بازدید 34541
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

موضع بی‌سابقه مقام سابق اسرائیلی درباره ایران/ اظهارنظر جنجالی «ترامپ» درباره «کیم جونگ اون»

ارزیابی اطلاعاتی رئیس «سیا» از توان گروه تروریستی داعش، ارتکاب نسل کشی توسط داعش علیه ایزدی های عراق و سوریه، نقش عربستان در گسترش افراط گرایی در شرق آسیا، اظهارات بی سابقه مقام سابق صهیونیست درباره ایران، هشدار روسیه به ناتو و موضع دونالد ترامپ درباره کیم جونگ اون، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۹۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 17 June 2016
موضع بی‌سابقه مقام سابق اسرائیلی درباره ایران/ اظهارنظر جنجالی «ترامپ» درباره «کیم جونگ اون»ارزیابی اطلاعاتی رئیس «سیا» از توان گروه تروریستی داعش، ارتکاب نسل کشی توسط داعش علیه ایزدی های عراق و سوریه، نقش عربستان در گسترش افراط گرایی در شرق آسیا، اظهارات بی سابقه مقام سابق صهیونیست درباره ایران، هشدار روسیه به ناتو و موضع دونالد ترامپ درباره کیم جونگ اون، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. 

موضع بی‌سابقه مقام سابق اسرائیلی درباره ایران/ اظهارنظر جنجالی «ترامپ» درباره «کیم جونگ اون»

به گزارش «تابناک»، گزارش ها و برآوردهای اطلاعاتی غربی درباره گروه تروریستی داعش، از جمله مهمترین موضوعات مهم امروز به شمار می رود. خبرگزاری «رویترز» اظهارات جان برنان، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را بازتاب داده که گفته، شاید گروه تروریستی داعش، تاکتیک های خود را برای جبران خسارات وارده تغییر دهد. وی در جلسه کمیته اطلاعات سنا گفت: «داعش برای جبران از دست دادن اراضی تحت اشغال خود به احتمال زیاد به تاکتیک های چریکی شامل حملاتی در خارج از قلمروهای تحت سلطه خود متوسل می شود». برنان اضافه کرد که ده ها هزار داعشی در سراسر جهان وجود دارند که تعدادشان بیش از عناصر القاعده در بالاترین میزان خود است. وی همچنین درخصوص اوضاع لیبی به عنوان یک پایگاه عملیاتی برای داعش ابراز نگرانی کرد. داعش در حال حاضر بین 5 هزار تا 8 هزار نیرو در لیبی دارد.

موضع بی‌سابقه مقام سابق اسرائیلی درباره ایران/ اظهارنظر جنجالی «ترامپ» درباره «کیم جونگ اون»

همزمان، «بی بی سی» از ارتکاب نسل کشی توسط تروریست های داعش علیه ایزدی های عراق و سوریه خبر داده است. یک گروه تحقیق سازمان ملل متحد اعلام کرده است که گروه تروریستی داعش علیه ایزدی‌های عراق و سوریه مرتکب نسل‌کشی شده است. در گزارشی که کمیسیون تحقیق سازمان ملل روز پنجشنبه منتشر کرد، آمده است که داعش علیه اعضای این اقلیت مذهبی و قومی فجیع‎ترین جنایات، از جمله کشتار، شکنجه و بردگی جنسی را مرتکب شده است. محققان کمیسیون مستقل سازمان ملل متحد در این گزارش از قدرت‎های بزرگ جهانی خواسته‎اند تا برای نجات دستکم سه هزار و 200 ایزدی که در اسارت داعش هستند تلاش‎ بیشتری انجام دهند. در این گزارش هشدار داده شده که هدف داعش، نابودی کامل این گروه است.

موضع بی‌سابقه مقام سابق اسرائیلی درباره ایران/ اظهارنظر جنجالی «ترامپ» درباره «کیم جونگ اون»

در همین حال، پایگاه اینترنتی «آسیا تایمز» در مطلبی به بررسی نقش عربستان در گسترش افراط گرایی و تروریسم پرداخته و به طور مشخص، بر اقدامات سعودی ها در جنوب شرق آسیا تمرکز کرده است. در این مطلب آمده که دولت عربستان سعودی با هزینه کردن پول هنگفتی برای گسترش وهابیت که نگرشی بنیادگرایانه است، جوانان منطقه جنوب شرق آسیا را به سمت افراط گرایی به پیش می برد. آسیا تایمز می افزاید اگر آمریکا در جنگ با تروریسم جدی است، باید به شبکه پیچیده مدارس تحت حمایت سعودی ها که به عنوان کارخانه افراط گرایی در حال تولید تروریست های انتحاری از آفریقا تا اروپا و هم اکنون در شرق و جنوب شرق آسیاست، بپردازد. کارشناسان هشدار می دهند که اگر از گسترش وهابیت جلوگیری نشود، نبرد جهانی ضد تروریسم بی ثمر خواهد بود. 

موضع بی‌سابقه مقام سابق اسرائیلی درباره ایران/ اظهارنظر جنجالی «ترامپ» درباره «کیم جونگ اون»

بخشی از موضوعات مهم امروز نیز به مطالب مربوط به ایران اختصاص دارد. اظهارات بی سابقه وزیر جنگ رژیم اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران، از جمله این موضوعات است که در روزنامه «جروزالم پست» بازتاب یافته است. به نوشته این روزنامه، موشه یعلون، وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل اظهار داشته برنامه هسته ای ایران در پرتو توافق هسته ای متوقف خواهد شد و تهدیدی فوری و وجودی برای اسرائیل تلقی نمی شود. یعلون با حمله به مواضع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و نام بردن از وی با عنوان «تشویش گر اذهان»، گفت: «در این مقطع زمانی و در آینده نزدیک، اسرائیل با هیچ تهدید وجودی مواجه نیست». این سخنرانی، اولین اظهار نظر یعلون پس از استعفایش از سمت وزارت جنگ اسرائیل در 20 ماه می بود؛ تصمیمی که به گفته خودش، آن را به علت رفتارهای اخیر نتانیاهو و به عدم باور به او اتخاذ کرده است.

موضع بی‌سابقه مقام سابق اسرائیلی درباره ایران/ اظهارنظر جنجالی «ترامپ» درباره «کیم جونگ اون»

هشدار روسیه به ناتو، موضوعی است که خبرگزاری «اسپوتینک» به آن پرداخته است. به نوشته این خبرگزاری، الکساندر گروشکو، نماینده دائم روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «ما فعالیت نظامی ناتو در دریای سیاه و عضویت احتمالی اوکراین و دیگر کشورها را با دقت پیگیری می کنیم. مشخص است که این فعالیت ها از سوی ما بدون پاسخ نخواهد ماند و واکنش روسیه با هدف تضمین امنیت مرزهای جنوبی صورت می گیرد». وی گفت: «همه اعضای ناتو به خوبی می دانند که چنین اقداماتی ممکن نیست از سوی روسیه بدون پاسخ گذاشته شود، زیرا مستقیم، منافع امنیتی و قانونی ما را تهدید می کند». به گفته وی، این اقدامات ناتو باعث بحرانی شدن اوضاع امنیتی منطقه می شود و عملاً مرکز و شرق اروپا را به میدان مقابله نظامی تبدیل خواهد کرد.

موضع بی‌سابقه مقام سابق اسرائیلی درباره ایران/ اظهارنظر جنجالی «ترامپ» درباره «کیم جونگ اون»

در نهایت، در میان دیگر موضوعات، موضع گیری عجیب دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره رهبر کره شمالی، مورد توجه «بیزنس اینسایدر» قرار گرفته است. ترامپ در جمع حامیانش در آتلانتا گفت، هرچند به دیدار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پیونگ‌یانگ نمی رود، می‌تواند میزبان وی در آمریکا برای مذاکره باشد؛ البته بدون حواشی دیدارهای سنتی. وی افزود: «اگر به اینجا بیاید، پذیرای او خواهم بود. اما میزبان یک ضیافت رسمی برای او نظیر چین یا دیگر کشورهای رقیب نخواهم بود». سفیر کره شمالی در مقر سازمان ملل متحد در ژنو، اظهارات دونالد ترامپ را برای مذاکره با کیم جونگ اون کم اهمیت دانست و آن را یک ژست تبلیغاتی نامید. کاخ سفید پس از ابراز تمایل ترامپ به مذاکرات با کیم جونگ اون اعلام کرد آمریکا آماده مذاکره با کره شمالی است اما پیش از آن پیونگ یانگ باید تعهد خود را به خلع سلاح هسته‌ای نشان دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم