بازدید 11034

کاهش سرعت چین در قبضه نمودن بازار فولاد جهان

روز شنبه «وانگ شومن» معاون وزارت بازرگانی چین گفت "نباید چین در مبارزه علیه تولید بیش از حد ظرفیت فولاد تنها بماند. این مسئله همکاری و مشارکت جهانی قوی تری می طلبد"
کد خبر: ۶۷۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹ 18 March 2017
روز شنبه «وانگ شومن» معاون وزارت بازرگانی چین گفت "نباید چین در مبارزه علیه تولید بیش از حد ظرفیت فولاد تنها بماند. این مسئله همکاری و مشارکت جهانی قوی تری می طلبد"

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، وانگ در گردهمایی توسعه چین در پکن گفت "زمانی که ما درباره ظرفیت بیش از حد در بخش فولاد سخن می گوییم نباید چین را به صورت جدا و ویژه مورد توجه قرار دهیم. این یک مسئله جهانی است که به صورت ادواری مطرح می شود"

کاهش سرعت چین در قبضه نمودن بازار فولاد جهان

چین هم بزرگترین تولید کننده فولاد جهان است و هم بزرگترین مصرف کننده فولاد در جهان و اخیرا بخش فولاد این کشور تحت نظارت و بررسی های خاص بوده است. کارخانه های تولید فولاد چین درمعرض افزایش اقدامات ضد دامپینگ توسط رقیبان بین المللی بوده است. این رقیبان ادعا می کنند که کارخانه های فولاد چین برای بیرون راندن آن ها از تجارت دست به فروش فولاد با قیمت کمتر از هزینه زده اند.

روز سه شنبه منتخب دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای مذاکرات تجاری متعهد شد تا در اجرای قوانین ایالات متحده آمریکا و توافقات و قرارداد های تجاری این کشور سیاست "اولویت با آمریکا" را رعایت کند. او متعهد شد تا با رعایت این سیاست حمایت گرانه از واردات ناعادلانه از سایر کشورها از جمله چین جلوگیری نماید و به این کشور فشار بیاورد تا ظرفیت بیش از حد کارخانه خود را اوراق نماید.

«وانگ» گفت چین به جدیت این مسئله ظرفیت مازاد در بعضی از صنایع پی برده است و تلاش دارد تا با این موضوع مقابله کند در حالی که بعضی از کشور ها فقط حرف می زنند و کنار می ایستند و نگاه می کنند. وانگ بدون اشاره مشخص به اظهار نظر ایالات متحده این سخن را گفت و بیش از این توضیحی نداد.

وانگ پذیرفت که چین با شرکای تجاری خود با اختلافاتی مواجه شده است اما از انتقاد درباره شیوه تجارت این کشور شانه خالی کرد. او گفت اقتصاد های کلان دنیا باید به شکل هماهنگی و با همکاری هم با مسئله ظرفیت بیش از حد مقابله کنند.

چین اعلام کرده است که این کشور قصد دارد تا علاوه بر حذف 65 میلیون تن ظرفیت فولاد در سال گذشته، امسال نیز 50 میلیون تن از ظرفیت فولاد خود را کاهش دهد. با اینحال بسیاری از کارخانه هایی که سال گذشته تعطیل شدند، قبل از آن بلا استفاده بودند و تولید کارخانه هایی که فعال هستند نیز در حقیقت 1.2 درصد رشد داشته است و 808.4 میلیون تن  بوده است.

وانگ گفت اقتصاد چین برای سرمایه گذاران خارجی و ترویج جهانی شدن باز است. او تأکید کرد که فضای جهانی در حال حاضر با خطرات پوپولیسم، محافظه کاری و سیاست های حمایت ملی مواجه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل