بازدید 3083

میزان افزایش اجاره‌بهای خوابگاه‌های دولتی اعلام شد

اجاره بهای خوابگاه‌هایی که در رتبه 3 قرار گرفته‌اند پنج درصد و اجاره‌بهای خوابگاه‌هایی که در رتبه‌های 1 و 2 قرار گرفته‌اند 15 درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۶۱۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 20 August 2016
رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به رتبه‌بندی خوابگاه‌های دولتی درمورد نرخ اجاره بهای این خوابگاه‌ها اظهار کرد: اجاره‌بهای خوابگاه‌هایی که در رتبه‌های مختلف قرار گرفته‌اند به طور متوسط 5 درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر با اشاره به افزایش 14.3 درصدی اجاره‌بهای خوابگاه‌های دولتی در سال گذشته، افزود: امسال نرخ اجاره‌بهای خوابگاه‌هایی که در رتبه‌های 4 و 5 قرار گرفته اند افزایش نخواهد داشت. اجاره بهای خوابگاه‌هایی که در رتبه 3 قرار گرفته‌اند پنج درصد و اجاره‌بهای خوابگاه‌هایی که در رتبه‌های 1 و 2 قرار گرفته‌اند 15 درصد افزایش دارد. بطورکلی می‌توان گفت نرخ اجاره‌بهای خوابگاه‌ها به طور متوسط حدود 5 درصد افزایش داشته است.

وی درمورد خوابگاه‌هایی که در رتبه پنج قرار گرفته‌اند،گفت:خوابگاه‌های که در رتبه پنج قرار گرفته‌اند، در بدترین شرایط قرار دارند و چنانچه تعمیرات اساسی روی آن‌ها  صورت نگیرد قابل سکونت نیستند.فرآیند رتبه‌بندی‌ که سال گذشته در صندوق رفاه دانشجویان صورت گرفت باعث شد نرخ اجاره‌بهای خوابگاه‌ها عادلانه‌سازی شود.

رییس صندوق رفاه دانشجویان افزود: بعد از رتبه‌بندی خوابگاه‌ها، صندوق رفاه دانشجویان نامه‌ای را به دانشگاه‌ها ارسال کرد تا گزارشی از تعداد و وضعیت خوابگاه‌هایی که در رتبه 5 قرار گرفته‌اند، تهیه کند. بر این اساس مشخص شد اکثر خوابگاه‌های رتبه 5 ،متعلق به دانشگاه‌هایی بودند که در تهران قرار دارند، زیرا دانشگاه‌های تهران نسبت به دانشگاه‌های شهرهای دیگر قدیمی‌تر هستند. لذا تجهیزات و خوابگاه‌های قدیمی‌تری نیز دارند. البته خوابگاه‌های برخی دانشگاه‌های شهرستان نیز در رتبه 5 قرار دارند. برای مثال دانشگاه شهید چمران اهواز دارای پنج خوابگاه است که در رتبه 5 قرار دارند.

یزدان‌مهر در پایان از بازسازی خوابگاه‌هایی که در رتبه 5 قرار دارند خبر داد و افزود: امسال صندوق رفاه دانشجویان  اعتبار خوبی برای بازسازی این خوابگاه‌ها  در نظر گرفته و کمکی هم از سوی دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد تا  خوابگاه‌های رتبه 5 تعمیر و بازسازی شوند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل