بازدید 7373
قیمت نفت:

امروز دوباره شاخص نفت رشد داشت

همچنان اطلاعات رسمی دولت نشان می دهد که ذخایر نفتی آمریکا در حال کاهش می باشد و این امر باعث شد تا قیمت نفت خام در روز پنج شنبه افزایش یابد وباعث گسترش دستاوردهای اوپک شود.
کد خبر: ۶۷۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 16 March 2017
همچنان اطلاعات رسمی دولت نشان می دهد که ذخایر نفتی آمریکا در حال کاهش می باشد و این امر باعث شد تا قیمت نفت خام در روز پنج شنبه افزایش یابد وباعث گسترش دستاوردهای اوپک شود. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین‌الملل، نسبت به قیمت بسته‌شده دیروز حدود ۶۰ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۲.۴۱ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۵۵ سنت افزایش، بشکه‌ای ۴۹.۴۱ دلار صورت گرفت.

امروز دوباره شاخص نفت رشد داشت

در روز چهارشنبه قیمت ها پس از انتشار گزارش هایی از بازار، افزایش و امید به پایان اشباع عرضه را پس از سه سال در دل متحدان زنده کرد. با این حال می توان گفت که روند افزایش کندتر از آنچه که پیش بینی می کردند بود.

از زمانی که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در پایان سال گذشته توافق به کاهش عرضه کردند، کاهش قیمت در روز های اخیر  بیشترین کاهش برای شاخص های قیمت نفت بود، و دستارد های اولیه این توافق با بالا ماندن سطح ذخایر نابود شد.

بعد از افزایش نرخ بهره بر طبق پیش بینی ها، توسط فدرال رزرو، بازار نیز تقویت شد اما از بالا رفتن سرعت در افزایش های بعدی هیچ نشانه ای نبود.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه نفتی خود در روز چهارشنبه گفت، با وجود شرایط اوپک، موجودی نفت جهانی برای اولین بار در شش ماه گذشته در ماه ژانویه افزایش یافت.

اما اطلاعات منتشر شده از اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) نشان داد، ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته پس از 9 هفته افزایش مستقیم برای اولین بار کاهش یافت.

ذخایر نفت خام 237 هزار بشکه کاهش یافت و این در حالی است که تحلیلگران پیش بینی افزایش ذخایر را تا 3.7 میلیون بشکه را داشتند.

آژانس بین المللی انرژی اذعان کرد، در نیمه اول سال جاری تقاضا باید از عرضه سبقت بگیرد. همچنین BMI اذعان کرد که نشانه‌های وجود دارد که انطباق ماه مارس بسیار قوی و حتی بیشتر از دوماهه اخیر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل