بازدید 2935
۱۴ هزار قرارداد سکه منعقد شد؛

دی ۹۶، سررسید تازه وارد بازار آتی

معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۱۴ هزار و ۹۷۰ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال رسید، همچنین طی این روز سررسید تازه وارد دی ماه نیز به معاملات آتی اضافه شد.
کد خبر: ۶۷۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 12 March 2017
معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۱۴ هزار و ۹۷۰ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال رسید، همچنین طی این روز سررسید تازه وارد دی ماه نیز به معاملات آتی اضافه شد.

به گزارش بورس کالای ایران، در اولین روز هفته از نوسانات دلار کاسته شد،اما این در شرایطی است که اونس طی روز جمعه روند نزولی در پیش گرفت و در هفته ای که گذشته افت ۲ درصدی را تجربه کرد. بنابراین کاهش بهای اونس در کنار بازار آرام دلار موجب نوسان قیمت در بازار آتی سکه شد.

به این ترتیب روز گذشته هر پنج سر رسید بازار آتی سکه در بورس کالای ایران با روند قیمتی متفاوتی رو به رو شد، به طوری که سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۱۸۹ هزار تومان، کاهش ۰/۳۸ درصدی را تجربه کرد. همچنین قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۰۹ هزار تومان افت ۰/۲۲درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۴۴ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت ۰/۵۸ درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و ۲۷۸ هزار تومان معامله و با افزایش ۰/۸۶ درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۱۶ هزار تومان معامله شد و نسبت به روز دوشنبه رشد ۱/۰۳درصدی را به ثبت رساند. همچنین سررسید تازه وارد دی ماه نیز که از دیروز روی تابلوی معاملات نقش بسته است با قیمت یک میلیون ۳۵۵ تومان به ثبت رسید.

سکه در بازار نقدی مقاومت کرد

همسو با کاهش قیمت دلار، روز شنبه سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت و با ۵ هزار تومان افت به قیمت یک‌میلیون و ۱۸۸ هزار تومان رسید. افت بهای سکه در شرایطی صورت گرفت که بهای اونس طلا روز جمعه بار دیگر به کانال هزار و ۲۰۰ دلار بازگشت. در واقع، سکه طی هفته گذشته نیز چندان توجهی به افزایش بهای اونس نداشت. به گفته فعالان بازار قیمت سکه های خردتر تغییر نیافت، چرا که این روزها تقاضای بیشتری در بازار نقدی دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر