارد ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

براساس این گزارش، عسل ایرانی به کشورهای آذربایجان، ایالات متحده آمریکا، افغانستان، امارات متحده عربی، بحرین، چین، سوئیس، عراق، عمان، قطر، کنیا، کویت، گرجستان، لبنان، مالزی و هنگ کنگ صادر شده است. 

در همین راستا عفت رئیسی رئیس اتحادیه پرورش دهندگان زنبور عسل در گفت‌گو با خبرنگار میزان در خصوص وضعیت صادرات عسل گفت: در حال حاضر صادرات عسل تا حد زیادی کاهش یافته است که این مساله به دلیل تغییر استاندارد عسل ایرانی از اجباری به استاندارد تشویقی بوده است.

وی با بیان اینکه ایران بعد از کشور چین بیشترین کندو زنبور عسل را دارد، گفت: با وجود پتانسیل بالا در تولید و صادرات زنبور عسل اما صادرات آن نسبت به سال گذشته کاهش چشم‌گیری داشته است و بازهم این میزان در ماه‌های آینده کمتر می‌شود.

رئیسی افزود: بسیاری از کشورهای جهان خواهان عسل ایرانی بودند ولی با تخلفات افراد سودجو و تولید عسل غیر مرغوب بیشتر خریداران این محصول پرطرفدار در خارج کشور عسل با استاندارد اجباری را می‌خواهند. 

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان زنبور عسل در ادامه قیمت هرکیلو عسل طبیعی را بین 25 تا 37 هزار تومان اعلام کرد و افزود: با در نظر گرفتن هزینه‌های بسته‌بندی، حمل و نقل و واسطه ها هرکیلو عسل طبیعی بین 60 تا 70 هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌فروش می‌رسد. 

کاهش طرفداران عسل ایرانی در بازارهای جهانی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل