بازدید 7396
عصرانه اقتصادی

از "آخرین وضعیت اموال بابک زنجانی و امیر منصور آریا" تا "گودالی که 13 میلیارد پوند قیمت دارد!"

در عصرانه امروز از تغییرات شاخص بورس در اولین روز هفته همراه با حاشیه ها و شایعات بازار سرمایه گفته ایم. در ادامه آخرین خبرها از وضعیت اموال بابک زنجانی و امیر منصور آریا همراه با خبرهایی از حذف وام خودرو، کالا و جعاله از بانک ها نوشته ایم. آخرین تغییرات امروز بازار آزاد ارز و قیمت طلا و سکه، به روایت نمودار نشان داده ایم. همچنین از وضعیت قیمت نفت در هفته گذشته، قیمت خودروهای بنز در ایران و واردات بی ‌ام‌ و میلیاردی با ارزمبادله ای نوشته ایم. و در پایان از رنگ باختن پیش بینی های اقتصاد ترکیه و گودالی که 13 میلیارد پوند قیمت دارد سخن گفته ایم.
کد خبر: ۶۱۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵ 20 August 2016
در عصرانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار سرمایه، سکه، اونس طلا، خودرو، نفت  و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش تابناک اقتصادی، در عصرانه امروز از تغییرات شاخص بورس در اولین روز هفته همراه با حاشیه ها و شایعات بازار سرمایه گفته ایم. در ادامه آخرین خبرها از وضعیت اموال بابک زنجانی و امیر منصور آریا همراه با خبرهایی از حذف وام خودرو، کالا و جعاله از بانک ها نوشته ایم. آخرین تغییرات امروز بازار آزاد ارز و قیمت طلا و سکه، به روایت نمودار نشان داده ایم. همچنین از وضعیت قیمت نفت در هفته گذشته، قیمت خودروهای بنز در ایران و واردات بی ‌ام‌ و میلیاردی با ارزمبادله ای نوشته ایم. و در پایان از رنگ باختن پیش بینی های اقتصاد ترکیه و گودالی که 13 میلیارد پوند قیمت دارد سخن گفته ایم.


عکس‌العمل‌ مثبت‌ شاخص‌ بورس به افزایش‌ قیمت جهانی نفت

به گزارش تابناک اقتصادی، با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 95.05.30 شاخص بازار اول با 10.52 واحد افزایش به رقم 55085.50 واحد و شاخص بازار دوم همانند شاخص بازار اول، با افزایش 502.92واحد به رقم 167421 واحد رسیدند. شاخص قیمت بورس(وزنی- ارزشی) نيز در روز جاري با 31.91واحد افزایش به رقم 27775.60واحد رسيد. شاخص کل بورس در اولین روز کاری بورس هفته جاری با افزایش 89.72واحدی به رقم 77968.70 واحد رسید و شاخص کل فرابورس با کاهش3.40واحد به رقم 800.30واحد رسید.گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 3264میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 674 میلیارد ریال رسید.

از

امروز شاخص بورس در ابتدا با افزایش تقاضا مواجه شد  و هر چه از زمان بازار می گذشت شاهد تقویت تقاضا در بازار بودیم به طوری که ساعت حدود11:20 دقیقه به بالاترین میزان خود یعنی رقم 78009.50 رسید اما از این زمان به بعد عرضه افزایش یافت و در نهایت شاخص بورس با  افزایش 89.72 واحدی رقم 77968.70 واحد را به ثبت رساند.تعداد معاملات در روز جاری 64064 و 1176 میلیون برگه سهم مورد معامله قرار گرفت.ارزش بازار بر روی رقم 3234264 میلیارد ریال ایستاد.

از

حاشیه ها و شایعات در بازار سرمایه!!!
از حاشیه های امروز در بازار سرمایه، افزایش قیمت جهانی نفت بود که واکنش مثبت بورس بویژه شرکت های پالایشگاهی ها را دربرداشت به طوری که اثر تعدیل مثبت 39 درصدی سود هر سهم ایران خودرو را به حاشیه برد. قیمت نفت پس از 17 هفته مجددا به بالای 50 دلار صعود کرد با توجه به اخباری که از نشست آینده شرکت های عضو اوپک و تولیدکننده نفت مبنی بر توافق بر سرمقدار عرضه نفت در بازارهای جهانی به گوش می رسد. یکی از متغیرهای اساسی که نقش بسیار موثری بر شرکت هایی پالایشگاهی دارد، قیمت جهانی نفت است که با افزایش آن قیمت های فرآورده های نفتی که محصولات پالایشگاهی ها است، افزایش خواهد یافت و منجر به تعدیل مثبت در این شرکت ها می باشد. با توجه به کسری شدید عربستان به عنوان اولین تولید کننده نفت، باید به نشست آینده خوش بین بود که عربستانی ها بر سر فریز نفتی توافق کنند. از شایعاتی که در بازار شنیده می شود، خبرها حاكى از پروژه روغن و ضديخ سازى در شرکت پالایش نفت تبریز ميباشد كه در دوفاز پيگيرى ميشود كه به ازاى هر ٤٠ هزار تن روغن در سال ١٠٠٠ بشكه مازوت مصرف ميكند كه ميتواند تضمين سود خوبى براى شركت باشد .

در شرکت ماشین سازی اراک هم شنيده ها از احتمال تعديل مثبت فاراك ناشى از عقد قرارداد جديد به مبلغ ١٠٠ ميليون دلار با توجه به قرارداد رودهارت ، پالايشگاه كردستان و مخازن نفت قشم  تا پایان سال جاری می باشد  که بلافاصله با شفاف سازی شرکت بر روی کدال مبنی بر اعلام اینکه هیچ رویدادی برای شرکت رخ نداده و پیش بینی درآمد هر سهم بدون تغییر است.

کاهش مجدد نرخ سود بانکی اشاره کرد.عضو شورای پول و اعتبار اظهارداشت: آخرین تصمیمی که شورای پول و اعتبار در زمینه کاهش نرخ سود بانکی گرفته مربوط به یکماه پیش است و با توجه به اینکه نرخ تورم دوباره کاهش یافته و در نرخ نقطه به نقطه حدود ۷ درصد شده، به نظر می رسد که جا دارد دوباره نرخ سود تسهیلات بانکی کاهش یابد. عبدالهی خاطرنشان کرد: بنابراین این برنامه دوباره در دستور کار شورای پول و اعتبار است و احتمالا ظرف یکماه آینده دوباره تجدیدنظری در نرخ سود بانکی صورت خواهد گرفت. خبر دیگر را معاون وزیر صنعت مبنی بر نهایی شدن قرارداد فولکس واگن با یک خودروساز ایرانی ظرف روزهای آینده به بازار داد.

آخرین خبرها از وضعیت اموال بابک زنجانی و امیر منصور آریا

رئیس سازمان اموال تملیکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون هیچ یک از اموال بابک زنجانی در اختیار ما قرار نگرفته و در نتیجه سازمان اموال تملیکی امکان فروش اموال او را نداشته است، ولی اموال امیر منصور آریا در اختیار ما قرار گرفت و توانستیم در مزایده‌هایی که برگزار کردیم حدود ۶۰ درصد از اموال غیر منقول او را که در اختیار ما قرار داشت، بفروشیم.

او درباره قیمت‌گذاری اموال امیر منصور آریا توضیح داد: کارخانه صنعت ملی فولاد اهواز، حدود ۴۳۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده که هنوز فروخته نشده است و برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که اسناد غیر منقول اموال وی حدود ۲۳۰ میلیارد تومان ارزش داشته است که حدود ۶۰ درصد آن (حدود ۱۴۰ میلیارد تومان) را فروخته‌ایم.

رئیس جدید مرکز آمار ایران منصوب شد

به گزارش ایسنا، امیدعلی پارسا طی حکمی از سوی محمدباقر نوبخت به سمت ریاست مرکز آمار ایران منصوب شد.وی در کارنامه کاری خود ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران را داشته و همچنین معاون توسعه منابع پشتیبانی و امور استانی مرکز آمار ایران بوده است.

حذف وام خودرو، کالا و جعاله از بانک‌ها

به گزارش ایسنا، هر چند که بانک‌ها در سال ارقام هنگفت حتی تا بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کنند ولی وام‌های خرد از جایگاه ویژه‌ای در این بین برخوردار نبوده و روال پرداخت این تسهیلات به گونه‌ای است که انگار به سر فصل مالی وام‌های خرد رقم چندانی تعلق نمی‌گیرد و منابع بانکی کشش پاسخگویی به تقاضای موجود را ندارد.

این در حالی است که وام هایی همچون خودرو، کالا، جعاله، ودیعه مسکن، هزینه تحصیل و... از جمله تسهیلات خرد بانکها بوده و مبلغی حداکثر ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومانی را در بر می‌گیرند، ولی با این حال مشتری برای دریافت همواره با موانع زیادی از پاسخ منفی بانکها برای پرداخت، سودهای کلان، وثیقه تا ضامن مواجه است و درنهایت هم کمتر به منابع مورد نیاز دسترسی پیدا می کند.

در سالهای اخیر نیز با وجود افزایشی که در میزان تسهیلات خرد ایجاد و تا حدی جذابیت آن از این نظر افزایش یافت، سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت و یا عمدتا عدم ارائه به بهانه نداشتن منابع مالی و به عبارتی دیگر نبود ساماندهی مناسب در شبکه بانکی برای پرداخت این تسهیلات، به تدریج وام‌های خرد را به سمت آرشیو و محو شدن پیش برد. به طوری که اکنون کمتر بانکی را می‌توان پیدا کرد که حاضر باشد تسهیلات ۱۵ میلیونی خودرو و یا هشت میلیونی کالا بپردازد. حتی اگر هم به این درخواست تن دهند سودهای ۱۸ تا ۲۰ درصد و حتی بالاتر طلب می‌کنند، تا ۲۵ درصد وام عطایی را نز خود نگه می دارند و برای رقم ناچیز پرداختی دو ضامن می‌خواهند.

آخرین تغییرات امروز بازار آزاد ارز

امروز در بازار آزاد ارز، دلار نرخ فروش خود را با 3551 شروع کرد و با در پایان ساعت 18 با 3511 تومان خاتمه یافت. همچنین میانگین نرخ خرید و فروش دلار در اولین روز هفته به ترتیب 3534 و 3535 ثبت گردید. در ادامه نمودارهای زیر روند تغییرات نرخ فروش دلار، یورو و درهم امارات را نشان می دهند.

از

از

از


۵ کشور اول سرمایه‌پذیر دنیا
 
به گزارش مهر، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در گزارشی، پنج مقصد اول سرمایه‌گذاری خارجی از حیث کسب بالاترین امتیاز شاخص اعتماد سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی ٢٠١٦، طبق گزارش جدید موسسه مشاورهA.T.Kearney را اعلام کرد. بر این اساس کشورهای آمریکا، چین، کانادا، آلمان و انگلیس در رتبه اول تا پنجم قرار می‌گیرند.

برای چهار سال متوالی است که دو کشور آمریکا و چین جزو بهترین مقاصد سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) جهان هستند. در رتبه‌بندی ٢٠١٦ این شاخص، کشور انگلیس از رتبه سوم به پنجم تنزل کرده و در مقابل کشورهای کانادا و آلمان هر کدام یک رتبه ارتقا داشته‌اند.

در سال ٢٠١٦ در مقایسه با سال ٢٠١٥، رتبه شاخص اعتماد FDI کشور هند با دو رتبه بهبود از ١١ به ٩ رسیده؛ ضمن اینکه موقعیت کشور برزیل نیز در رابطه با این شاخص در سال ٢٠١٦ تضعیف شده و با شش رتبه کاهش، جایگاه ١٢ را از لحاظ شاخص اعتماد FDI، کسب کرده است.

کاهش قیمت طلا و سکه در بازار آزاد

در بازار آزاد امروز شنبه 30 مردادماه، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی با 7هزار و 2۰۰ تومان افت قیمت ، یک میلیون و 114هزار و 100 تومان معامله شد.
از

واردات بی ‌ام‌ و میلیاردی با ارزمبادله ای

به گزارش اقتصاد آنلاین، از ابتدای سال بیش از 900 دستگاه بی ام و با اررزشی معادل 57.8 میلیون دلار وارد کشور شده که از این تعداد دو دستگاه بی ام و ارزشی بیش از 200 هزار دلار دارد و در بازار با قیمتی بیش از یک میلیارد تومان به فروش می رسد. نکته جالب واردات این خودروها با ارز مبادله ای است.

پیش‌بینی‌های اقتصاد ترکیه رنگ باخت

به گزارش فارس،‌به نقل از گلف نیورز، مهمت سیمسک معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد با توجه به افزایش فشار نزولی بحران‌های اقتصادی در رشد اقتصادی این کشور طی سال جاری ترکیه نمی‌تواند به رشد از پیش تعیین شده 4.5 درصدی خود دست پیدا کند. این مقام ترک افزود: یکی از واضح‌ترین دلایل این مسئله کودتای نافرجام 15 جولای و فشار اقتصادی ناشی از آن در ترکیه است.

گودالی که 13 میلیارد پوند قیمت دارد!

به گزارش باشگاه خبرنگاران، گران‌ترین حفره‌ای که در جهان وجود دارد در روسیه واقع شده است.

این حفره که معدنی از الماس است آنقدر وسیع است که بالگردها از پرواز بر روی آن منع شده‌اند چرا که ممکن است به داخل آن کشیده شوند.دهانه این معدن آنقدر بزرگ است که ممکن است با ایجاد شرایطی مانند گردباد قوی، بالگردها را به داخل خود بکشد.



این معدن الماس روسی ارزشی بالغ بر 13 میلیارد پوند دارد که باعث شده به «شهر الماس» شهرت پیدا کنند و در شرق سیبری قرار دارد که عمق آن 1.722 فوت و قطرش یک مایل است.این معدن در سال 2004 دوباره مورد استفاده قرار گرفت و بعدها تونل‌های زیرزمینی‌ای در آن ایجاد شد که نهایتا در سال 2014، شش میلیون قیرات الماس سخت از آن محل خارج شد.

افزایش 9 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته

به گزارش فارس به نقل از رویترز، هر بشکه نفت خام آمریکا با 30 سنت افزایش 48.52 دلار در هر بشکه فروخته شد. این نوع نفت طی هفته گذشته 9 درصد رشد داشت که دومین هفته متوالی افزایشی محسوب می‌شود.

بازار با کاهش تنها یک سنتی نفت برنت 50.88 دلار در هر بشکه بسته شد. نفت برنت به 51.22 دلار، بالاترین رقم در 2 ماه گذشته را ثبت کرد. نفت برنت طی هفته گذشته 8 درصد افزایش یافت و برای سومین هفته متوالی افزایش داشت.

جیم ریترباش، تحلیلگر بازار گفت: «ما احساس می کنیم که افزایش تقریبا 9 دلاری نفت در این ماه به آسانی به همین اندازه در ماه بعد کاهش یابد.»


جدیدترین قیمت ها از محصولات بنز در ایران

 بنز
 ردیفنام خودرو سال قیمت بازار (تومان) قیمت نمایندگی (تومان) 
 1C200 فول اتاق جدید 2016 470,000,000 وارداتی 
 2E200  2015 350,000,000 304,000,000 
 3E200 2017 550,000,000 وارداتی 
 4E250 فول 2016 460,000,000 405,000,000 
 5S300 جدید 5 نفره 2015 2,000,000,000 
 6S300 جدید 4 نفره 2015 2,030,000,000 
 7S500 جدید 4 نفره فول 2015 2,800,000,000 1,800,000,000 
 8S500 جدید کوپه 4 نفره فول 2015 3,000,000,000 وارداتی 


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر