بازدید 40653

وکلای بابک زنجانی سند رو کردند

بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی که خود را هم اکنون در برابر حکم اعدام می‌بیند برای پرداخت بدهی ۲.۶ میلیارد یورویی شرکت نفت اقدام کرده اما اوبربانک کارگزار یورویی هالک بانک ترکیه از پذیرش این مبلغ امتناع کرده است.
کد خبر: ۵۷۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷ 09 March 2016
این روزها نام بابک زنجانی بیشتر از هر روز دیگر سر زبان‌ها افتاده؛ آنهم به خاطر حکم اعدامی که قاضی صلواتی پس از 26 جلسه دادگاه برای زنجانی و دو متهم دیگر پرونده (م.ش و ح.ف.ه) صادر کرده است.

به گزارش تسنیم، بابک زنجانی که امروز دو سال و دو ماه از بازداشتش می‌گذرد آن طور که سخنگوی قوه‌قضائیه اعلام کرده، از سوی دادگاه انقلاب مفسد فی الارض شناخته شده و به اعدام، رد مال و جزای نقدی معادل یک چهارم مبلغ پولشویی محکوم شده است.

در پرونده 209 جلدی بابک زنجانی که منجر به صدور کیفرخواست از سوی دادستانی شده، موارد متعددی وجود دارد از ماجرای تامین اجتماعی گرفته تا مراوده‌های مالی با بانک مسکن که منجر به شکایت این دو نهاد از وی شده است اما آنچه بیشتر از همه در مفسد فی‌الارض شناخته شدن زنجانی و صدور حکم اعدام برای وی موثر است؛ بدهی 2.6 میلیارد یورویی زنجانی به شرکت نفت است.

آن طور که بابک زنجانی و وکیلش مدعی هستند در طول افزون بر دو سال گذشته برای اینکه بدهی شرکت نفت را پرداخت و با مجموعه نفت تسویه کنند، راه‌های مختلفی را رفته‌اند اما هر بار به خاطر تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و شخص بابک زنجانی و شرکت‌هایش به در بسته خورده‌اند.

زنجانی پس از جرای برجام و قبل از صدور حکم دادگاه انقلاب دوباره فرصت گرفت تا بدهی شرکت نفت را از طریق شماره حسابی که بانک مرکزی اعلام می‌کند، پرداخت کند؛ شماره حسابی که وکیل بابک زنجانی مدعی است به این سادگی‌ها در اختیار موکلش قرار نگرفته و بانک مرکزی عجله‌ای برای اعلام آن نداشته است.

15 اسفند بود که وکیل بابک زنجانی اعلام کرد موکلش برای واریز بدهی شرکت نفت از طریق بانکی خارجی معرفی شده از سوی بانک مرکزی اقدام کرده اما کارگزار این بانک از دریافت پول زنجانی خودداری کرده است؛ خبری که مسئولان شرکت نفت از جمله اصغر هندی مشاور حقوقی و بین‌الملل وزیر نفت و غلامرضا مهدوی وکیل شرکت ملی نفت، تکذیب و اعلام کردند چنین چیزی صحت ندارد.

حالا اسناد و مدارکی از طریق وکلای خارجی بابک زنجانی رسیده که نشان می‌دهد کارگزار یورویی هالک بانک ترکیه، مبلغی را که زنجانی قصد داشته واریز کند نپذیرفته است.

سوم مارچ 2016 یعنی روز پنج‌شنبه هفته گذشته، بانک فرست اسلامیک مالزی (متعلق به بابک زنجانی) تصمیم‌ می‌گیرد 1.967 میلیارد یورو از بدهی شرکت نفت را از طریق هالک بانک ترکیه که بانک مرکزی معرفی کرده است، واریز کند و هالک بانک در پاسخ به بانک فرست اسلامیک مالزی مبنی بر آمادگی برای انتقال این وجه، اوبر بانک کارگزار یورویی خود را معرفی می‌کند.

وکلای بابک زنجانی سند رو کردند

پیرو  اعلام «الیک ارکان سوزری» مسئول اداره عملیات خارجی هالک بانک ترکیه مبنی بر واریز این مبلغ از طریق اوبر بانک به عنوان کارگزار یورویی هالک بانک، بانک مالزی برای واریز این مبلغ از طریق کارگزار اعلام شده اقدام می‌کند اما پاسخی که از اوبر بانک دریافت می‌کند جالب است.

وکلای بابک زنجانی سند رو کردند

«هلمت ادلباور» مدیر بازارهای مالی اوبر بانک به بانم مالزی پاسخ می‌دهد « پیش از هر چیز٬ امیدوارم که حالتان خوب باشد. از پیام صمیمانه تان سپاسگذارم و البته که ما خوشحال خواهیم شد با موسسه شما روابط تجاری خود را برقرار سازیم.ارتباط مالی اوبربانک با هالک بانک و همچنین CBI صحت دارد اما صادقانه باید عرض کنم که اصولا این ارتباط صرفا جهت  نقل و انتقالات مشتریان ما استفاده می‌شود و به عبارتی٬ قاعدتا ما سرویس کلیرنس برای دیگران انجام نمی‌دهیم. با این وجود هر دو بانک هالک و CBI شرکای مهمی برای ما محسوب می‌گردند٬ بنابراین ما سعی می‌کنیم از هیئت مدیره مجوز این کار را دریافت کنیم. خواهشمندم به ما قدری فرصت دهید تا اوایل هفته آینده پاسخ شما را خواهیم داد».

به گزارش تسنیم، البته آن طور که رسول کوهپایه‌زاده وکیل مدافع بابک زنجانی گفته، این اقدام موکلش جدای از ماجرای شش فقره چک یک میلیارد یورویی است و موکلش همچنان در تلاش است تا از طرق مختلف بدهی 2.6 میلیارد یورویی شرکت نفت را پرداخت کند. زنجانی حتی در آخرین تماسی که با وکیل خود داشته گفته است وکلایش صرف نظر از حکم صادره شده همچنان با جدیت کار انتقال پول به ایران را پیگیری کنند.

حالا باید دید آیا زنجانی می‌تواند بدهی شرکت نفت را که قطعا در نتیجه اعتراضش به حکم دادگاه انقلاب مبنی بر تایید یا عدم تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور موثر است، بازگرداند یا خیر؟.

اسناد موجود در این گزارش از طریق وکلای بابک زنجانی در اختیار تسنیم قرار گرفته و درستی یا نادرستی این اسناد را تایید نمی‌شود. وکیل خارجی بابک زنجانی نیز پس از ارائه این اسناد اعلام کرده «شما می‌توانید جهت تصدیق این مکاتبات با بانک کارگزار تماس بگیرید.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۶
انتشار یافته: ۲۶
و باید دید آیا در بین مسئولین هم همه تمایل به دریافت و واریز شدن این مبلغ را دارند یا خیر؟
ماجرای ساده ای نیست دست خیلی ها این وسط رو می شود و خیلی ها هم در داخل تممایل دارند که زودتر این پرونده جمع شود اگر شده با اعدام متهم اصلی ؟!!!!
ولی بنظر من با اعدام شدن یک نفر نه تنها مشکلی حل نشده که بسیاری از زوایای پرونده و جوانب آن که از اصل آن مهمتر اگر نباشند کم اهمیت تر نیز نیستند ، در هاله ای از ابهام و برای همیشه گنگ و نامعلوم می ماند. و امکان بروز موارد مشابه همچنان باقی خواهد ماند.
فکر نمیکنید 5 شنبه گذشته تصمیم گرفتن برای پرداخت پول خیلی خیلی دیر بوده؟؟
کپی دو ایمیل فاقد اصالت که سند نیست
بابک زنجانی بارها در مدارک ارائه شده به دادگاه جعل کرده.
"سپاسگزار" درسته آقای مترجم نه سپاسگذار تورو خدا رعایت کنید
«شما می‌توانید جهت تصدیق این مکاتبات با بانک کارگزار تماس بگیرید.»

اون شماره بانک کارگزارو بفرستید من یه زنگ بزنم بهش
وزیر خارجه و وزیر کشور باید در باره برگرداندن سرمایه زنجانی در خارج از کشور به ایران ، دخالت کنند
چرا وزارت نفت بدون دليل و سند تكذيب كرده است ؟؟؟؟
بانک ترکیه ای یک هفته وقت خواسته !!
چرا متن خبر " عدم پذیرش است" !!؟؟
خوب یک هفته دیگر هم وقت بدید.
این که فقط یک ایمیل هست نه مهری نه شماره ای برای بررسی جدا با این چیزها اگر می شه پول واریز و برداشت کرد بگید ماهم یک شبه میلیاردر شیم
اگر این انتقال مشکل نداشت بانکها اقدام می کردند. این انتقال مشکل حقوقی برای بانکها ایجاد می کند که متهم به پولشویی اشان خواهد کرد. بنظر می رسد زنجانی پول نفت را نقدی و نه از طریق حساب بانکی دریافت کرده و حالا نمی تواند این پول را وارد حسابهای بانکی کند.
با اعدام این شخص افراد پشت صحنه خیالشان راحت می شود .
ایشون که توی همه مصاحبه هاشون گفتند توی دوره تحریم پول همه سازمانها وارگانهای دولتی را جابجا میکردند الان قادر نیستند پول خودشون را از طریق رسمی جابجا کنند؟؟؟؟؟؟
بنام خدا
انتقال وجه در بین بانکهای بین الملل از طریق سوئیفت و با نوشته های یکسان و مشخص است نیاز نیست شما ایمیل به مدیر یا کارمند بزنید خطاب به همان شعبه یک تکست ساده میزنید که میخواهیم به این شماره حساب پول واریز کنیم (MT103)طرف مقابل هم جواب میدهد ارسال کنید همین و خلاص ضمنا انتقال مبالغ بالای 50میلیون یورو یا دلار مجوز بانک مرکزی اروپا یا فدرال رزرو را نیاز دارد این اقایان اگر راست میگویند این مجوزها را نشان بدهند تازه اگر این اقا در بانکش پول دارد همان را نقدی به داخل ایران انتقال دهد مگر نه اینکه بانک مال خودش است پس خزانه دارد و پولها انجا است شما وقتی میخواهید پول را سوئیفت بزنید بلاخره باید وجه نقدش را انتقال بدهید بانک ترکیه که از جیب خودش پول نمیدهد بعد بنشیند ما را تماشا کند پول نقد بلاخره باید به یک جایی انتقال یابد همان را بیاورد ایران
بابا یکی بره مالزی پولهارو با چمدان بیاره یا لااقل 100 میلیون دلارش را بیاره ببینیم اصلا پولی در کار هست یا نه؟
چرا این مبلغ مستقم به حساب بانک ملی یا مرکزی ریخته نمیشود . مگر نه اینکه تحریم بانکهای ایران بر داشته شده.
اگر مي توانست قبل از حكم دادگاه اين پول را انتقال داده بود. پول دست او نيست دست افرادي مانند رضا ضراب است
جالبه که انتقال و یا حتی درخواست انتقال این مقدار پول قراره با ایمیل انجام بشه!! نه امضایی، نه سربرگی، نه شماره ی و در نهایت نه فاکسی یا اسکنی از درخواست رسمی !؟
این دوستانی که همچنان داد وفریاد می زنند که تحریم ها هیچ مشکلی را برای مردم ومملکت نداشته بدنیست گوشه ای از آنرا در فساد مالی انجام شده توسط ایشان و حال هم که قرار است پولی برگشت وواریز شود ملاحظه کنند و خدا وکیلی صحبت کنند ؟
خودشون بهش پروبال دادن خودشون هم قيچيش كردن امان از سياست.بابك زنجاني بدون پشتيباني اين دولتيها كه زنجاني نميشود.حالا تاريخ مصرف اينم مثل بقيه تموم شده تا خيلي ها رو لو نده و پايه هاي نظام رو متزلزل نكنه
هر آدم ابلهی میتواند بفهمد که این ایمیلها یک بازی است چون هیچ بانکی قسمتی بنامforeign operation department ندارد. هر بانک قسمتی دارد بنام حواله جات ارزی و یا همان بخش ارزی که در تمام بانکهای جهان بنام foreign currency department خوانده میشود اونهایی که به امور بانکی آشنایی دارند خیلی راحت میتوانند بفهمند که این یک فریب است امیدوارم این مطلب چاپ چاپ شود .
با انتشار این ایمیل ها همه این بانک ها و موسسات مالی را در معرض تحریم و جریمه آمریکا قرار دادید و آنها به عنوان شخصیت حقیقی و حقوقی می توانند از سایت شما شکایت کنند.
عدالت از لوازم تمدن است، یعنی این ضمانت که نظام حقوقی استقرار یافته، از این پس به سود فرد شکسته نشود....!

زیگموند فروید
ایمیل؟
باید سمت وزیر اقتصاد و دارایی به ایشان داد تا قدری از استعداد خود در زمینه بهبود وضع مملکت بهره برد.
لابد این نوشته هم مثل اون تضمین مالی است که بابک زنجانی به شرکت نفت داده و کشتی نفت را تحویل گرفته ! پر از خالی !!!!
اگر شما بدانید که اقای خاوری شعبه بانک ملی ایران در لندن را که در یکی از بهترین و معروفترین خیابانهای لندن بود فروخت !!!!
دولتی که شعبه های بانک خودش را در شهرهای تجاری مهم دنیا می فروشد خوب معلوم است که الان باید دست به دامن بانک ترکی شود !! خاک بر سر این ملت و این دولت و این بابک !!!
بانک مرکزی که بخاطر عدم برقراری سویفت توانایی دریافت پول را ندارد!!
اما و اگرهای زیادی در این پرونده هست. اگر انتقال پول امکان پذیر نیست بانک متعلق به آقای زنجانی می تواند در حد برداشت بدهی اش به دولت ایران اختیارات لازم را اعطا نماید. بالطبع دولت خوب می داند که اموال خود را چگونه در کشور خارجی استفاده نموده و یا آن را به داخل کشور منتقل نماید. تمامی راه ها به هالک بانک و چند بانک دیگر که پای خودشان نیز درگیر این ماجرا است ختم می شود. در این وسط حقوق ملت ایران است که ضایع می شود و با کشته شدن زنجانی هم اعاده نخواهد شد بلکه مرگ او نیز یک ضایعه ای خواهد بود. دفاعیات وی و راه های پیش بینی شده بیشتر به یک شوخی سرکاری شبیه است تا یک اقدام جدی. اکنون که مشخص شده ایشان در بانک مالزیایی پول دارند (اگر این ایمیل نیز مثل قبلی ها ساختگی نباشد) پس دولت می تواند با این آدرس به سراغ اموال او برود (که چنین چیزی نه وجود دارد و نه کسی آن را پی گیری خواهد کرد).
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی