بازدید 3637
در زمان جنگ سرد

نگهداری تسلیحات هسته‌ای در اوکیناوا

آمریکا در جریان جنگ سرد تسلیحات هسته ای در اوکیناوا نگهداری می‌کرده است
کد خبر: ۵۶۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 20 February 2016
آمریکا در جریان جنگ سرد تسلیحات هسته ای در اوکیناوا نگهداری می‌کرده است

به گزارش صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، دولت آمریکا این واقعیت را از حالت محرمانه خارج کرده که در جریان جنگ سرد، تسلیحات هسته ای در اوکیناوا ژاپن نگهداری می کرده هر چند که این مسئله همواره یک راز فاش شده بوده است.

 در پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا اعلام شده پنتاگون «این واقعیت را که تسلیحات هسته ای آمریکا قبل از بازگشت اوکیناوا به ژاپن در پانزدهم ماه مه سال 1972، در اوکیناوا مستقر بوده»، از حالت محرمانه خارج کرده است.

«آرشیو امنیت ملی» در «دانشگاه جرج واشنگتن» با استقبال از این افشاگری، در عین حال به تصاویر نیروی هوایی آمریکا اشاره کرد که نشان دهنده وجود تسلیحات هسته ای در این جزیره است که بیش از 25 سال است در دسترس عموم بوده است.

این گروه تحقیقاتی غیردولتی روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: «هر چقدر انتشار آن می تواند خوشایند باشد ولی از اهمیت آن تا حدی به علت آن واقعیت حیرت انگیز، کاسته می شود».
این گروه افزود دولت آمریکا به علت به تعویق انداختن از حالت محرمانه خارج کردن این مسئله، مقداری «بیش از حد» زمان و منابع را هدر داده است.

ژاپن تنها کشوری است که با تسلیحات هسته ای مورد حمله قرار گرفته است.
آمریکا در سال 1945 بمب های اتمی را بر هیروشیما و ناگازاکی رها کرد و بیش از 210 هزار نفر را کشت که این به تسلیم ژاپن در جنگ جهانی دوم منجر شد.

ژاپن از آن زمان تلاش کرده است این تسلیحات را برچیند.
اوکیناوا تا سال 1972 تحت کنترل آمریکا بود و بسیاری از بخش های این مجمع الجزایر همچنان مورد استفاده پایگاه های این کشور است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی