بازدید 13201
با پایان مهلت نام ‌نویسی مجلس ترکیب ورزشی‌های انتخابات هم مشخص شد

ورزشي هايي که اراده کرده اند برای ملت تصمیم بگیرند!

بی‌شک اما بمب انتخاباتی ورزشی‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی نه یک ورزشکار یا قهرمان المپیکی که یک گوینده پرحاشیه تلویزیون است. همانطور که عصر روز چهارشنبه خبرش هم منتشر شده بود جواد خیابانی روز پنج‌شنبه از حوزه انتخابیه کرج برای حضور در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد.
کد خبر: ۵۵۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱ 26 December 2015
سرانجام شامگاه روز گذشته فرصت ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و حدفاصل روزهای 28 آذر تا 4 دی ماه 12 هزار و 123 نفر در انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند. آمار قابل توجهی که خبر از انتخاباتی پرشور در اسفند ماه پیش‌رو می‌دهد. در روزهای ثبت‌نام با خبرهای متعددی از حضور چهرهای سرشناس برای حضور در بهارستان مواجه بودیم که حضور چهره‌های غیر سیاسی در این میان جلب توجه خاصی می‌کرد. مانند همه انتخابات‌های چند سال اخیر حضور چهره‌های ورزشی در میان ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس دهم جلب توجه ویژه‌ای می کند.

به گزارش تابناک، همانطور که در سه سال اخیر حضور چهره‌های سیاسی در پست‌های ورزشی یکی از چالش‌های بزرگ ورزش بود حالا و همه ورزشکارانی که اراده کرده اند برای ملت تصمیم بگیرند!در آستانه انتخابات شاهد برعکس شدن جریان هستیم و این‌بار این ورزشی‌ها هستند که برای تصاحب صندلی‌های بهارستان دندان تیز کرده‌اند. این بار هم مانند انتخابات شورای شهر شاهد حضور پررنگ ورزشکاران و مدیران ورزشی در میان ثبت‌نام کنندگان انتخابات هستیم که البته سابقه تاریخی حضور ورزشکاران در انتخابات مجلس نشان می‌دهد که آنها اقبال و توفیقی که در کسب صندلی‌های شورای شهر داشتند را در انتخابات مجلس نداشته‌اند و بر خلاف این دوره شورای شهر تهران که چهار ورزشکار در میان اعضای آن دیده می‌شود و پیش از این هم مسبوق به سابقه بوده در انتخابات سه دوره قبل مجلس شورای اسلامی تنها امیررضا‌خادم و علیرضا دهقان به عنوان یک ورزشکار و یک گوینده ورزشی توانسته بودند به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند و نمایندگی مردم را در مجلس‌های هفتم و هشتم بر عهده داشته باشند.

شاید بعد بیشتر سیاسی انتخابات مجلس در مقایسه با انتخابات شورای شهر عامل اصلی باشد که ورزشکاران علی‌رغم محبوبیت‌شان توفیق چندانی در انتخابات مجلس نداشته‌اند. با این حال به نظر می‌رسد سابقه شرکت و شکست در این انتخابات‌ها موجب شده تا ورزشکاران از استراتژی‌های تازه‌تری برای رسیدن به صندلی‌های بهارستان بهره ببرند. مثلا آرش میراسماعیلی که در انتخابات قبلی مجلس از تهران کاندیدا شده بود و راهی به بهارستان نیافته بود این دوره به خرم‌آباد رفته تا از شهر زادگاه خودش کاندیدا شود و از محبوبیت محلی خود برای رسیدن به صندلی مجلس استفاده کند. بازگشت به شهرستان‌ها گویا استراتژی جدید این دست چهره‌هاست. چرا که علیرضا دهقان هم که در دوره هشتم نمایندگی مردم اهواز را در مجلس بر عهده داشت در دور قبلی از حوزه انتخابیه تهران کاندیدا شده بود و البته که توفیقی در فضای سیاسی شهر تهران پیدا نکرده بود، بار دیگر برای کسب آرا مردمی به شهر زادگاه خود اهواز بازگشته و شانس خود را از این شهر امتحان می‌کند.

بی‌شک اما بمب انتخاباتی ورزشی‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی نه یک ورزشکار یا قهرمان المپیکی که یک گوینده پرحاشیه تلویزیون است. همانطور که عصر روز چهارشنبه خبرش هم منتشر شده بود جواد خیابانی روز پنج‌شنبه از حوزه انتخابیه کرج برای حضور در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد. همین ثبت‌نام در آخرین روزهای نام‌نویسی موج خبری و توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده بود و نام خیابانی در این ایام در توئیتر ترند شده بود. ثبت‌نام یکی از پرحاشیه‌ترین گزارشگران تلویزیون که گاف‌ها و اشتباهات کشنده‌اش در گزارش‌های زنده همواره دست مایه انتقاد از بود موجب شد تا بار دیگر کاربران شبکه‌های اجتماعی اشتباهات معروف او را با ثبت‌نامش برای مجلس ترکیب کنند و به شوخی با این گزارشگر تلویزیون بپردازند. این موضوع البته در میان اهالی ورزش با دو رویکرد متفاوت استقبال شد. عده‌ای از ورزشی‌ها و ورزشی‌نویس‌ها البته از این حضور استقبال کردند و حضور یک هم صنفشان در مجلس را عامل استیفای حقوق خودشان و ورزشی‌ها دانستند اما طیف بیشتری با اشاره به اینکه اشتباهات و گاف‌های خیابانی در حوزه تخصصی خودش نشان از این دارد که او در کار خودش فرد متخصص و مطلعی نیست، پس چطور می‌خواهد وکالت مردم را در یک حوزه گسترده‌تر و بزرگتر چون مجلس بر عهده بگیرد چندان از این اقدام استقبال نکردند. البته هنوز فرصت طولانی تا تایید صلاحیت و برگزاری انتخابات مانده اما حداقل مزیت ثبت نام خیابانی در انتخابات مجلس این است که او تا انتخابات گزارش نخواهد کرد.

همه ورزشکارانی که اراده کرده اند برای ملت تصمیم بگیرند!

علاوه بر گزارشگران و گوینده‌های ورزشی که با نمایندگی خیابانی و دهقان در انتخابات مجلس حضور دارند مدیران ورزشی هم حضور پررنگی در مجلس دارند. محمد عباسی اولین وزیر ورزش ایران یکی از سرشناس‌ترین چهره‌هاست که به همراه معاون قهرمانی دوره وزارت خود یعنی حمید سجادی برای حضور در مجلس ثبت نام کرده است. سجادی به تازگی مشاور فنی فدراسیون دوومیدانی هم شده است. اما سه رئیس فدراسیون هم جزو کاندیداهایی این دوره مجلس هستند. فاطمه هاشمی دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی و رئیس فدراسیون ورزش پیوند اعضا سرشناس‌ترین رئیس فدراسیون است که وارد انتخابات شده است. سید مهدی هاشمی رییس فدراسیون تیراندازی که هم اکنون نیز نماینده مجلس است، برای دوره جدید نیز ثبت نام کرده است. غلامرضا جعفری رییس فدراسیون ورزش‌ روستایی و بازیهای بومی محلی سومین رئیس فدراسیون است که کاندیدای مجلس شده است. جعفری پیش از این رئیس فدراسیون شنا نیز بوده است. محمد رویانیان مدیرعامل اسبق پرسپولیس که ورودش به ورزش با حواشی زیادی روبه رو بود این بار برای حضور در مجلس دست به کار شده است. افشین داوری رییس سابق فدراسیون دوومیدانی اسفندماه سال پیش برای حضور در ساختمان ملت از پیست دوومیدانی خارج شد و از ریاست فدراسیون استعفا داد.

بهنام محمودی و آرش میراسماعیلی ملی‌پوشان سابق والیبال و جودو هم به دنبال صندلی مجلس هستند. مجید خدایی ملی‌پوش کشتی ایران در المپیک آتن و دارنده مدال برنز جهان به همراه حمید سیفی قهرمان سابق کشتی آسیا نیز کاندیدا شده‌اند. عزیز محمدی دیگر چهره فوتبالی کاندیداتوری مجلس است. او که رئیس اتحادیه مدیران باشگاه‌ها است، پیش از این چند سالی ریاست سازمان لیگ فوتبال را برعهده داشت. حسن کامرانی‌فر کمک داور بین‌المللی فوتبال ایران نیز تصمیم دارد از کنار خط زمین فوتبال به بهارستان برسد. مهرزاد خلیلیان و صادق درودگر که سابقه مدیرعاملی سپاهان و ملوان بندرانزلی را در کارنامه دارند جزو ثبت نامی‌ها هستند. محمدرضا تابش (رئیس سابق فدراسیون سوارکاری)، هادی حسینی (مدیر کل سابق تربیت بدنی مازندران) و مقداد نجف‌نژاد (مدیر عامل سابق استقلال) دیگر افرادی هستند که حضور توامان در سیاست و ورزش داشته اند و در این دوره هم حضور دارند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود و ورزشی‌های فراوانی برای رسیدن به موفقیت در این ازمون اسب خود زین کرده‌اند. اگرچه سابقه نشان داده است که آنها در آزمون سیاسی‌تر مجلس چندان موفق نبوده‌اند اما به نظر می‌رسد این‌بار با تغییر استراتژی و بازگشت به شهرستان‌های زادگاه خود قصد دارند با استفاده از محبوبیت محلی خود به پیروزی‌های بیشتری دست پیدا کنند. البته از شانس و اقبال ورزشی‌ها انتخابات این دوره مجلس رنگ و بوی سیاسی‌تری نسبت به سال‌های قبل به خود گرفته و باید دید در این میان برنامه‌ها یا محبوبیت ورزشکاران چه میزان در ترازوی تصمیم‌گیری مردم مورد اقبال قرار خواهد گرفت. 


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲۰
هعیییییییی
متاسفانه بعضياز مسولين مخالف تشكيل خزب هستند به همين دليل ورزشكاران هم ميان ديگه
مشكلش چيه؟؟
اخر عاقبت مردم این دیگه .....................هیچ نگی بهتره
بدبختی مملکت ما همین که هر کسی به خودش اجازه می دهد برود مجلس، باید شاخص هایی برای حضور در مجلس که کارش قانونگذاری است تعیین شود.
البته خداييش بين دكتر كوچك‌زاده و خياباني، من به خياباني رأي مي‌دم.
اما بين حجت‌الاسلام رسايي و خياباني......

نه! بازم به خياباني رأي مي‌دم.

البته خدا كنه گزينه‌هاي ديگه‌اي هم تأييد بشن كه مجبور نشم بين خياباني و ...... انتخاب كنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
منم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
من بین کفن پوش و خیابانی ....
من اصلا به کسی رای نمیدم
چرا بعضی ها به شهرت یا ثروت قناعت نمیکنند و قدرت را هم می طلبند!!!!!
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
با سلام
با احترام به شما دوست گرامي متاسفانه شما در مورد وظايف يك نماينده اطلاعات كسب كنيد و بعد اين حرفها را بزنيد چون با اين جمله شما كسي كه واقعا به مردم فكر كند اشتباه مي كند و كسي كه فقط ظاهر سازي كند درست مي گوييد.
با تشكر
تابناک جان درسته که آقای رویانیان چند سال مدیر عامل پرسپولیس بوده ، اما چهره ورزشی به حساب نمیاد .
کاش چند روز هم به بابک زنجانی مرخصی داده بودن حتما اونهم احساس انجام وظیفه می کرد
با سلام
متاسفانه اگه هر كسي در جايگاه خود قرار گيرد و فقط به رشد و ترقي در تخصص خود فكر كند بهتر است و ما هم نبايد در راي دادن به ملاك مشهور بودن توجه كنيم و اين ملاك نمي شود كسي كه در يك رشته ورزشي موفق بوده يا يك گزارشكر بوده بتواند در پست يك نماينده مجلس خوب باشد چوت نماينده مجلس تخصص خاص خود را مي طلبد كه بايد يك فرد داشته باشد پس در انتخاب مان دقت كنيم كه آينده مردم به آن وابسته است و عاقلانه تصميم بگيريم.
با تشكر
وقتی آگاهی مردم ما اینقدر پایین باشد، افرادی مانند خیابانی که کار تخصصی خود یعنی گزارشگری را نیز به آن وضع تاسف بار انجام می دهد هم کاندید می شوند. یا فردی مانند رضا زاده برای شورای شهر.
لااقل خیابانی از کوچک زاده که بهتره
بی انصافی کردی گزارش هاش اونقدر که شما می گید بدنیست
تا احزاب شکل نگیرند ایران همیشه اسیر و دست جوش زلزله های سیاسی و بی ثباتی های اجتماعی خواهیم ماند.
نمی دونم به تابناک معلم ها و خیابانی یج هیزوم تری فروختند که دست از سر شون بر نمی داره تایناک اگه یادش باشه خیابانی اولین نفر بود که نوع گزارشگری رو عوض کرد او اولین کسی بود که قبل از گزارش اطلاعات زیادی از تیم ها جمع آوری می کرد و در حین مسابقه به اطلاع مردم می رسوندن که بعدها دیگر گزارشگران مثل فردوسی پور و میرزایی اونو به حد اعلا رسوندن بهتره تابناک دست از این شیطنت بازی برداره و از ترور شخصیت افراد برای رسیدن به امیال خود هم دست برداره میدونم که طبق معمول این پیامو منتشر نمی کنی لااقل بخونید و بدونین رفتار شما هم رصد میشه
مجلس شورای اسلامی رکن اصلی نهاد قانون‌گذاری در کشور ایران است که از نمایندگان منتخب مردم تشکیل شده است. در فرمان مشروطیت از مجلس ایران هم به عنوان مجلس مقدس، شورای ملی و هم مجلس شورای اسلامی نام برده شده است. (بنظر من فقط باید حقوقدانان در مجلس شرکت کنند و رای بیارند ) شاید خبر دیگی تو مجلس هست به غیر از قانون گذاری
آقای خیابانی از کرح نامزد شده اما کسی نیست بگه ایشون چقدر از مشکلات فرهنگی و اجتماعی کرج میدونه؟ چه سوابق اجرایی داره؟ چقدر با درد مردم کرج آشنا است ؟ چه تحصیلات مرتبطی داره؟ بجز گزارشگری فوتبال چه موفقیتی داشته که حالا می خواد نماینده بشه؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی