بازدید 163265

پاسخ بانک مرکزی در رابطه با تعویض کارت بانک تجارت

کد خبر: ۵۹۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 25 May 2016
با تشکر، سرویس با بینندگان ، مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی با بیینندگان ( karbar@tabnak. ir ) برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که نتیجه این پیگیری در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر می گردد.

طرح مشکل:
به اطلاع می رساند بانک تجارت ایران اخیراً طی ارسال پیامک به اطلاع مشتریان رسانده که باید عملیات تعویض کارت  های بانکی را انجام دهد هدف از انجام آن تغیر شماره سریال بانک از 62735311 به شماره 58598310  می باشد. اینجانب سال گذشته کلیه کارتهای بانک تجارتم را تعویض کرده بودم و تمام آنها تا خرداد 97 اعتبار داشتند. پس از تعویض کارت متوجه شدم که بانک بدون دادن اطلاع به من به واسطه تعویض هر کارت مبلغ 23000 ریال از هر حساب کسر کرده است که به نظر اینجانب غیر قانونی است .بانک اگر در نظر دارد که سریال بانک را تعویض کند اجازه دهد در زمان انقضای کارت آن را انجام دهد و اگر مایل است به این کار سرعت دهد بهتر است هزینه این عملیات را به عهده مشتریان نگذلرد چون انها در هنگام تعویض کارت قبلی که الان دارای اعتبار بوده این هزینه را پرداخت کرده اند. لازم است با این نحوه دریافت وجه برخورد قانونی صورت گیرد.

پاسخ:
باسلام

احتراما بازگشت به نامه شماره113/465 در خصوص تقاضای مخاطب محترم به اطلاع می رساند ، کارت صادره برای نامبرده از نوع کارت هیبرید دومنظوره بوده که قابلیت کارت نقدی و کیف پول را همزمان دارا می باشد  و طبق بخشنامه های جاری بانک صرفا به میزان 50درصد مبلغ کارمزد صدور کارت مجدد از ایشان دریافت شده است.

اداره روابط عمومی بانک مرکزی
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۵
عجب جواب دندان شکنی!!!!!!!!!!!!!!!
این انصاف نیست پولش از مشتری بانک گرفته بشه.
الان این جواب بانک مرکزی چه ربطی به سوال داشت؟
بهتر بود اینطور پاسخ داده می شد که :
مشتریان کلیه بانکهای کشور چنانچه در آینده همچنان خواستار تداوم خدمات شبکه شتاب روی کارت بانکی خود هستند با پرداخت مبلغ 2300 تومان نسبت به تبدیل کارتهای خود اقدام نمایید در صورت عدم تمایل کارت بانکی فعلی شما همچنان معتبر بوده و می توانید از ان صرفا جهت خدمات داخلی غیر شتابی بانک صادر کننده استفاده نمایید .
میخوام این قابلیتا رو نداشته باشه. تو جواب مردم رو بده که چرا اصلا باید پول بدن؟
سلام
بنظرم باز هم بانک مرکزی جواب این مخاطب را نداد.
این طوری بانک مرکزی و بانک تجارت اقدام به خارج رکدن پول از جیب مردم کردند .
عجب جواب قاطع و دندان شکنی.
آقای رئیس پاسخگو، حداقل میگفتی چشم . ما مدت زمان اعتبار کارتها رو دو برابر میکنیم تا این هزینه جبران بشه
دست بردارید
به هر حال كارت جديد از هر نوع و مزاياي آن هر چيزي كه مي خواهد باشد بايد بانك تجارت به مشتري مبلغ كسر شده را قبلا اعلام مي نمود و مزاياي كارت جديد را اعلام مي نمود و اگر مشتري خواست كارت را عوض كند و از مزاياي آن استفاده مي كرد نه اينكه بدون اطلاع قبلي مبلغي را كسر كرده و منت اينكه 50 درصد هزينه را گرفته اند به دوش مشتري بگذارد از لحاظ اقتصادي حتي 1 ريال نبايد از حساب مشتري كسر گردد و بايد با امضاء مشتري و اصول اخلاقي بايد مبلغ كسر شده با رضايت مشتري باشد
همه بانک ها همینگونه اند. من کارت بانک ملی را عوض کردم 2300 تومان گرفت و 1000 تومان هم برای فعال کردن آن. گفتم خانم کارت غیر فعال به چه درد من می خوره؟ فقط شانه هایش را بالا انداخت.
بانک تجارت همین مبلغ را از حساب منهم برداشت کرد برای تعویض کارت کارت من معمولی بود نه آن دو منظوره ای که روابط عمومی محترم بانک اعلام فرموده اند انگار همه دست به یکی هستند
پاسخ نماینده بانک تجارت ناکافی است. از هر نوع سیستمی بوده است، همان انتخاب مشترک بوده و میبایستی تا همان تاریخ انقضاء کاربری داشته باشد ولاغیر. چنانچه بانک هنوز متمایل به تغییر از هر سیستمی به هر سیستم دیگری است مسوولیت بعهده مشترک یا صاحب حساب نیست. لذا، مشترک قبلا" هزینه را پرداخت کرده است هزینه هر گونه تغییرات جدید در تعهد بانک تجارت است.
سلام - این که چیزی نیست من اردیبهشت 95 کارت تجارتم را گم کردم و به بانک مراجعه کردم کارت جدید صادر کردند ولی چند روز پیش دیگر کار نمی کرد و باید کارت جدید می گرفتم مگر به این کار چه می گویند شما بگویید ؟؟؟؟
جالبه ، موقعی هم که من به کارمند بانک همین مسئله را گفتم شانه هایش را پایین انداخت
ما اگر کارت هیبرید نخواهیم باید چه کسی رو ببینیم؟
يعني اينكه بخشنامه بانك اينطوري دستور داده ديگه تخلف نيست؟ بابا دست برداريد
بانک مرکزی جواب سوال را بطور دقیق نداده است. بانک از نظر حقوقی نمی تواند بخاطر تغییرات داخلی خودش، مردم را مجبور کند پیش از تاریخ انقضا نسبت به تعویض کارت اقدام کنند. حال تا چه رسد به اینکه هزینه این عمل را نیز از مردم دریافت کند !!!
بانک دی هم برای تعویض کارت 33000تومن از حساب کم کرد وقتی اعتراض کردم گفت طبق بخشنامه ریال 23000برای تعویض و 10000ریال هم برای فعال سازی و یا فعال کردن رمز اینترنتی درحالی که کارمزد تعویض کارت 13000ریال از طرف بانک مرکزی اعلام شده است
چه توجیه بی منطقی توسط بانک مرکزی ارایه شده است.
مشتری گفته کارت من اعتبار داشته و شما الزام کردی من عوضش کنم. اگر الزام از سمت بانک بوده هزینه اش را هم باید بانک بپردازد.
در جوابیه نوشته کارت شما هیبریدی بوده و نصفش رو گرفتند!!!!
بانک ملی هم قبل از پایان وقت مکتوب روی کارت اقدام به اعلام انقضای زمان کارت کرد که مبلغی برای صدور مجدد کارت بگیرد بعلاوه بدون اعلام قبلی ای کار را انجام داد که خلاف قانون و عدم امکان استفاده در مسافرت از کارت شد
اعتماد به بانک ها پس از اختلاس اشتباهی بزرگ است.
مردم باید راهکاری برای دریافت سرمایه خود از بانک ها جستجو کنند. این راهکار نزدیک است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
بسیار عالی
با سلام.برای باز کردن حساب سپرده کوتاه مدت ،به بانک آینده مراجعه کردم.متولیان بانک بدون هیچگونه توجیه و توضیحی ،مبلغ 30هزار تومان از بنده گرفتند ،سپس ،دو عدد دفترچه ،به همراه یک عدد کارت عابر بانک تحویلم دادند.مبلغ 23هزار خورده ای از حسابم کم کردند.از متصدی باجه علت را پرسیدم در پاسخ گفت؛هزینه های بانکی است.هردم ازاین باغ بری میرسد
حالا پاسخ بدهند که مردم اگر کارت هیبریدی با قابلیت کیف پول که بنده هم نمیدانم یعنی چه را نخواهند و همان امکانات قبلی کارت برایشان کافی باشد باید چه کسی را ببینند؟؟؟
ما چقدر خوبیم ، که این همه خدمات هیبریدی در خدمتمون هست. هیچ جای دنیا هیبرید نمیدن دستت بنده خدا که اینجا دادن دستت
این گدا بازیها چیست؟ حالا بانک 2300 تومان برای تعویض کارت گرفته، انگار آسمان به زمین آمده. ذره ای سعه صدر داشته باشید. آیا میدانید بدلیل شرایط اقتصادی، بسیاری از بانکها در مرز ورشکستگی هستند؟ و شما انتظار دارید بانک هر کاری را برایتان مفت و مجانی انجام دهد؟ از گرانی افسار گسیخته در جامعه غافل شده اید و به این 2300 تومان که از چندین سال قبل تا کنون تغییری هم نکرده گیر داده اید؟ شما دیگه چه جور مردمی هستید؟ بهتر است بروید پولهایتان را بجای بانک لای تشک و بالش پنهان کنید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان