بازدید 10386

متهم به بوته‌کنی گیاه بیلهر به حبس محکوم شد

کد خبر: ۶۳۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 12 November 2016
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد گفت: دادگاه تجدیدنظر کهگیلویه و بویراحمد حکم محکومیت حبس و تبعید فردی را که اقدام به بوته کنی هفت هزار گیاه بیلهر کرده بود، تأیید کرد.

به گزارش ایرنا، جواد رحیمیان اظهار داشت: براساس رأی دادگاه تجدیدنظر، متهم به یک سال حبس تعزیری و 2 سال تبعید به شهرستان میناب هرمزگان محکوم شده است.
متهم به بوته کنی گیاه بیلهر نسبت به رأی صادره از سوی شعبه 104 دادگاه عمومی یاسوج اعتراض کرده بود که دوباره رأی محکومیت وی در دادگاه تجدید نظر تأیید شد.

گیاه بیلهر بومی ایران است و در ارتفاعات استانهای فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه و کردستان رشد می‌کند.

این گیاه یکی از گونه‌های ارزشمند طبیعت کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود که در یک دهه گذشته به دلیل برداشت بی رویه، رویشگاه این گیاه دچار افت پوشش شده و در خطر انقراض قرار گرفته است.

صیانت از رویشگاه‌های گیاه بیلهر و برخورد قضایی با بوته کنی، می‌تواند به احیای رویشگاه این گیاه قیمتی در این استان کمک کند.

کهگیلویه و بویر احمد دارای افزون بر یکهزار و 300 هکتار جنگل و مرتع است که بیش از 2 هزار گونه گیاهی و 450 گونه گیاهی خوراکی و دارویی در آن رویش دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی