بازدید 6954

شایعه مرگ 10 نفر بر اثر آنفلوآنزا در مازندران

مثل معروفی است که می گویند شایعه در نبود شفافیت خبری به وجود می آید و جا دارد مسئولان ضمن اعلام دقیق میزان تلفات انسانی این حادثه راهکارهای رسانه ای بیشتری را برای مهار بیماری به کار بگیرند.
کد خبر: ۵۵۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵ 20 December 2015
مثل معروفی است که می گویند شایعه در نبود شفافیت خبری به وجود می آید و جا دارد مسئولان ضمن اعلام دقیق میزان تلفات انسانی این حادثه راهکارهای رسانه ای بیشتری را برای مهار بیماری به کار بگیرند.

به گزارش تابناک مازندران، در هفته های گذشته خصوصا پس از موسم بازگشت راهپیمایان اربعین به داخل کشور شنیده شد که بیماری ویروسی انفلوآنزا در بین زائران شایع شده است و بر اساس برخی شنیده ها همین مشکلات به سرعت در بین مردم منتشر شده است.

وزارت بهداشت در با شیوع گسترده این بیماری در برخی مناطق کشور در اطلاعیه هایی از مرگ بیش از 50 هموطن در استانهای شرقی و مرکزی به ویژه کرمان خبر داد و این روند افزایس با وجود تلاشها وتمهیدات پرسنل درمانی کشور وجود داشت تا اکنون موج بیماری به مازندران نیز رسیده است.

قاسم جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در روزهای قبل مرگ دو هم استانی بر اثر انفلوآنزای حاد را تائید کرد و در عین حال از درمان 65 بیمار دیگر در سراسراستان خبر داد اما ظاهرا این پایان راه نیست.

وی و دیگر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان در حالی ترجیح میدهند در سکوت خبری و رسانه ای کار را پیش ببرند که زمزمه های گذر تعداد کشته شدگان به بیش از 10 نفر نیز به گوش رسیده است.

مردم از گوشه و کنار استان خصوصا ساری هر روز از مرگ یکی از آشنایان خود بر اثر آنفلوآنزا در یکی از بیمارستانهای ساری یا دیگر شهرها خبر می دهند اما مسئولان درمانی به لفظ" هنوز این مساله تائید نشده " اکتفا می کنند.

در هر صورت مثل معروفی است که می گویند شایعه در نبود شفافیت خبری به وجود می آید و جا دارد مسئولان ضمن اعلام دقیق میزان تلفات انسانی این حادثه راهکارهای رسانه ای بیشتری را برای مهار بیماری به کار بگیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر