بازدید 15794

نحوه پوشش کی‌روش روشی برای اعتراض است؟

کد خبر: ۶۷۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 25 March 2017
هرچند مسئولان فدراسیون فوتبال مدعی هستند که مشکلات میان کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال به صورت کامل حل شده است اما اثرات روابط بد فدراسیون فوتبال و کی‌روش همچنان در ظاهر سرمربی تیم ملی ایران در کنفرانس مطبوعاتی و بازی‌های تیم ملی ایران پیداست.

«عصر ایران» با این مقدمه، می‌افزاید: سرمربی تیم ملی فوتبال در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی ایران و قطر با اصرار گردنبند خود را روی پیراهن آورد که مشخص شود و در کل تمرین هم گردنبندش را روی لباس انداخته بود.

شاید به نظر برسد که این رفتار کی‌روش نوعی از عادت است اما حقیقت این است که گردنبند طلا یکی از مواردی است که مسئولان ورزش به خاطرش به کی‌روش تذکر داده‌اند.

در جریان مسابقات جام‌جهانی کی‌روش از پیراهنی با یقه باز استفاده می‌کرد که ظاهراً از طرف وزیر ورزش مورد تذکر قرار گرفت و پس از آن تذکرات دیگری هم به کی‌روش داده شد که از گردنبند طلایی استفاده نکند.

برای مربیان خارجی حاضر در ایران هم استفاده نکردن از کراوات به یک رسم تبدیل شده؛ یعنی قانون نانوشته‌ای به سرمربیان خارجی حاضر در تیم‌های ایرانی دیکته می‌شود که طی آن از کراوات استفاده نکنند.

حالا هرچند که نوع پوشش یک مربی عموماً به خودش مربوط است و مسئولان نباید در مورد پوشش یک مربی خارجی با مذهب و فرهنگ تا این حد دخالت کنند اما همه مربیانی که در ایران کار می‌کنند به نوعی به این قوانین نانوشته احترام می‌گذارند.

با این همه کارلوس کی‌روش نزدیک به دو سال است که سر ناسازگاری گذاشته و حتی وقتی که در مصاحبه‌هایش اعتراضی نمی‌کند در لباس پوشیدن دقت می‌کند روشی پیش بگیرد که اعتراضش را به مسئولان ورزش نشان دهد.

او که حتی در جام جهانی فوتبال هم سه بازی ایران را بدون کراوات مربی‌گری کرده بود، از فروردین دو سال قبل که تیم ملی ایران برابر سوئد قرار گرفت و شایعه برکناری کی‌روش شنیده می‌شد استفاده از کراوات را در دستور کارش قرار داد و اول در بازی‌های خارج از خانه و پس از آن در بازی‌های خانگی کراواتش را استفاده کرد.

کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با قطر به رسم چند وقت اخیر گردنبندش را بیرون آورد و روی لباسش انداخت تا دیده شود و در جریان بازی کنار زمین کراوات سرمه‌ای به گردن داشت که تصاویرش روی آنتن برود و مسئولان لابد ببینند.

مشکل کی‌روش و فدراسیون فوتبال در مدت اخیر از پوشش شروع شد و حالا به مربیان ایرانی هم رسیده. حالا هرچند فدراسیون فوتبال مدعی شده که در قرارداد کی‌روش اشاره‌ای به دستیار ایرانی نشده اما قرارداد کی‌روش مشخصاً به حضور دستیار ایرانی در فهرست مربیان اشاره کرده است.

کی‌روش از ابتدای دو سال قبل با بستن کراوات در بازی مقابل سوئد ناسازگاری را شروع کرد و حالا پس از ماجرای گردنبندش که اصرار به نمایش آن دارد کارش به دستیاران ایرانی هم کشیده شده. کارلوس کی‌روش ناراضی است و فدراسیون فوتبال ایران هم در مدت دوسال موفق نشده رضایت او را به دست بیاورد؛ نارضایتی‌ای که البته رسانه‌ای هم نشده و شایعاتی و اخباری در مورد عدم پرداخت به موقع دستمزد کی‌روش شنیده می‌شد اما همچنان هیچ خبر رسمی‌ای در این مورد وجود ندارد.

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی که رقبایش شکست می‌خورند برنده می‌شود و در آستانه صعود به جام جهانی قرار دارد اما فدراسیون فوتبال همچنان برای جلب رضایت سرمربی با مشکل مواجه است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵۸
با کراواتش چیکار دارید ؟ اصلا اخلاقی ما داریم که همش گیر میدیمکبه این و اون بعدش کدام منطق گفته کروات نباید پوشید شما شب دامادی کروات تنت نکردی ؟
این موضوع دقیقا همون تبعیضی هست که در برخی کشورها در مورد مسلمانها اعمال می کنند. یعنی تغییر پوشش به خاطر فشار حکومتها. درک این موضوع اصلا مشکد نیست. البته اگر کسی ذره ای انصاف داشته باشه. مسلما شما هم این متن رو پخش نمی کنید
واقعا پیشرفت انچنانی نداشته ایم
نمیدونم چرا هم اونو انقد اذیت میکنیم هم خودمونو
متاسفانه فقط به ظواهر ادمها كار داريم و خيلي به توانمندي و تخصص افراد و لياقت هايشان بها نميدهيم و اين شد كه بعد از پنجاه سال خودرو سازي دوباره برگشتيم به مونتاژ يا اب درياچه اروميه با ان عظمت اش جلوي چشمانمان خشك شد و هزاران بي لياقتيهاي ديگر
کراوات زده که زده
به کسی ربطی نداره
همین شما هستین که با تنگ نظری و کوته فکری که دارید باعث میشین که نتونیم از دانش و تخصص افرادی بزرگ تو دنیا استفاده کنیم
کروات جرم نیست خیلی از مردم ایران هم کروات میزنن فقط تو تلویزیون نشونشون نمیده
آقا مگه مسلمونه که گردنبند طلا نندازه؟
به لباس يك فرد خارجى گير مى دهيم بعد ادعاى آزادى هم مى كنيم!!!!
به لباس يك فرد خارجى گير مى دهيم بعد ادعاى آزادى هم مى كنيم!!!!
به لباس يك فرد خارجى گير مى دهيم بعد ادعاى آزادى هم مى كنيم!!!!
مربی بی اخلاق و عقده ای!
آبرو بردن و تحقیر کردن از گناهان نابخشودنی است. مهم آن است که در کارها و مسئولیت ها درستکار و صادق باشیم . و این مربی به خوبی درحد قبولی عمل کرده است .
اگر حرف شما را قبول کنیم که این رفتار اعتراضی است
این خاله زنک بازیا چیه تابی .. چیز دیگه ای نبود به لباسش گیر دادید ؟؟؟
من کاری الان به کی روش ندارم. تابناک میشه یه گزارشی تهیه کنی که مشکل کروات چیه؟ و چرا و از کی در ایران به صورت غیر رسمی ممنوع شد؟! قبل از انقلاب و اوایل انقلاب که سران چکومتی هم حتی کروات میزدند. جتی مقاماتی که الان هم راس کار هستند عکسهایی با کروات بعد از انقلاب دارند. یعنی چه اتفاقی افتاد که کروات اینطوری شد؟
چرا مگر چه مشکلی دارد؟!
وقتی خبری ندارید خبری نیارید خب. چرا خبر زرد کار می کنید. واقعا خبر بی ارزش و بی منطقی بود.
الان مشکلش کراوات و گردنبند باشه!!!!
خب میگیم بهش از تسبیح و انگشتر عقیق استفاده کنه
آقا ترا خدا به این مسائل دامن نزنید
کیروش دوست داریم
کیروش از اول تا حالا لباسی نپوشیده که ارم پرچم ایران روش باشه
من استاد دانشگاه هستم ، هميشه شلوار جين و كتان ميپوشم، يقه ام رو هم باز ميگذارم و زنجير طلا گردن ميكنم
تهديد شدم ، تذكر گرفتم ولي چاپلوسي نميكنم
دم كيروش گرم ، برا ما قوت قلب است با اين همه ايستادگي در برابر حرف زور
کراوات وگردن بند خیلی مهمتر از برد تیم ملی وصعود این تیم به جام جهانی است بابا خجالت بکشید کی روش برای کاری که استخدام شده به نحو احسن وظایف خود را انجام داده است
بابا این آقا خارجیه، یعنی چی کراوات نپوشه؟ به ما چه اصلاً؟ میترسید برای ما بدآموزی داشته باشه؟؟ به خدا من حیرونم جطور تا حالا تو ایران مونده. یه تیم درست کرده که تو تاریخ فوتبالمون نداشتیم. هر چند بعضی از این آقایون بی سواد و حسود میان همین الانم میگن «عباس آقا هم بود تیم همین طور بازی میکرد» ولی این تیم با این جوونا مدیون کیروشه. حالا در عوض این خدمت اگه کراوات بزنه چی میشه؟ ما قول میدیم به کراواتش نگاه نکنیم!
٬٬٬٬٬٬٬٬
باسلام حال كه بامربيگرى كيروش ازهرزمان ديگر به جام جهانى نزديك ترشده ايم شمارابخدا باپيش كشيدن اين مسئائل براى تيم ملى حاشيه سازى نكنيم ، لطفآ
حالا یکی پیدا شده که سالهاست روند صعودی به حرکت تیم ملی داده اینقدر دنبال حاشیه سازی براش برید که بزاره بره
میگم یه مشاوره خانوادگی هم براش بزارین...چرا میخایید کاری کنید که هرکی اومد ایران، بگه مثل کره شمالیه ایران؟؟؟!!!
و اقع مسخر در اوردی این حرفا را میزنی هر شخصی تو لباس پوشیدن ازاده
واقعا براي مديريت ورزش كشورم متاسفم
واقعا انتشار این مطالب از سوی تابناک جای تعجب و تاسف دارد.
شما یک سر به بیمارستانهای خصوصی بزن، به تمام عروسی ها، به بیشتر مهمانی ها دم عید، به مغازه های مردانه ببین چند درصد کراوات دارند! واقعا مساله مهمتر پیدا نکردید؟
خدایی این دمکراسیه که ایران مدعیشه؟
کیروش موفق ترین مربی تاریخ فوتبال ایران بوده و هست و محبوب ایرانیان. لطفا برخورد گشت ارشاد گونه خودتون رو با ایشون انجام ندید و بزارید کارشو بکنه.
ببین میتونید دین ومذ هبش را هم عوض کنید
بيخيال اين حرفا قديمي شده
دنیا عین فشنگ که نه عین موشک جلو رفت و شماها عین لاکپشت اندرخم یک کوچه مانده اید ؟؟
تو این مملکت فقط فکر و ذکر همه شده این که چی پوشید چطوری پوشید
مرتب بودن، خوش تیپ بودن، پاکیزه بودن بسیار ارزشمنده. انسان باشیم
بابا ول کنید این مزخرفات را ... خسته شدیم ازاین بی تدبیری.
چقدر این گزارش شبیه صحبت های زن ها در روزگاران قدیم هنگام تمیز کردن سبزی خوردن هستش
شما کاری به پوشش مردم نداشتن باشین
دیدن کراوات کیروش هیچ فرقی با دیدن کراوات خارجیها در اخبار تلویزیون نداره. از نظر ما این کار عجیب غریبه ولی از نظر خارجیهایی که کیروش رو در بازی میبینن هم کراوات نزدن اون عجیب غریبه. این بنده خدا نه خالکوبی داره نه موش بلنده نه مثل بعضی مربیان دیگه اهل شرب خمره نه تیپ خارج عرفی داره. لطفا اون کراواتش رو تحمل کنید خیلی سخت نیست.
!!!!!!!!!!!!!
حرف مفت
ناسازگاری حتما دوجانبه است. کی روش آنرا ضاهر می سازد. اما فدراسیون آنرا از دید عموم پنهان میکند. کی روش به ناچار این عدم تفاهم رادر قالب تظاهرات در پوشش ظاهر میسازد. حق را به کی روش باید داد. تغییراتی که او با جرات مثالزدنی در تیم ملی به وجود آورد بواقع بی سابقه است. قدر دان باشیم. تیم ملی هیچگاه به این زیبائی بازی نمی کرد. حتی در زمان کروواتها.
خوب مربی خوبیه ولی دلیل نمیشه که ما بهش محتاج باشیم

هر وقت دیدید که در رابطه تان بنوعی نیاز موجود است آن رابطه باید قطع گردد

جالا ما هیچی مربی نداریم؟

مگه ما کره جنوبی رو 6 بر صفر نبرده بودیم؟
باسلام وتبريك سال نوع خواهشي كه از سايت محترم تابناك دارم وارد حاشيه نبريد تيم ملي را محتشكرم
سلام...
اخه موضوعی از این مهمتر برای گزارش نداشتید؟؟ بنظر حال نویسنده اصلا خوب نیست.. خدا هم شفای روحی بده و هم شفای عقلانی در این سال جدید به تهیه کننده این گزارش!
از فروردین دو سال قبل......استفاده از کراوات را در دستور کارش قرار داد.....
داداش چي ميزني؟!!! استفاده از كراوات را در دستور كارش قرار داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كراوات وگردنبند
فكر كنم بهتر است در خانه اش دوربين مخفي كار بگذاريد تا ببينيم در خانه اش
چه نوع غذا و آشاميدني استفاده ميكند و اگر خلافي مشاهده شد مجبورش كنيد
مسلمان شود و بيايد در تلويزيون اعتراف كند .
فكر كنم بهتر است در خانه اش دوربين مخفي كار بگذاريد تا ببينيم در خانه اش
چه نوع غذا و آشاميدني استفاده ميكند و اگر خلافي مشاهده شد مجبورش كنيد
مسلمان شود و بيايد در تلويزيون اعتراف كند .
، ما هنوز اندر خم یک جوجه ایم!
کلا برای کارهای بیهوده هزینه میدهیم خدا به ما عقل دهد
بابا هيچ چيز اجباري نتيجه نداره
ببریدش اماکن وشلاق بزنید تا بلکه ادم بشه
کراوات چه ربطی به ورزش دارد ، کی روش دارد نتیجه میگیرد و چون از مسولین ورزش محبوبتر است انها دستاویزی برای اذیت کردن پیدا کرده اند
بنویسید اگر شما هم با زدن کروات بتوانید درست کار کنید لطفا یکی بخرید گردنبند طلا هم بندازید ، مردم و شرع مشکلی با ان ندارند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر