بازدید 13170

اردوغان کمک به تروریست های منطقه را افتخار می داند؟

طنز تاریخ تحولات منطقه در این چند سال این است، کشوری که با اقدامات تبعیض آمیز و فرقه گرایانه موجبات تقویت تروریست ها در منطقه را فراهم کرده است، امروز در قامت مدعی در برابر ایران ظاهر شده است. شاید هم روحیات نوعثمانی گری مقامات ترکیه ای باعث شده که آنها واقعیت های امروز منطقه و کشور خودشان را درک نکنند و به فرافکنی علیه دیگر کشورها روی بیاورند.
کد خبر: ۶۷۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵ 26 March 2017
چندی است با توجه به تحولات منطقه و بین المللی برخی کارشناسان بر این باور هستند که مثلث ترکیه، عربستان و رژیم صهیونیستی برای آنچه تقابل با ایران نامیده می شود، شکل خواهد گرفت. در همین زمینه برخی از این طرف ها تحرکاتی را برای ایجاد این مثلث انجام داده اند، به گونه ای که برخی مقامات صهیونیستی به صراحت از تعامل با سعودی ها سخن می گویند.

به گزارش «تابناک»؛ با این حال، مواضع ترکیه در قبال ایران جای تعجب بسیار دارد. در حالی مقامات دولت فعلی به ریاست آقای اردوغان اذعان می کنند که دولت ایران در زمان کودتای نافرجام در سال گذشته در کمک به دولت قانونی ترکیه تأثیر بسزایی داشته اند و حتی وزیرخارجه ایران تا صبح همگام با مقامات ترکیه بیدار بوده و تحولات را پیگیری می کرده است؛ اما گویی مقامات ترکیه بسیار کم حافظه و نمک نشناس هستند.

در این روزها، ترکیه خودش را برای انجام یک همه پرسی که در آن اختیارات مقام ریاست جمهوری افزایش می یابد، آماده می کند. در حال حاضر ترکیه با مشکلات عدیده ای در داخل از جمله ناآرامی ها دست و پنجه نرم می کند. از سوی دیگر نیز تحولات منطقه ای در سوریه، موضوع کردها و همچنین ارتباط با اروپا از دیگر مشکلات عدیده ای است که ترکیه با آن روبه روست.
 
اردوغان کمک به تروریست های منطقه را افتخار می داند؟ 
در همین راستا، گویا دولت ترکیه به ریاست آقای اردوغان به جای حل معضلات و مشکلات داخلی و همچنین در پیش گرفتن سیاست خارجی منطقی و منطبق با منافع این کشور سعی می کند برای رهایی از مشکلات، فرافکنی کرده و در پاره ای از اوقات متوهمانه ادعاهایی را نسبت به ایران مطرح نماید.

به عنوان مثال، در حالی که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز سه شنبه هفته گذشته، در پیامی به مناسبت فرا رسیدن بهار و عید نوروز، این مناسبت را به زبان فارسی تبریک گفت، دیروز ادعاهای عجیبی علیه ایران مطرح کرد. «رجب طیب اردوغان» روز شنبه در پایان مجمع سالانه ترکیه ـ انگلیس، ایران را به اتخاذ سیاست‌های نژادپرستانه و تبعیض قومی در عراق متهم کرد.

در واقع در حالی اردوغان، ایران را به در پیش گرفتن سیاست های نژادپرستانه و تبعیض نژادی در عراق متهم می کند که دولت و ملت عراق، بارها از نقش سازنده ایران در حل و فصل اختلافات قومی در این کشور و همچنین مبارزه با تروریسم تمجید کرده اند. اقدامات سازنده ایران در حالی انجام می شود که در این سال ها، ترکیه به غیر از ایجاد مسیر و کمک به تروریست ها برای ضربه به کشورهای همسایه هیچ کاری نکرده است.

حضور بدون مجوز در دو کشور عراق و سوریه و همچنین کمک های لجستیکی و اطلاعاتی به تروریست ها در این دو کشور، از دیگر اقدامات چند سال اخیر ترکیه بوده است که شاید به آنها افتخار هم می کنند. البته این اقدامات فقط به اینجا ختم نمی شود، بلکه رفتار تبعیض آمیز و فرقه گرایانه دولت اردوغان با کردها نیز از دیگر اقدامات این دولت به شمار می رود.

به هر حال، طنز تاریخ تحولات منطقه در این چند سال این است که کشوری که با اقدامات تبعیض آمیز و فرقه گرایانه موجبات تقویت تروریست ها در منطقه را فراهم کرده، امروز در قامت مدعی در برابر ایران ظاهر شده است. شاید هم روحیات نوعثمانی گری مقامات ترکیه ای باعث شده است که آنها واقعیت های امروز منطقه و کشور خودشان را درک نکنند و به فرافکنی علیه دیگر کشورها روی بیاورند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۳۳
اللهم اشف کل مریض.
از عوارض مصرف قرص های توهم زا !!
اردوغان بهترین گماشته ی غرب برای نابودی و تجزیه ترکیه است.
از حماقت برخی سیاستمداران ، ملتها نابود میشوند.
شعور سیاسی اردوغان از دیکتاتورهای تاریخ و حتی هیتلر و چنگیزخان هم پایین تره.
آغاز امپراتوری و دیکتاتوری پوشالی و توخالی ترکیه و فضاحت و فلاکتی که در انتظار مردم ترکیه خواهد بود.
راه ترکیه و اردوغان = تکرار و فرجام صدام و عراق = جنگ داخلی و تجزیه ترکیه.
مغز نخودی که میگن یعنی این مردک !
این ادم بشو نیست و باید نسخش رو پیچید
هر چند که انتظاری از مردم این کشور نیست به خاطر عدم شناخت سیاسی وگرنه این آقای اردوغان دائم با عوض کردن قوانین کشورش به حکومت دیکتاتوریش ادامه نمیداد
بهتر است ایران نیز مثل روسیه مانع سفر توریستی ایرانیان به ترکیه شود تا ادب شوند.
در نوروز ایرانی ها پول های یکسال زحمت خود را می برند و به جیب این نمک نشناس ها میریزند
وقتی مقامات ما جواب دندان شکن به این مردک دیوانه نمی دهند و همیشه خویشتنداری میکنند به خودش جرأت این گزافه گویی را می دهد در صورتیکه یک بار قاطعانه جواب این ابلح را بدهند دیگر از نام ایران لرزه به اندامش می افتد
یکروز ظریف نخوابیده این شده چماق هی منت بذارید برید دنبال طرحهای اردوغان که ترکیه رو به توسعه وپیشرفت رسونده
چرا همه با شما مشکل دارن ؟! کدوم همسایه از شماها راضیه؟!
عیب نداره دولت خفت و حماقت جوابشو میده
ترکیه بیش از انچه که باید قدرت گرفته ونیروهای فرامنطقه ای برای مهار ترکیه برنامه ای که برای ایران در پیش گرفتند یعنی افتادن در دام منازعات بیحاصل وطولانی در منطقه برای ترکیه هم دارند وسیر ترکیه در پیشرفت سریع اقتصادی وسیاسی از این به بعد بسیار کند خواهد شد
دخالت در کشورها بدنامی هم دارد یکی راضی و دیگری ناراض میشود
دخالت در کشورها بدنامی هم دارد یکی راضی و دیگری ناراض میشود
خداییش دقت کردید که کار و بار خودتون را ول کردید و چسبیدید به اردوغان و ترکیه. بابا جان در این دنیا بجر این کشور، کشورهای دیگری هم هستند.
ایران کمکی به ترکیه کردامابنانیست درسیاست روز دنیا که اصل منافع لحظه ای مطرح است غلام حلقه به روز ایران باشد وازاصول سیاست خارجی خود عقب نشینی کند
من موندم آخه چرا حرف بی ربط میزنید .در سیاست چیزی به اسم نمک نشناسی بی مفهومه وفقط منافع ملی مطرحه.
اینها نتیجه ضعف سیاست خارجی ماست که کاملا منفعل هستیم
از همه جالبتر اینه که ما (ایران) با دوست شیطان(ترکیه دوست اسراییل و آمریکا و عربستان وترروریست) دوست هستیم در صورتی که مطابق فرمایش امام علی به فرزندش در انتخاب دوست این امر کاملا نادرست است.
دوستی با دوستان شیطان همان دوستی باشیطان است.
فرار به جلو فرمودند
در ضمن به صهیونیستها چشمکی زدند
کارش نداشته باشین موضع ثابتی ندارد
سرگیجه گرفته
اقای اردوغان در انتخاب پیشرو باید چند سنارو را بازی کند اول همین سخنان تاختن به ایران که به مزاج اسراییل امریکا و عربستان خوش آید دوم خوش رقصی برای آمریکا واسراییل ( تضعیف جبهه مقاومت به هر طریق ممکن مثل فشار به حماس در جهت سازش با اسراییل، حداقل در تبلیغات) سوم یکی دو انفجار در ترکیه و متهم کردن مخالفات بعنوان دشمنان ترکیه
بنظر من تركيه رياكار نيست بلكه شفاف عمل ميكند و حامي تروريسم نيست
مردم ترکیه اگرطرح افزایش قدرت اردوغان را در همه پرسی بپذیرند،برای جبران این اشتباه بسیارخطرناک،مجبور میشوند در آینده ای نزدیک،جوانان خود را درخیابانهای استانبول وسایر شهرهای ترکیه درمقابل تانکها ونظامیان رئیس جمهور دیکتاتور قرار دهندتا اختیارتی را که به او داده اندبا اهدا خون وجان عزیزشان پس بگیرند
نتیجه قرادادهای تجاری خیانت بار یکطرفه با اردوغان میشود هر روز یک دهن کجی ؛نتیجه دیپلماسی لبخند تهوع آور میشود هر روز یک تهمت وتهقیر
جناب آقای اردغان چقدر به شعور مردم توهین میکند...تصور میکند که مردم فراموش کار شده اندو کمک های بی دریغ او را در پا گرفتن داعش فراموش کرده اند...بابا..خودتی...
سلام . متن خوبی بود . مرسی
واقعا کارشناسی تون حرف نداره.
ما با سیاست مستقل و در راستای منافع ملی با حفظ عزت همه را به زانو در خواهیم آورد.
ترکیه راه خودشو میره و در تقابل با ایران هم نیست. این مقاله اصلا کارشناسی نیست. برای تامین منافع ملی بهترین گزینه های موجود رو امتحان می کنند.
از کجا معلوم ظریف تا صبح نخوابیده. ؟ خخخ احتمالا ساعت ۹ تا ۹/۳۰ داشته لایک میکرده
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
یعنی اگه ظریف میخوابید کودتا بیروز میشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر