بازدید 2642

افزایش سودآوری تویوتا در پی ضعیف شدن ین ژاپن

تویوتا اعلام کرد سود کل سال مالی جاری این شرکت به دلیل افزایش فروش و ضعیف شدن ارزش ین، بهتر از حد انتظار خواهد بود.
کد خبر: ۶۶۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 07 February 2017
تویوتا اعلام کرد سود کل سال مالی جاری این شرکت به دلیل افزایش فروش و ضعیف شدن ارزش ین، بهتر از حد انتظار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، این خودروساز ژاپنی انتظار دارد سود خالص در یک سال منتهی به مارس به ۱.۷ تریلیون ین (۱۵.۱ میلیارد دلار) در مقایسه با پیش‌بینی قبلی ۱.۵۵ تریلیون ین بالغ شود. این سود با وجود از دست دادن عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان به فولکس واگن در سال ۲۰۱۶ حاصل می‌شود.

در این بین تویوتا اعلام کرد مذاکرات رسمی برای همکاری با سوزوکی در پروژه‌های مختلف از جمله فناوری ایمنی را آغاز کرده است.

تحلیلگران می گویند این شراکت که شامل همکاری در زمینه خودروهای پاک است، به سوزوکی امکان دسترسی به فناوری تویوتا را فراهم می کند. مزایای این همکاری برای تویوتا شامل بهره بردن از موقعیت قوی سوزوکی در بازار هند است.

سود مورد پیش‌بینی تویوتا برای سال مالی ۲۰۱۷-۲۰۱۶ همچنان کمتر از ۲.۱ تریلیون ین سود ثبت شده برای سال مالی گذشته است.

اما با ضعیف شدن ین ژاپن در برابر دلار، تویوتا از فروش خارجی که ارزش آن با تبدیل شدن به ارز محلی بیشتر می شود، سود خواهد برد.

تویوتا مانند سایر خودروسازان ژاپنی منتظر است تا وضعیت تعرفه‌های تجارت از سوی دولت جدید آمریکا مشخص شود.

در حال حاضر تنها حدود نیمی از خودروهایی که در آمریکا به فروش می روند، تولید این کشور هستند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا ماه گذشته از تولید خودرو در مکزیک برای واردات و فروش در آمریکا انتقاد کرده بود.

بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، آمریکا بزرگترین بازار تویوتا بوده و این شرکت در تکاپوی تامین تقاضا برای خودروهای بزرگتر مانند شاسی بلندها در این کشور است. قیمتهای پایین بنزین تقاضا برای خرید این خودروهای پرمصرف را افزایش داده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار