بازدید 3591

عربستان مقابل طرحهاي ايران در منطقه خواهد ايستاد

کد خبر: ۵۱۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 18 July 2015
روزنامه الحیات نوشت عربستان مقابل اجرای طرحهای ایران در منطقه خواهد ایستاد.

روزنامه الحیات چاپ لندن در مقاله امروز خود در اینترنت تحت عنوان «خطر بمب هسته ای ایران و بشکه های انفجاری ایران» به قلم جمال خاشقجی نوشت بمب هسته ای فرضی ایران می تواند طبق توافق هسته ای ،‌ بعد از ده سال وجود داشته باشد یا نداشته باشد ولی بشکه های انفجاری ایران برای نظامهای عراق و سوریه ارسال می شود و علیه غیر نظامیان استفاده می شود.

در توافق وین اصلا اشاره ای به این بشکه های انفجاری نشده است ولی اگر آمریکا می خواست این بمبها را جزء سلاحهای ممنوعه قرار دهد به آسانی می توانست این کار را بکند و علیه سازندگان این بشکه ها و استفاده کنندگان آن قطعنامه صادر کند ولی به خاطر محاسبات سیاسی این کار را نکرد. روسها از این بشکه در دهه نود در جنگ چچن استفاده کردند و گروزنی را زیر و رو کردند و بشار اسد هم با همین بشکه ها اکثر شهرهای سوریه را ویران کرده است و اکنون هم ارتش عراق از این بشکه ها استفاده می کند.

گروه پنج به علاوه یک به این خاطر در خصوص این بشکه ها با ایران مذاکره نکردند که آنها همچنان در فکر « خطر احتمالی » علیه اسرائیل ( بمب هسته ای ایران ) به سر می برند و «خطر واقعی » را که منطقه را تهدید می کند نادیده گرفته اند. به همین خاطر عربستان و اکثر کشورهای عربی خلیج فارس و قربانیان این بشکه ها در سوریه و عراق از توافقنامه وین عصبانی هستند. به عقیده نویسنده اکنون ، سیاستهای خصمانه ایران خطرناک است نه بمب هسته ای این کشور و این سیاستها باید متوقف شود. نویسنده در خاتمه با بیان این که طرحهای ایران در منطقه با طرحهای عربستان مغایرت دارد می افزاید عربستان با تمام قدرت با اجرای این طرحها مقابله خواهد کرد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی