بازدید 7128
مدیر عامل بانک ملت خبر داد؛

وام دانشجویی برای زیارت عتبات

مدیرعامل بانک ملت در سفر به کشور عراق با دانشجویان اعزامی به عتبات عالیات در شهر مقدس کربلا و مسوولان بعثه مقام معظم رهبری در عراق دیدار کرد.
کد خبر: ۵۷۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 26 February 2016
دیدار مدیر عامل بانک ملت با دانشجویان اعزامی به عتبات عالیات در کربلای معلی با حضور مسوولان بعثه مقام معظم رهبری در عراق

 مدیرعامل بانک ملت در سفر به کشور عراق با دانشجویان اعزامی به عتبات عالیات در شهر مقدس کربلا و مسوولان بعثه مقام معظم رهبری در عراق دیدار کرد.
 
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، علی رستگار در جمع دانشجویان اعزامی به کربلای معلی که حسن روستا عضو هیات مدیره، ناصر شاهین فر و حسین حیدری معاونان مدیرعامل، رشید خضری رییس اداره کل دفتر مدیریت و روابط عمومی و محسن مقدسی رییس اداره کل حراست بانک ملت همچنین حجت الاسلام و المسلمین نجفی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق، حجت الاسلام و المسلمین بهجتی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، جناب آقای قاسمی مسئول نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق، جناب آقای حسینیان سرکنسول ایران در کربلا و حجت الاسلام و المسلمین فقیهی رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نیز حضور داشتند، کربلا را نمایشگاه اخلاق عالی اسلامی و انسانی دانست و گفت: حادثه عاشورا به ما آموخت که با ساختن خود و دیگران می توانیم کل جامعه را بسازیم.
وی با اشاره به گوشه ای از فعالیت های مهم بانک ملت در سال جاری، اظهار داشت: این بانک به عنوان بزرگ ترین بانک کشور در عرصه های اقتصادی خوش درخشیده و در همه پروژه های بزرگ اقتصادی کشور نقش بی بدیلی را ایفا کرده است.

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به آمادگی این بانک برای تاسیس شعبه در کشور عراق پس از اخذ مجوزهای لازم از بانک های مرکزی دو کشور، تاکید کرد: بانک ملت با توجه به شبکه گسترده شعب در داخل و خارج از کشور آماده است تا در صورت داشتن توجیه اقتصادی در هرجایی که امکان خدمات دهی به مردم داشته باشد حضور فعال در قالب شعبه یا بانک داشته باشد.

رستگار همچنین اعلام کرد که شرکت بیمه ما هم آماده ارائه انواع پوشش های بیمه ای به زائران عتبات عالیات است ضمن این که در قالب شرکت مهر و ماه که بانک ملت ۲۵ درصد از سهام آن را در اختیار دارد، می توان خدمات مناسبی را به زائران ارائه داد که در اولین گام قرار است هتل هایی در شهرهای کربلا و نجف ساخته شود.
وی با اشاره به صدرنشینی بانک ملت در بین بانک های کشور در تمامی شاخص ها، خاطرنشان کرد: این بانک با وجود کسب موفقیت های فراوان در عرصه های اقتصادی، به انجام رسالت اجتماعی خود هم توجه جدی داشته است که نمونه آن مشارکت فعال در امر مدرسه سازی، ساخت خانه های بهداشت، تجهیز مراکز بهداشتی، اعطای وام ازدواج به زوج های جوان، آزادی زندانیان نیازمند در جرائم غیرعمد و ... است.
مدیرعامل بانک ملت با بیان این نکته که این بانک در راه اندازی فازهای مختلف پارس جنوبی، سهم قابل توجهی داشته است، تاکید کرد: بانک ملت در پروژه های بزرگی در بخش های نفت، گاز، پتروشیمی، سیمان و ... نقش آفرینی کرده است که دیگر بانک ها توان یا منابع لازم را برای حضور در آن پروژه ها نداشته اند.

وی به ساخت ۶۳ مدرسه در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: به اذعان وزیر آموزش و پرورش، هیچ بانکی در کشور در این ابعاد به آموزش و پرورش کمک نکرده است.

رستگار، اعطای ۲۵ هزار فقره تسهیلات برای اعزام دانشجویان به عتبات عالیات را هم از دیگر اقدامات بانک ملت در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی خواند و گفت: در عین حال برای دانشجویان دختر و پسر اعزامی به عتبات عالیات، هدایایی نیز در قالب بسته های فرهنگی، چادر مشکی و پیراهن تدارک دیده است.

وی با اشاره به شبکه گسترده بین المللی بانک ملت اظهار داشت: با بازگشایی شبکه سوییفت، فعالیت های ارزی بانک ملت در آن سوی مرزها، از سر گرفته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی، رییس بعثه مقام معظم رهبری در عراق نیز در سخنانی، اقدامات انجام شده از سوی بانک ملت را ارزشمند و شایسته ستایش خواند و گفت:اقدام ویژه بانک ملت در تسهیل اعزام دانشجویان به عتبات عالیات از دو جنبه جای قدردانی دارد که جنبه اول اجر و پاداش اخروی این امر است و جنبه دوم مربوط به جوان بودن قشر بهره مند از این تسهیلات است و بانک ملت با این کار معنوی بیمه شد.

به گفته وی، اعطای تسهیلات به قشر جوان و تحصیلکرده برای اعزام به عتبات عالیات اهمیتی مضاعف دارد چرا هم هم شناخت و اثرپذیری این قشر از سایر زائران بیشتر است و هم ظرفیت وجودی و نقش آفرینی آنان در جامعه افزون تر است و آینده جامعه به دست جوانان تحصیلکرده ساخته می شود.
وی با بیان این نکته که کار روی جوانان، آینده کشور را بیمه می کند، افزود: اقدام بانک ملت در اعطای تسهیلات به دانشجویان عازم عتبات عالیات، اقدامی پسندیده و ماندگار است.
حجت الاسلام و المسلمین فقیهی، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان هم در سخنانی با قدردانی از همکاری بانک ملت در اعزام دانشجویان به عتبات عالیات، گفت: بانک ملت در این دوره، بیشترین همکاری را با سازمان حج و زیارت داشته و اعزام دانشجویان را تسهیل کرده است.

وی با بیان این نکته که در مرحله اول و از ۵ بهمن ماه سال جاری تا پایان فروردین ماه سال ۹۵، ۱۲ هزار نفر از دانشجویان با استفاده از تسهیلات ۱۰ میلیون ریالی بانک ملت به نرخ کارمزد ۴ درصد به عتبات عالیات اعزام خواهند شد، تاکید کرد: ۱۳ هزار دانشجوی دیگر نیز از این تسهیلات برای اعزام به این سفر معنوی بهره مند خواهند شد.

سرکنسولگری ایران در عراق هم در سخنانی با قدردانی از همکاری های بانک ملت با سازمان حج و زیارت در تسهیل امور زائران عتبات عالیات از مدیرعامل بانک ملت درخواست کرد تا با توجه به پتانسیل های اقتصادی موجود، نسبت به تاسیس شعبه در کشور عراق بررسی های لازم را انجام دهد تا بدین ترتیب امور بانکی زائران به ویژه در ایام محرم و اربعین با سهولت بیشتری انجام شود.

مدیرعامل بانک ملت و هیات همراه در سفر به کشور عراق، ضمن زیارت عتبات عالیات در نجف، کربلا و کاظمین، از منزل مسکونی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در شهر نجف نیز بازدید کردند.

در عین حال، مدیران ارشد بانک ملت از پروژه در دست احداث هتل در شهرکربلا همچنین آشپزخانه مرکزی مرقد مطهر امام حسین(ع) دیدن کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر