بازدید 3896

قدردانی امام جمعه اصفهان از فولاد مبارکه

کد خبر: ۵۳۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 14 September 2015
آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد؛ نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان در جلسه اهداي حکم ستاد احيا امر به معروف و نهي از منکر به مديران دستگاه ها، در جمع تعدادي از مديران استان، ضمن برشمردن اهميت و جايگاه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه و بخصوص در سطح سازمانها و دستگاه هاي اجرايي و اقتصادي، با اهداء لوح تقدير از دکتر سبحاني مدير عامل فولاد مبارکه و برخي مديران سازمانهاي برتر در اين زمينه قدرداني نمود.

وي گفت: متأسفانه شبکه هاي ماهواره اي و اينترنت ناهنجاري هاي بسياري را در جامعه افزايش داده است و امروز ضروري است که امر به معروف و نهي از منکر را در دستور اساسي زندگي مان قرار دهيم.

وي با تأکيد بر اينکه اولين دستور امام خميني(ره) پس از پيروزي انقلاب اسلامي امر به معروف و نهي از منکر بود، اظهار داشت: مسئوليت ستاد احياء ادارات را به عهده رييس همان اداره نهاده ايم چرا که تک تک ما از جانب خداوند متعال حکم انساني داريم تا اين فريضه را انجام دهيم.

آيت الله طباطبايي نژاد افزود: اگر مي خواهيم خودمان و اطرافيانمان در هلاکت نيفتند بايستي محيط را سالم نگه داريم.

وي به اهميت نصب عکس هاي زيبا و معنوي در فضاهاي اداري اشاره کرد و اظهار داشت: نگاه آدمي مي تواند به مسجد الحرام و آيات قرآن باشد و او را بهشتي کند و مي تواند برعکس اين باشد.

به گزارش خبرنگار فولاد در اين جلسه دکتر سبحاني در جمع حاضران برخي از اقدامات و رويکردهاي شرکت فولاد مبارکه اصفهان در راستاي پياده سازي امر به معروف و نهي از منکر در شرکت را تشريح نمود.

دکتر سبحاني افزود: شرکت فولاد مبارکه اصفهان بزرگترين فولاد ساز خاورميانه و شمال آفريقاست که در خطوط توليد، تعميرات و پشتيباني آن حدود 15 هزار  نفر به طور مستقيم و 5 هزار نفر نيز به طور غير مستقيم درپروژه ها به صورت پيمانکاري مشغول به کارند. اين مجموعه نقش اساسي در اقتصاد ملي دارد و هم اکنون يک درصد توليد ناخالص داخلي (GDP ) را ايجاد مي کند.در زمينه صادرات نيز بعد از نفت و پتروشيمي بيشترين ميزان صادرات را به خود اختصاص داده است.

مدير عامل فولاد مبارکه در تشريح برنامه ها و فعاليت هاي صورت گرفته در فولاد مبارکه در زمينه امر به معروف و نهي از منکر تصريح کرد: در ساختار شرکت فولاد مبارکه، جايگاه امر به معروف و نهي از منکر به صورت کاملاً نظام مند تبيين و تعريف شده است. به همين منظور با توجه به مباحث جاري جامعه و سازمانها جلسات منظمي با حضور اعضاي اين شورا در شرکت برگزار مي گردد.

مديرعامل شرکت فولاد مبارکه با تأکيد بر اين که اعضاي شوراي امر به معروف و نهي از منکر در فولاد مبارکه از خوشنام ترين و مقبول ترين مديران و کارکنان معتقد به نظام اسلامي و ولايت هستند تصريح کرد: با توجه  به نقش اقتصادي که اين شرکت در اقتصاد ملي دارد و با عنايت به سياستگذاري هاي اين ستاد، در فولاد مبارکه بزرگترين معروف توجه و تلاش براي کار و توليد است چراکه دشمن وقتي از همه راه ها نا اميد مي شود براي ضربه زدن به نظام از راه اقتصاد وارد عمل مي شود، فلذا ما کارو توليد را به عنوان يک معروف در شرکت به کار بسته ايم  و معتقديم در اين صورت است که توان خود را در مقابل دشمنان بالا مي بريم.

وي خاطر نشان کرد: از آنجايي که فولاد مبارکه با جمعيت حدود  20 هزارنفري خود و خانواده کارکنان بخش قابل ملاحظه اي از جامعه را تشکيل مي دهد در جلسات شوراي امر به معروف و نهي از منکر شرکت، علاوه بر رويکرد فوق، مباحث و معضلاتي که در مقاطع مختلف به اشکال گوناگون فضاي معنوي شرکت را تهديد مي نمايد نيز همواره مد نظر قرار مي گيرند و به صورت نظام مند در خصوص آنها بحث و تبادل نظر و ارايه طريق مي گردد و در نهايت راهکارهاي تدوين شده به واحدهاي مربوطه اعلام و در تمامي سطوح سازمان به صورت عملياتي به کار گرفته مي شود.
دکتر سبحاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين مطلب که در فولاد مبارکه توجه به برگزاري نماز جماعت، يکي ديگر از جلوه هاي امر به معروف است، گفت: در بيش از 20 قسمت فولاد مبارکه نماز جماعت برگزار مي شود و طي برگزاري اين فريضه واجب همواره از سوي ائمه جماعات موضوعات اعتقادي، شرعي، اخلاقي مطرح مي شود.

وي با تأکيد بر تأثير بسيار مثبت برگزاري چنين جلساتي در فولاد مبارکه اظهار داشت: نتيجه برگزاري و اجراي اين برنامه ها در فولاد مبارکه اين است که در اين شرکت با هيچگونه معضل و مشکل اخلاقي و اجتماعي مواجه نبوده ايم.

مدير عامل فولاد مبارکه در ادامه سخنان خود توجه به حفظ منزلت کارکنان و اهميت اخلاق مداري در فولاد مبارکه را يکي ديگر از نقاط قوت شرکت خواند و گفت: در اثر همين توجهات و اقدامات ، ملاحظه مي کنيم که هرگونه شايعه و يا تشکيل گروه هاي غير رسمي در فولاد مبارکه جايگاهي ندارد و همه کارکنان با انسجام هرچه بيشتر به انجام فعاليتهاي خود و تحقق اهداف سازمان همت مي گمارند.

دکتر سبحاني از وجود فضاي مناسب براي فعاليت بانوان شاغل، حضور کارکنان در مسابقات و برنامه هاي قرآني، فرهنگي و ورزشي داخلي و بيروني شرکت به عنوان ديگر فعاليت هاي موفق در فولاد مبارکه ياد کرد و گفت: نتيجه اين فعاليت ها اين است که هم اکنون مجموعه اي با ايمان و معتقد به آرمانهاي نظام، با توجه به موازين شرعي بدون افراط و تفريط مشغول به کارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر