بازدید 2574

تغییر شبانه اساسنامه و خطر تعلیق ورزش ایران

کد خبر: ۵۷۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ 24 February 2016
بند خاصی که در پیش‌نویس اساسنامه مشترک برای فدراسیون‌های ورزشی اضافه شده در صورتی بوده که هیچ‌کدام از روسای فدراسیون‌ها از آن خبر نداشتند.
به گزارش تابناک ورزشی،هفته گذشته بود که کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در نامه‌ای به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در خصوص وجود یک بند خاص در پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی خطر تهدید تعلیق را گوشزد کرد، بندی که به مدیران کل استان‌ها اجازه می‌دهد تا انتخابات هیات‌ها را انجام داده و این اختیار از رئیس فدراسیون سلب می‌شود، موضوعی که در واقع استقلال فدراسیون‌ها را زیر سوال می‌برد. هاشمی با ارسال نامه‌ای در خصوص عواقب غیر قابل جبران تصمیم اخیر وزارت ورزش که استقلال هیئت‌ها، فدراسیون‌ها و روسای فدراسیون‌های ورزشی کشور را زیر سوال می‌برد توضیحاتی را ارائه کرد و خواستار جلوگیری از بررسی این موضوع در کمیسیون مربوطه و همچنین خروج از دستور کار هیات دولت شد.
اما سوال اینجاست که این بند خاص چه زمانی و توسط چه کسی به اساسنامه اضافه شده که هیچ کسی از آن خبر ندارد؟ در حالی که در نوشتن اساسنامه مشترک برای فدراسیون‌های ورزشی افرادی چون شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک، علی رغبتی مدیر کل سابق دفتر نظارت و برنامه‌ریزی وزارت ورزش، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی و چند رئیس فدراسیون مشاوره‌هایی داشتند، اما شنیده شده این بند خاص در پیش‌نویس اساسنامه نبوده و بعدها اضافه شده است.

بند خاصی که در پیش‌نویس اساسنامه مشترک برای فدراسیون‌های ورزشی اضافه شده در صورتی بوده که هیچ‌کدام از روسای فدراسیون‌ها از آن خبر نداشتند.
فارس در این باره می‌نویسد، موضوع از این قرار است که ابتدا این پیش‌نویس آماده شده و در اختیار روسای فدراسیون‌ها قرار می‌گیرد تا نظرات کارشناسی خود را مطرح کنند بعد از جمع‌آوری این نظرات، بدون مشورت، این بند خاص به اساسنامه اضافه شده و برای تصویب به هیات دولت فرستاده می‌شود. حالا باید این پیش‌نویس که دخالت واضح وزارت را در ورزش نشان می‌دهد در کمیسیون اجتماعی هیات دولت مورد بررسی قرار بگیرد و نظر نهایی اعلام شود.  تمامی این اتفاقات در حالی رخ داده که کمیته بین‌المللی المپیک به شدت روی دخالت دولت در امور فدراسیون‌ها حساس شده است و در این باره با هیچ کشوری شوخی ندارد. همان طور که اخیراً شاهد تعلیق کویت از میادین بین‌المللی به خاطر همین موضوع بودیم. بعد از ارسال نامه هاشمی از وزارت ورزش هیچ مسئولی در این خصوص پاسخگو نبوده و سجادی و حتی وزیر ورزش که در جلسات مختلف حضور داشته‌اند در پاسخ به سوال خبرنگاران در این مورد خاص سکوت کرده‌اند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست