بازدید 87794
بسته خبری «تابناک»؛

نظر رهبر انقلاب درباره چارلی چاپلین/ واکنش وزیر کشور به اظهارات جنتی/پاسخ همسر هاشمی به رد صلاحیت فرزندانش/ پلمپ یک بیمارستان خصوصی

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«بعضی نامزدهای خبرگان بلد نیستند قران بخوانند!»،«ادعای 97 میلیون دلاری سردار نقدی»،«یک پذیرایی خاص و عجیب در فرمانداری!»،«برکات فتنه برای حزب اللهی ها از دید سردار قاسمی» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸ 25 December 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


نفوذ در خبرگان بررسی شد

آیت الله عباس کعبی عصر پنجشنبه در نشست 'بررسی فقهی، حقوقی و سیاسی پروژه نفوذ در مجلس خبرگان رهبری' در مدرسه علمیه معصومیه قم سخنرانی کرد و اظهار داشت: ولایت فقیه و رهبری نظام اسلامی تعدد بردار نیست، چون نظام یک امرواقعی و عینی است و در نهایت باید یک نفر در راس این نظام و فرمانده کل قوا باشد واحکام را تنفیذ و مسئولان نظام را نصب و عزل کند. تعدد ولایت و حاکم باعث اخلال در کارها می شود، فرآیندی که برای تعیین مرجع تقلید انجام می شود، همین فرآیند در قالب یک بحث حقوقی، فقهی و بر اساس قول اهل خبره منجر به تشکیل یک نهاد حقوقی به نام مجلس خبرگان شده که ریشه در عمل سیره متشرعه وقول اهل خبره دارد.وی درباره پروژه نفوذ در خبرگان هم گفته: پروژه نفوذ در خبرگان رهبری نشانه درماندگی و یاس دشمنان است چون از همه جا مایوس شده واز درب خارج شده اند می خواهند از پنجره وارد شوند ولی این خواب آشفته تعبیر نخواهد شد و پروژه نفوذ در خبرگان رهبری صد درصد شکست خورده است.


بعضی نامزدهای خبرگان بلد نیستند قران بخوانند!

آیت الله جنتی خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به آمار بالای ثبت‌نام افراد برای شرکت در انتخابات گفته: متاسفانه آمار ثبت نامی ها چه در خبرگان و چه در مجلس شورای اسلامی بسیار بالا رفته است. سوال ما این است که آیا همه کسانی که برای انتخابات خبرگان ثبت‌نام کردند خود را مجتهد می‌دانند؟ برخی از این کاندیداهای خبرگان رهبری اگر یک عبارت عربی به دست‌شان بدهید نمی‌توانند آن را درست بخوانند حتی نمی‌توانند قرآن را هم به درستی بخوانند، اگر یک کتاب عربی به دست این افراد بدهید نمی‌توانند آن را بخوانند. بنابراین چرا در انتخابات ثبت‌نام و برای ما زحمت درست می‌کنند؟


مصلحی موسویان را به طراحی نفوذ هم متهم کرد

حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات شامگاه پنجشنبه در اجتماعی با عنوان «خطر نفوذ» در محل مهدیه مشهد ایجاد التقاط فکری را اقدام اصلی نفوذ جریانی دانسته و تاکید کرده: اخیرا کتابی با عنوان «ایران و آمریکا» توسط حسین موسویان به رشته تحریر درآمده است که در جاسوس بودن این فرد هیچ شکی نیست و در دولت دهم بسیاری از افراد واسطه می شدند که این فرد به ایران بیاید اما بنده می گفتم به محض ورود به ایران دستگیر خواهد شد و اما پس از آن به ایران سفر کرد و در نهایت در کتاب خود هفت مرحله برای نفوذ جریانی و ایجاد التقاط فکری را نام می برد. تمام غم نویسنده در این کتاب آنست که ایران و آمریکا با یکدیگر آشتی کنند و با زیر سوال بردن جریان استکبارستیزی در واقع گفتمان امام راحل را تحریف می کند.


زیباکلام نقض برجام را هم توجیه کرد

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به قانون جدید کنگره آمریکا درباره محدودیت سفر به آمریکا برای کسانی که به ایران آمده‌اند، اظهار داشت: قطعاً این قانونی که به تصویب رسید ازنظر ایران، برای اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها و سایر کشورهای دیگر به‌ویژه متخصصین و تجاری که برای سرمایه‌گذاری پساتحریم می‌خواهند به ایران بیایند، خیلی جالب نیست. زیباکلام بابیان اینکه ریشه این کار نه به خاطر ایران بلکه به خاطر تروریسم به تصویب رسیده است، درباره اینکه چرا عربستان سعودی و قطر در این قانون محدود نشده‌اند؟ ادامه داد: مابعد از برجام شعار مرگ بر آمریکا دادیم و پرچم این کشور را آتش زدیم، طبق روح برجام باید به یکدیگر احترام بگذاریم، ما چه احترامی برای آمریکا قائل شدیم؟ من معتقدم که این قانون جدید کنگره، نقض برجام نیست و این مسئله یک بعد دیگر هم دارد.



رد صلاحیت برای همسر هاشمی عادی شده است

عفت مرعشی همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی که به همراه فرزندان خود محسن و فاطمه هاشمی در ستاد انتخابات کشور حضور یافته بود، در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه همسر و فرزندان شما برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی ثبت نام کرده اند آیا نگران رد صلاحیت فرزندانتان هستید؟ گفت: یک بار رد صلاحیت شدیم، دیگر برای چه نگران باشیم.


بستگان چهره های معروف دوست دارند نماینده مجلس شوند

پارسینه نوشته: اسامی برخی از بستگان چهره های معروفی که کاندیدای نمایندگی مجلس شده اند بدین شرح است:

* طاهره رضازاده همسر ابراهیم اصغرزاده؛ * ابراهیم جهانگیری برادر معاون اول روحانی از سیرجان؛ *محمدمهدی مفتح فرزند شهید مفتح از قم؛ *محسن و فاطمه هاشمی رفسنجانی؛ فرزند آیت الله هاشمی از تهران؛ * علی نوبخت، برادر سخنگوی دولت از تهران ؛ *فاطمه جوادی، رئیس سابق محیط زیست و برادرزاده آیت الله جوادی آملی از قم؛ *سید محمود اندرزگو" فرزند شهید اندرزگو از مشهد؛ * حمیدرضا عارف پسر محمدرضا عارف از یزد؛ * پسر علوی وزیر اطلاعات از لامرد؛ * برادرزن وزیر اطلاعات از کاشان؛ * محمد اطهری خواهرزاده روحانی از سمنان؛ *یاسر سلیمانی برادرزاده سردار سلیمانی از راور کرمان؛ * مرتضی اشراقی نوه دختری امام از تهران؛ * ابراهیم انصاریان داماد مرحوم آیت الله مهدوی کنی از تهران؛ * خلیلی اردکانی خواهرزاده رئیس دولت اصلاحات از کرج؛ * علی مطهری فرزند شهید مطهری؛ * اعظم طالقانی فرزند مرحوم ایت الله طالقانی؛ *سوسن صفارودی مادرشوهر مهناز افشار


ادعای 97 میلیون دلاری سردار نقدی

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در ارتباط ویدئو کنفرانس با همایش بسیج مهندسین عمران و معماری در هتل نخل مشهد گفته: برخی دلسوزی می‌کنند که مردم گرسنه‌اند و در حالی که 97 میلیون دلار در خیابان محل زندگی رئیس جمهور امریکا خانه خریده‌اند اگر خانه‌هایشان را بفروشند مردم مشکل اقتصادیشان حل می‌شود.


مجلس آینده حتماً از مجلس فعلی بهتر خواهد بود

مهرداد بذرپاش با بیان اینکه مجلس آینده حتماً از این مجلس هم بهتر خواهد شد، تصریح کرد: مردم در نهایت تصمیم مطلوبی که کشور را در ریل محکم‌تری حرکت دهد، اتخاذ خواهند کرد. شرایط کشور خاص است و از لحاظ منطقه‌ای و بین‌المللی شرایط ویژه‌ای حاکم است. مجلس مقتدر و خوبی باید باشیم تا بتواند تصمیم گرفته و از منافع ملت دفاع کند.


نظر رهبر انقلاب درباره چارلی چاپلین

یکی از حساب‌های کاربری مربوط به رهبر انقلاب در اینستاگرام که به مرور تاریخ ایران و جهان می‌پردازد، بیانات ایشان در دیدار هنرمندان و سینماگران را بازنشر کرده است که در آن آمده: «همه‌ی فیلمهای خوب دنیا پیام دارند. اگر من از «#چارلی_چاپلین» اسم بردم، به این دلیل است که چند اثر معروف او را آوردند و ما دیدیم. من قلباً به این مرد ارادت پیدا کردم. دیدم حقیقتاً کار عظیمی که این مرد کرده، مگر در قالبی به جز قالب هنر ممکن بود؟ با کدام زبانی می‌شود مضمونی را که در «#عصر_جدید» یا «#دیکتاتور‌‌_بزرگ» است، بیان کرد؟ او با این بیان، هم خودش فیلمها را کارگردانی کرده، هم در آنها به ایفای نقش پرداخته و هم نویسنده‌ی #فیلمنامه بوده است. واقعاً در اوج است. غرض این است که همه‌ی فیلمهای خوبِ دنیا، پیام و حرفی برای گفتن دارند.»

ریسک پذیرترین سیاستمدار جهان در سال ۲۱۰۵

موسسه بین المللی سنجش ریسک پذیری سیاسی گزارش داد: آقای ظریف، وزیر خارجه ایران در میان سیاستمداران ریسک پذیر جهان در سال ۲۰۱۵ ، جایگاه اول را به خود اختصاص داد.در سال ۲۰۱۴ نارندرا مودی، نخست وزیر هند در میان سیاستمداران ریسک پذیر جهان نفر اول شده بود.


فرزندان هاشمی خارج از صف ثبت‌نام کردند

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محسن و فاطمه هاشمی فرزندان حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی با حضور در ستاد انتخابات کشور جهت نامزدی نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کردند.عفت هاشمی جهت همراهی فرزندان خود در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.با وجود اینکه تعداد بسیاری از نامزدها در صف ثبت نام در ستاد کشور حضور دارند اما آقازاده های هاشمی رفسنجانی بدون منتظر ماندن در صف ثبت نام نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام خود را بعمل آوردند و با حضور در جمع خبرنگاران از روی نوشته‌ای که از قبل آن را آماده کرده بودند به سخنرانی پرداختند.



فروش اجباری دارو به بیماران تالاسمی متوقف شد

هفته گذشته خبری منتشر کردیم مبنی بر اینکه بیماران تالاسمی را مجبور می کنند در کنار دریافت داروی «دسفرال»، یک قلم داروی دیگر که ایرانی است، تهیه کنند.این خبری بود که محمدرضا مشهدی مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران در اختیار خبرنگار مهر قرار داده بود.به دنبال آن، در پیگیری ماجرا و صحت و سقم آن، به سراغ مسئولان سازمان غذا و دارو رفتیم که روابط عمومی این سازمان، خبر منتشره خبرگزاری مهر را تایید کرد.در پاسخ روابط عمومی سازمان غذا و دارو آمده است: بنابر گزارشات دریافتی، یکی از شرکت های پخش دارویی بدون هماهنگی به صورت داخلی، فروش و عرضه داروی «دسفرال» را منوط به خرید همزمان داروی «دسفناک» نموده بود که باعث اعتراض بیماران و دانشگاه های علوم پزشکی گردید.لذا، جهت جلوگیری از ادامه این روند، با شرکت متخلف مکاتبه گردید.محمدرضا مشهدی مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران عنوان داشته بود که در هفته گذشته بسیاری از داروخانه ها بیمار را ملزم می کنند که در ازای دریافت سهمیه دسفرال، تعدادی داروی تولید داخل دریافت نمایند.وی با بیان این مطلب که این عمل سه اشکال اساسی دارد، افزود: اول آنکه تحویل اجباری دارو با منشور حقوق بیمار و حق انتخاب بیمار مغایرت دارد. دوم آنکه هزینه این کار از بیت المال پرداخت می شود.


قالیباف: از ائتلاف حمایت می‌کنم

شهردار تهران تأکید کرد: خودم را اصولگرا می‌دانم و به ‌طور کامل از ائتلاف اصولگرایان حمایت می‌کنم.به گزارش هفته‌نامه نماینده، در پی فضاسازی و اختلاف‌افکنی‌های اخیر برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب در خصوص عدم همراهی شهردار تهران با ساز و کار وحدت اصولگرایان و تشکیل ائتلاف، وی اخیراً در جلسه‌ای با تصریح بر اینکه خود را اصولگرا می‌داند، گفت: به ‌طور کامل از ائتلاف اصولگرایان حمایت می‌کنم.گفتنی است، پیش از این آیت‌الله موحدی ‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در حاشیه حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان نیز تصریح کرده بود: فردی از طرف آقای قالیباف در جلسات شرکت می‌کند تا اگر نظری دارد مطرح کند».


یک پذیرایی خاص و عجیب در فرمانداری!

فرماندار چادگان به خاطر انباشت سيب زميني ها در اين شهرستان از حاضران جلسه به جاي ميوه با سيب زميني پذيرايي کرد.

بسته جمعه


محدودیت ثبت‌نام در رشته علوم انسانی منتفی شد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص "محدودیت برای ثبت‌نام در رشته علوم انسانی" گفت: موضوع محدودیت برای علوم انسانی در تهران کاملاً منتفی شده است.فارس نوشت: نوید ادهم در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش که آیا بحث محدودیت برای رشته علوم انسانی منتفی شد؟ اظهار داشت: آن چیزی که مطرح شده بود یک انعکاس خبری غلط بود که صورت گرفت.


عارف لرستانی به ملاقات فوتبالیست دهان دوخته رفت

منوچهر شفقتیان بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی چند روز قبل در حالی که لب و دهان خود را دوخته بود، به موسسه خبر آمد.به گزارش خبرآنلاین؛ قبل از آنكه موفق به تماس با اورژانس شويم، منوچهر شفقتيان دو نامه به دست ما داد و چند سطري روي كاغذ نوشت و رفت. منوچهر شفقتيان نوشت: «48 ساعت است چيزي نخورده‌ام، فردا يا پس‌فردا خونريزي معده مي‌كنم و بيمارستان هم نمي‌روم. اين‌قدر اعتصاب غذا مي‌كنم تا خونريزي معده كنم و بميرم. طرف حساب من باند مافياي ورزش است و با اين‌ها مي‌جنگم.»او در یكی از این نامه ها نوشته بود: «در حمايت از پيشكسوتان و افتخارآفرينان فوتبال ايران كه توسط مافياي ورزش به انباري فوتبال سپرده شده‌اند و در اعتراض به سفره‌هاي پهن شده براي دلالان، واسطه‌ها، رشوه‌بگيرها و... لب‌هاي خود را با سوزن و نخ دوخته و در منزل مادري‌ام اعتصاب غذا كرده‌ام، اصلاً برايم مهم نيست باور كنيد يا باور نكنيد، دلم مي‌خواهد اولين كسي باشم كه در راه مبارزه با فساد در ورزش جان خود را تقديم مي‌كنم.»در این چند روز شفقتیان هنوز لب و دهان خود را باز نكرده است. اما در شرایطی كه این كار شفقتیان مورد توجه اهالی فوتبال قرار نگرفته و كسی از اهالی فوتبال به ملاقاتش نرفته، عارف لرستانی بازیگر تئاتر و تلویزیون به دیدن او رفت.

بسته جمعه

2.6 درصد دانشجویان به مواد مخدر اعتیاد دارند

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران با ابراز نارضایتی از سیاست‌های وزارتخانه‌های علوم و بهداشت گفته است ۲.۶ درصد دانشجویان ورودی به دانشگاه‌ها به مواد مخدر اعتیاد دارند.علیرضا جزینی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران در مصاحبه با خبرگزاری مجلس ایران گفته است که این ستاد از اقدامات پیشگیرانه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت رضایت ندارد.آقای جزینی گفته است که بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران، ۲.۶ درصد از دانشجویان ورودی به دانشگاه‌ها مصرف‌کننده مواد مخدر هستند.او گفته است که ماده مخدر گل، بیشترین مصرف را میان دانشجویان دارد


دعوت لاریجانی از جلالی برای شرکت در انتخابات

رئیس مجلس از کاظم‌ جلالی برای شرکت در انتخابات دعوت کرد.به گزارش ایسنا، متن نامه علی لاریجانی خطاب به کاظم جلالی به این شرح است:

برادر عزیز و گرانقدر جناب آقای دکتر جلالی

سلام علیکم؛ از خبر خودداری جنابعالی از ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار متاسف شدم.حضور و خدمات ارزشمند شما در مجلس شورای اسلامی منشاء اثرات بسیار زیاد بوده است. از جنابعالی می‌خواهم از تصمیم اخیر خود صرفنظر فرموده و نسبت به ثبت‌نام در انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کنید.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی


دولت یازدهم، کشور را با خزانه خالی تحویل گرفت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:اقدامات دولت یازدهم در اداره مطلوب کشور در شرایطی که با رکود، تحریم و تورم مواجه بودیم، قابل تجلیل و تحسین است. به گزارش روزنو علی اکبر ناطق نوری عصر پنجشنبه در جمع فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان های آبادان و خرمشهر گفت:دولت یازدهم، کشور را با خزانه خالی تحویل گرفت و در مسیر رفع مشکلات گام برداشت. وی ادامه داد:اداره کشور با شرایط تحریم های دشمن، کاهش قیمت نفت به بشکه ای کمتر از 30 دلار و رکود و تورم، کار مشکلی است، ولی امیدواریم با رفع تحریم ها و مدیریت مطلوب برجام، بخشی از این مشکلات برطرف شود. حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در ادامه با تجلیل از دولت یازدهم در به سرانجام رساندن پرونده هسته ای و فرجام برجام، افزود:با مدیریت دولت تدبیر و امید به ویژه اقدامات وزیر متدین و هوشمند دکتر ظریف، گام های بلندی در مسیر حل و فصل موضوع هسته ای برداشته شد که امیداواریم بخشی از مشکلات کشور نیز با رفع کامل تحریم ها رفع شود.


ورود رسمی آئودی به بـازار خـودرو ایـران

نمایندگی رسمی آئودی در ایران هفته آینده از محصولات واردات خود برای عرضه در بازار کشورمان رونمایی خواهد کرد تا این خودروساز آلمانی رسما فعالیت خود را در بزرگترین بازار خودرو خاورمیانه آغاز کند. پس از توافق هسته‌ای برخی از بزرگان صنعت خودرو دنیا آمادگی ورود خود به بازار ایران از طریق ارائه نمایندگی رسمی را آغاز کرده‌اند که در این میان شرکت آئودی که از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی فولکس‌واگن به شمار می‌رود، فعالیت خود را رسما در ایران آغاز کند. شرکت رامک خودرو که هم‌‌اکنون محصولات سانگ یانگ کره جنوبی را در کشور عرضه می‌کند، نمایندگی رسمی فروش محصولات آئودی را نیز کسب کرده تا از این طریق به توسعه فعالیت‌های خود در بازار ایران بپردازد.


حضور وابستگان فتنه 88 نشانه حضور آمریکاست

سید احمد علم الهدی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: آنچه شفاف است اینکه هر کس از بازماندگان، همسویان و وابستگان فتنه 88 در هر سطحی از مراتب نظام از شهرداری تا وزارت و نمایندگی حضور یابد آمریکا در آنجا حضور دارد. وی افزود: وزیر خارجه وقت آمریکا به صراحت اعلام کرد که با تمام قدرت به فتنه گران کمک کردند تا فتنه ادامه پیدا کند. آیت الله علم الهدی ادامه داد: معتقد نیستیم که فتنه گران به صورت آگاهانه با آمریکا تعامل داشته اند بلکه معتقدیم ندانسته و با سودای قدرت در دام مزدوری افتادند که اگر آگاهانه مزدور استکبار می شدند شرافت بیشتری داشتند. به گزارش ایسنا، وی گفت: امروز مقام معظم رهبری 'نفوذ' را به عنوان خطر قطعی اعلام کردند و در همان اوان مسئولیت دولت یازدهم، فتنه را خط قرمز دانستند.



یکی از هدف‌های پول‌های کثیف انتخابات است

محمد جواد کولیوند،سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درمورد ورود پول‌های کثیف به جریان انتخابات به خبرنگار نامه نیوز گفت:لایحه ای را در قالب دوفوریت دولت به مجلس در رابطه با عدم ورود پول‌های کثیف به جریان انتخابات برای مجلس فرستاد که دوفوریت آن به تصویب نرسید و یک فوریت آن در حال حاضر در کمیسیون های مجلس در حال بررسی است که بعد از بررسی های به صحن علنی برای تصویب کلیات و جزییات ارایه می شود. نماینده مردم کرج در مجلس تاکید کرد:ما باید تعریف صحیحی از پولهای کثیف داشته باشیم مثلا پول‌های سرگردان مواد مخدر یا مثلا پولشویی های که برخی بنا به دلایلی از برخی کشورهای دیگر کیفی داخل می کنند باید مدیریت شود و باید توجه داشته باشیم که یکی از هدفهای این پول‌ها انتخابات است .کولیوند با بیان اینکه نمایندگانی که با این پولها وارد مجلس شده و می‌شوند وامدار گروه‌های قدرت و ثروت می‌شوند گفت:جای این افراد در مجلس نیست و نباید مردم به چنین افرادی رای بدهند یعنی مردم گذشته فردی را که قرار است به وی رای دهند را مورد بررسی قرار دهند .


مرگ سرباز وظیفه راهور بر اثر آلودگی هوا؟

با شدت‌گرفتن موج آلودگی هوا در تهران و کلانشهرهای ایران، اکنون خبر می‌رسد که دامنه این آلودگی گریبانگیر یک مامور انتظامی هم شده است. به گزارش «ایران آنلاین» با این مقدمه نوشت: این مامور وظیفه که در منطقه 10 مشغول انجام ماموریت بوده، در محل کار دچار ایست قلبی شده و به بیمارستان انتقال یافته اما تلاش‌های پزشکان برای نجات جان وی نتیجه نداده است.


پلمپ یک بیمارستان خصوصی در تهران 

با توجه به سیاست‌های نظارتی دادستانی تهران، نظارت‌ها و بازرسی‌ها از سوی دادسرای جرائم پزشکی و بهداشتی تشدید پیدا کرده است و بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و داروخانه‌ها زیر ذره‌بین مراکز نظارتی قضایی قرار گرفته‌اند. به گزارش«میزان»، چندی پیش در یکی از بازدیدهای سرزده سرپرست دادسرای جرائم پزشکی و بهداشتی از یکی از بیمارستان‌های خصوصی در محدوده خیابان امام خمینی (ره)، تخلفات آشکار پزشکی و بهداشتی به چشم خورد. در این بازدید سرزده مشاهده شد که در ICU بیمارستان، پزشک بیهوشی مقیم وجود ندارد و در داروخانه آن نیز یک جوان با تحصیلات زیر دیپلم مشغول نسخه‌پیچی بود که طبق گفته معاون دادستان تهران به موجب قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی دخالت فرد فاقد صلاحیت علمی و فنی در امر پزشکی و دارویی تخلف محسوب می‌شود . همچنین در این بیمارستان هیچ نوع تفکیک پسماندی انجام نمی‌شد و بخش قابل توجهی از پسماندها بدون تفکیک در فضای بیمارستان رها شده بود که مسئولان این امر را تهدید علیه بهداشت عمومی عنوان کردند. بر همین اساس، با توجه به تخلفات آشکار پزشکی و زیست‌محیطی در این بیمارستان خصوصی و همچنین گزارشات مردمی، بازدیدها از این بیمارستان ادامه داشت که در نهایت به علت عدم رعایت استانداردهای درمان، عدم تفکیک پسماندها و مشکل زیست‌محیطی از ادامه فعالیت بازماند و با توجه به اینکه ادامه فعالیت این بیمارستان خصوصی تهدیدی برای بهداشت و مضر برای سلامت جامعه تشخیص داده شد، دستور پلمب این بیمارستان صادر شد.


اعتراف قهرمان ورزشی به قتل فجیع پدر

یک مربی باشگاه بدنسازی و قهرمان ورزش، پس از گذشت ١٥ روز از قتل هولناک پدرش، در نهایت راز یک جنایت خانوادگی را فاش کرد. این پسر اعتراف کرد که در یک درگیری مرگبار پدرش را با ضربه‌های چاقو از پا درآورده است. به گزارش شهروند، عقربه‌ها ساعت ١٤ روز ١٥ آذرماه را نشان می‌داد که ماموران کلانتری ١٠٣ گاندی در جریان یک جنایت در خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان ظفر قرار گرفتند. وقتی ماموران به محل جنایت رفتند، در بررسی‌های نخست مشخص شد مرد ٥٥ ساله‌ای با ضربات چاقو به قتل رسیده است. با اعلام وقوع این جنایت، منافی‌آذر بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای جنایی تهران به همراه تیمی از کارآگاهان به صحنه قتل رفت. در بررسی صحنه جرم مشخص شد که مرد میانسال با ٢٧ ضربه چاقو به قتل رسیده است. تحقیقات نشان می‌داد که پسر ٢٥ ساله این مرد وقتی به خانه رسیده است با مردی روبه‌رو شده که قصد فرار داشته اما وی مانع او شده است.١٥ روز از این جنایت هولناک گذشت تا اینکه در نهایت پسر ورزشکار صبح دیروز سکوت ١٥روزه خود را شکست و در اعترافاتی راز این جنایت را فاش کرد. وی با اعتراف به کشتن پدر خود، در مورد انگیزه‌اش از جنایت به ماموران گفت: «من ورزشکار حرفه‌ای در رشته زیبایی اندام هستم و با خودروی پژو ٢٠٦ که متعلق به عمه‌ام است در یک تاکسی تلفنی کار می‌کردم تا اینکه یک ماه قبل به‌خاطر خلافی و جریمه زیاد عمه‌ام خودرواش را گرفت و من بیکار شدم. به خاطر این موضوع بیشتر در خانه بودم و کمتر بیرون می‌رفتم و همیشه ناراحت و عصبانی بودم. روز حادثه هم به دلیل مصرف قرص آرام‌بخش حال طبیعی نداشتم. آن روز صبح من با همان حال بدی که داشتم، برای پیگیری پرونده اختلاف ارثی پدرم با عمه‌ام از خانه بیرون رفتم. ساعت ١٤ وقتی به خانه برگشتم پدرم با من درگیر شد و مرتب غر می‌زد. اصلا دست‌بردار نبود و مرتب به خاطر بیکار بودنم تحقیرم می‌کرد تا اینکه سنگی برداشت و به طرف من پرتاب کرد. من که حال مناسبی نداشتم عصبانی شدم و با سنگ او را زدم. او هم که حاضر نبود آرام بگیرد چاقویی از آشپزخانه برداشت و به سمت من آمد و گفت که اگر جرأت دارم او را به قتل برسانم. من هم که کنترل خودم را از دست داده بودم چندین ضربه به او زدم و بعد از آن فرار کردم اما دوباره به خانه برگشتم و سناریوی تازه‌ای را ساختم و پلیس را خبر کردم. اعترافات این پسر، وی با قرار قانونی روانه زندان شد تا با دستور بازپرس صحنه جنایت را بازسازی کند.


برکات فتنه برای حزب اللهی ها از دید سردار قاسمی

سردار سعید قاسمی پس از تماشای فیلم «پی 22» گفت:تابوی مالکیت منورالفکرها بر سینمای ایران بعد از فتنه88 شکسته شد و بعد از فتنه بود که تعدادی مستندسازان و سینماگران ارزشی و انقلابی ما به تولیدات نمایشی روی آوردند و این خط، شکسته شد.


فروش آردهای یارانه‌ای به نانوایی‌های آزادپز!

رییس اتحادیه نان های فانتزی (حجیم و نیمه حجیم) ضمن انتقاد از نحوه ادامه طرح آزادسازی نانوایی‌ها اظهار کرد: به دلیل رقابت ناسالمی که در این زمینه شکل گرفته، نانوایی‌های آزادپز شده در حال تعطیلی هستند و شاهدیم برخی نانوایی‌های دولتی، آردهای یارانه‌ای خود را به قیمت بالایی به نانوایی های آزادپز شده می‌فروشند.محمدجواد کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: قرار بود دولت حدود شش ماه بعد از اجرای فاز اول آزاد‌سازی نان در گام های بعدی اقدامات لازم را برای آزادسازی بقیه نانوایان انجام دهد ولی بعد از آزاد پز شدن 20 درصد از نانوایان این موضوع متوقف شد و این در حالی است که نانوایی های آزادپز شده به دلیل وجود فضای ناعادلانه در حال تعطیلی هستند.وی تاکید کرد: باید همه نانوایی‌ها آزادپز شوند یا 20 درصدی که آزادپز شدند و حدود 7000 واحد صنفی را شامل می‌شوند، دوباره به روال قبلی برگردند.کرمی با بیان اینکه یارانه نان مستقیما می تواند به مردم داده شود یا در بخش‌های درمانی یا دیگر بخش‌ها هزینه شود، افزود: آزاد‌سازی نان از یکم بهمن‌ماه سال گذشته آغاز و یک ماه بعد از آن یعنی از اول اسفندماه سهمیه آرد دولتی نان‌های حجیم حذف شد و هر واحد تولیدی آنالیز قیمت خود را مشخص کرد و براساس فاکتورهایی که در نظر داشت قیمت نان را تعیین کرد.


انتقاد یک امام جمعه از وضعیت رکود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدتقی رهبر در نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به مسئله برجام و خط و نشان‌های آمریکا، اظهار داشت: پس از اجرای برجام تاکنون هر روز که می‌گذرد، یک نوع شیطنت از مسئولان آمریکایی یا از کاخ سیاه شنیده می‌شود و به همین دلیل است که بارها اعلام شده نباید چشم به بیگانه دوخت و منتظر آنها ماند و اگر مسئولان کشور تصور می‌کنند آمریکایی‌ها به‌دنبال پیشرفت ایران هستند سخت در اشتباه‌ هستند. امام جمعه موقت اصفهان گفت: آقایان مدام از کاهش نرخ تورم سخن می‌گویند، اما سؤال اینجاست: چرا کارخانه‌ها تعطیل شده‌اند و چرا قفل رکود کارخانه‌های کشور را باز نمی‌کنند؟


چینی‌ها نفت ایران را صادر می‌کنند!

وزیر نفت با اشاره به درخواست مغولستان برای واردات نفت از ایران، گفت: امکان صادرات ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه نفت ایران از طریق شرکت‌های چینی به این کشور آسیایی وجود دارد.به گزارش خبرنگار مهر، اولین دور مذاکرات رسمی نفتی جمهوری اسلامی ایران و مغولستان توسط بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و «لوندگ پوروسورن» وزیر امورخارجه مغولستان به میزبانی تهران انجام شد.بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران درباره جزئیات محورهای مذاکرات انجام شده با طرف مغولی، گفت: مغولستان علاقه‌مند به خرید نفت از ایران است اما چون این کشور به دریا راه ندارد، تنها راه صادرات نفت به مغولستان از طریق شرکت‌های چینی است، بنابراین در صورت توافق دو کشور، ایران نیز مشکلی برای صادرات نفت به مغولستان ندارد.وزیر نفت با اعلام اینکه در این جلسه ایران اعلام آمادگی کرد که با توجه به ظرفیت‌های موجود، ایران می‌تواند برای دوره‌های کوتاه مدت تربیت نیروی انسانی کشور مغولستان را در بخش نفت، برعهده بگیرد که ترتیبات لازم برای این امر اتخاذ خواهد شد، تاکید کرد: مغولستان علاقه‌مند به خرید نفت از ایران است.این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه در صورتی که دو کشور چین و مغولستان در این زمینه به توافق برسند، ایران نیز مشکلی برای صادرات نفت به مغولستان ندارد، تصریح کرد: ایران می‌تواند نیاز اندک این کشور آسیایی را به نفت که به میزان ٥٠ تا ٦٠ هزار بشکه در روز است، تامین کند.


واکنش وزیر کشور به اظهارات آیت الله جنتی

در حالی امروز آیت الله جنتی از تعدد نامزدها برای انتخابات اظهار نگرانی و ابهام کرده بود که رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: من از افزایش حضور داوطلبین اظهار نگرانی ندارم اگر کسی فکر می‌کند که افرادی پشت پرده ای دارند به نهادهای مربوطه مثل وزارت اطلاعات ، اطلاع دهند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم