بازدید 2025
لاریجانی در دیدار سفیر ژاپن:

سیاست ایران ایجاد ثبات در همه کشورها است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه از مذاکره و گفت‌وگو برای حل بحرانهای منطقه استقبال و حمایت کرده است و به راه‌حل سیاسی درباره بحرانهای سوریه، یمن و بحرین اعتقاد دارد.
کد خبر: ۶۲۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴ 19 September 2016
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه از مذاکره و گفت‌وگو برای حل بحرانهای منطقه استقبال و حمایت کرده است و به راه‌حل سیاسی درباره بحرانهای سوریه، یمن و بحرین اعتقاد دارد.

به گزارش تسنیم«پویا»، هیرویاسو کوبایاشی سفیر ژاپن در تهران عصر امروز (دوشنبه 29 شهریور) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به پیشینه خوب و مثبت روابط دوستانه ایران و ژاپن، گفت: زمینه‌ توسعه همکاری‌های ایران و ژاپن مهیاست و در مقطع کنونی هم مجلس شورای اسلامی از توسعه و تقویت روابط فی‌مابین به‌ویژه در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی استقبال می‌کند.

لاریجانی با بیان اینکه بعد از برجام بستر مناسبی برای تقویت همکاری‌های خودروسازان دو کشور فراهم شده است که باید از آن به نفع دو ملت استفاده کرد، گفت: انتقال تکنولوژی از ژاپن به ایران، گام مثبتی در راستای توسعه همکاری‌های فی‌مابین است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اوضاع بحرانی منطقه خاطرنشان کرد: در اوضاع کنونی و پرتلاطم منطقه، ایران کشوری باثبات و امن است که ظرفیت خوبی برای همکاری با کشورهای دیگر را دارد. سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه ایجاد ثبات و امنیت پایدار در همه کشورها است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همیشه از مذاکره و گفت‌وگو برای حل بحرانهای منطقه استقبال و حمایت کرده است و به راه‌حل سیاسی درباره بحرانهای سوریه، یمن و بحرین اعتقاد دارد.

لاریجانی با بیان اینکه برخی از کشورهای منطقه با بدرفتاری و حمایت از گروه‌های تروریستی به دنبال استفاده ابزاری از تروریسم هستند، تصریح کرد: این سیاست علاوه بر تقویت گروه‌های تروریستی در منطقه، موجب تهدید امنیت سایر نقاط جهان شده است.

هیرویاسو کوبایاشی سفیر ژاپن در تهران نیز در این دیدار با بیان این مطلب که دولت متبوعش از توسعه روابط ایران و ژاپن در زمینه های مختلف استقبال می‌کند، گفت: بعد از امضای برجام روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور بیش از پیش تقویت شد و ژاپن از تداوم این روند رو به‌رشد استقبال می‌کند.

وی ایران را کشوری باثبات در منطقه ارزیابی کرد و گفت: قطعاً ایران نقش بارزی را در فرآیند ایجاد صلح و ثبات در منطقه دارد.

سفیر ژاپن از اشتیاق خودروسازان ژاپنی برای همکاری با خودروسازان ایرانی سخن گفت و اظهار کرد: اهمیت بازار ایران و کشورهای پیرامون آن بر شرکتهای ژاپنی پوشیده نیست. برخی از این کشورها همکاری‌های خود با طرف ایرانی را آغاز کرده و سایر خودروسازان ژاپنی هم آماده ورود به بازار ایران هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار