بازدید 81773
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

شش نکته در باره حادثه مهاباد/ روایت جعفریان از ماجرای زن پاکستانی و سبد کالای ایرانی!/ با وجود ناطق و لاریجانی هم عارف سرلیست است/ اشتباه کردید نگذاشتید هاشمی رئیس مجلس شود/ آسیب سنگین هندوانه به اقتصاد

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «راهکار عجیب دولت احمدی‌نژاد برای پرداخت حقوق پزشکان»، «بلد نیستند مشکلی را حل کنند، می‌خواهند نماینده‌ها را پنهان کنند!»، «میرزاده وعده بی‌طرفی در انتخابات داد»، «گپ و گفت وزیر ارشاد با عضو ارشد نهضت آزادی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۹۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 08 May 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

اگر وزارت فرهنگ و ارشاد را تعطیل هم کنند اتفاق خاصی نمی‌افتد


سید محمدباقر عبادی نماینده بیرجند در مجلس گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار آنچنانی در کشور انجام نمی‌دهد و اگر این وزارتخانه را تعطیل هم کنند، اتفاق خاصی در کشور نخواهد افتاد.

باید کوچه به کوچه واقعیت‌های تلخ دوران احمدی‌نژاد را برای مردم گفت


محمدرضا خباز معاون تقنینی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور گفته: قطعا کسانی که سرشان در حساب و کتاب است، می‌دانند با آن درآمدهای فوق العاده و بی‌سابقه کشور در دولت سابق عملکرد احمدی‌نژاد بسیار بد بوده است. قطعا اگر نخبگان راه بیفتند و واقعیت را برای مردم بیان و در زمان انتخابات مسائل را برملا کنند، حتی کوچه به کوچه و شهر به شهر واقعیت‌های تلخ را برای مردم بگویند و افت و عقب گرد کشور رادر این هشت سال برای مردم بیان کنند، مرم نیز به این واقعیت پی می‌برند و هیچ انسان عاقلی، فردی را که دارای چنینن عملکردی بوده است دوباره انتخاب نمی‌کنند.

حمله مرعشی به شورای نگهبان


حسین مرعشی در همایشی با نام همدلی و همزبانی گفته: شورای نگهبان به جای اینکه عدالت را محور قرار دهد و داور بی‌طرفی باشد، سلایق سیاسی خود را با نام‌های ارزشی اعمال می‌کند و تلاش دارد با حذف و زمین‌گیر کردن رقبا مسیر را برای خود هموار کند که البته تا امروز در این راه موفقیتی نداشته‌اند و در خرداد ۷۶ و سال ۹۲ دیده‌اند که موفقیت برای ماست.

راهکار عجیب دولت احمدی‌نژاد برای پرداخت حقوق پزشکان


وزیر بهداشت گفته: دولت گذشته به دلیل نداشتن بودجه برای پرداخت حقوق‌های پزشکان به آنان اجازه تأسیس مطب و خرید دستگاه رادیولوژی و سونوگرافی داده بود تا پزشکان جوان بتوانند، فعالیت شخصی کنند. این در حالی است که مشکل ما کمبود نیروی متخصص است.

در آخرین روزهای دولت دوم محمود احمدی‌نژاد، محمدحسن طریقت منفرد، وزیر بهداشت در اعتراض به رادیولوژیست‌ها به حضور دستگاه‌های سونوگرافی و رادیولوژی در برخی مطب‌ها، از دادن مجوز خدمات رادیولوژی به پزشکان عمومی و اجازه انجام سونوگرافی به متخصصان زنان دفاع کرد و گفت: این واگذاری بر اساس استانداردهای جهانی در حال بررسی است و نباید مردم را از این امکان محروم کنیم.

آسیب سنگین هندوانه به اقتصاد ایران

سال گذشته بیش از ۸۳۳هزار تن هنداونه به قیمت کیلویی حدود ۷۰۰تومان به کشورهای مختلف صادر شد که حدود ۲۰۸میلیارد لیتر آب برای آن صرف شده بود. جالب اینکه هنداونه جزو ارزان‌ترین محصولات صادراتی کشاورزی به شمار می‌رود که هر کیلوگرم تنها ۰.۲ دلار ارزش دارد؛ یعنی با در نظر گرفتن ۳۵۰۰تومان به عنوان بالا‌ترین نرخ دلار در سال گذشته به ازای صادرات هر کیلوگرم هنداونه حدود ۷۰۰تومان نصیب صادرکنندگان ایرانی شده است و این نوع صادرات آب مجازی آنهم در شرایط بحرانی آب در کشور به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد.

بلد نیستند مشکلی را حل کنند، می‌خواهند نماینده‌ها را پنهان کنند!


سید محمود کاشانی در مطلبی در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به نقد طرح استانی شدن انتخابات مجلس پرداخته و گفته‌های مدافعان این طـرح را سفسطه و بی‌ارزش دانسته و نوشته: «مدافعان این طرح می‌خـواهند از یک مقـدمة باطل یعنی دور نگاه داشتن نمایندگان از دسترس مردم، یک نتیجـه صحیح یعنی ارتقای کیفیت قانونگذاری را بگیرند. این در حالی است که اگر مردم در حوزه‌های انتخابیه به دلیل نیاز به اشتغال، وام، ازدواج و یا مشکلاتی که در دستگاه‌های اجرایی و قضایی با آن‌ها دست به گریبان هستند، به عنوان آخرین چاره به نمایندة خود مراجعه می‌کنند، دلیل روشن آن این است که دولت و مجلس در حل و فصل مسائل کشور ناتوان هستند و ملت ایران را گرفتار این مشکلات فردی و اجتماعی کرده‌اند. مدافعان این طرح با سرپوش گذاردن بر این واقعیت می‌خواهند نمایندگان را از دسترس مردم و تظلّمات آنان دور نگه دارند، ولی این واقعیت را نادیده می‌گیرند که به فرض آنکه این طرح تصویب شود و نمایندگان، خود را از دسترس مردم در حوزه‌های انتخابیه دور کنند، چه مرجع و مقامی باید شکایات مردم را استماع کند... .

ادامه مستندسازی درباره مذاکرات هسته‌ای


از تیزر مستند «از سعدآباد تا لوزان» رونمایی و ادعا شده که این مستند روایتی صریح از ۱۳ سال پرونده هسته‌ای ایران است و به بررسی سیاست دولت‌های اصلاحات، احمدی‌نژاد و روحانی در این زمینه پرداخته است. این مستند ۲۵ دقیقه‌ای به کارگردانی جهانگیر پورصالح و تهیه کنندگی مؤسسه آرمان هنر انقلاب تهیه شده است.

روایت جعفریان از ماجرای زن پاکستانی و سبد کالای ایرانی!


محمدحسین جعفریان در گفت‌و‌گویی در باره تأثیرگذاری انقلاب در خارج از کشور گفته: در این دو دهه‌ای که دائم به نقاط مختلفِ درگیر جنگ در دنیا ازجمله بوسنی، کوزوو، کشمیر، چچن، تاجیکستان، عراق، لبنان و شام سفر کرده‌ام با مناطقی برخورد داشته‌ام که تاکنون پای هیچ مسئول و هیچ ایرانی به آنجا نرسیده است؛ اما مردم آنجا بسیار علاقه‌مند به انقلاب و پیام آن هستند؛ برای نمونه، در یکی از استان‌های شمالی پاکستان در یک دهکده بدون اینکه ارتباطی با سفارت ما داشته باشند، هر سال برای ۲۲ بهمن، مراسم باشکوهی برپا می‌کنند.

زمانی که آنجا بودم، اخبار تحریم‌ها علیه ایران و سبد کالا خیلی داغ بود و در تلویزیون پخش می‌شد، یک نفر پیرزنی را به من معرفی کردند که می‌خواست تنها گاوش را بفروشد و پولش را برای ایران بفرستد تا مردم ایران کمتر اذیت شوند، من درباره جایی صحبت می‌کنم که باید از آخرین نقطه ماشین‌رو چهار ساعت پیاده راه رفت تا به آنجا رسید؛ این نشان می‌دهد یک پیغام ملکوتی و مغناطیسی در نفس حضرت روح‌الله بوده که دنیا را درنوردید.

میرزاده وعده بی‌طرفی در انتخابات داد

رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه سفر به مازندران در پاسخ به سؤالی مبنی بر حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از گروه‌های شرکت‌کننده در انتخابات مجلس گفته: دانشگاه آزاد اسلامی را به افراد و گروه‌های سیاسی اجاره نمی‌دهیم،شان این دانشگاه ایجاب می‌کند تا در عرصه علمی و تحقیقاتی به فعالیت‌های خود بپردازد. به همین خاطر دانشگاه در ارتباط با انتخابات آینده نقش بیطرفی خود را خواهد داشت.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه‌ای در این باره به مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: معاونان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی اگر می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند باید اعلام کنند تا جایگزین آن‌ها معرفی شود.

با وجود ناطق و لاریجانی هم عارف سرلیست خواهد بود


داریوش قنبری نماینده مجلس هشتم درباره ائتلاف اصلاح طلبان با ناطق نوری و علی لاریجانی گفته: این دو شخصیت از‌‌ همان ابتدا جز گزینه‌های اصلاح طلبان برای ائتلاف بودند بنابراین انجام چنین ائتلافی هم نمی‌تواند مانع سرلیستی آقای عارف در طیف اصلاح طلبان شود. از آنجایی که ما از لیست انتخاباتی اصلاح طلبان صحبت می‌کنیم بنابراین باید یکی از چهره‌های شاخص این طیف سرلیست شود البته درباره آقایان لاریجانی و ناطق نوری هم اگر سران اصلاحات به این نتیجه برسند که به سمت ایشان بروند این چهره‌ها نیز در صورت ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرایان معتدل در فهرست انتخاباتی اصلاح طلبان جای خواهند داشت.

اشتباه کردید نگذاشتید هاشمی رئیس مجلس شود


صادق زیباکلام گفته: ما اصلاح طلبان نباید آقای ناطق نوری را تمام شده فرض کنیم باید مصرانه از ایشان بخواهیم در انتخابات حضور پیدا کند و سرلیست اصلاح طلبان شود. اصلاح طلبان نباید اشتباهی که در مجلس ششم مرتکب شدند را در مجلس دهم تکرار کنند اگر در آن مجلس به جای آقای کروبی، آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شده بود و اصلاح طلبان تندرو آن رفتار را با آقای هاشمی نمی‌کردند، یقینا مجلس ششم بسیار قدرتمند‌تر و نیرومند‌تر از مجلسی می‌شد که آقایان کروبی و محمدرضا خاتمی در رأس مجلس بودند.

انتقاد یک نویسنده از سرقت سه میلیاردی کتابش


سعید عاکف، مدیر انتشارات ملک اعظم و نویسنده کتاب «خاک‌های نرم کوشک» با اشاره به توزیع این کتاب در فضای مجازی بدون کسب اجازه از نویسنده و ناشر کتاب، از رویه این‌چنینی در فضای فرهنگی کشور انتقاد کرده و گفته: کتاب «خا‌ک‌های نرم کوشک» که درباره زندگی شهید برونسی نوشته شده، بیش از یک‌ میلیون ‌بار در فضای مجازی به سرقت رفته است. مؤسسه‌ای در لبنان آن را غیر قانونی و بدون اجازه نویسنده به زبان عربی ترجمه و به صورت میلیونی در لبنان توزیع کرده است. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز این کتاب را بدون اجازه نویسنده و ناشر به زبان اردو ترجمه و در کشورهای مقصد توزیع کرده که اتفاقاً مورد استقبال هم قرار گرفته است. همچنین در کشور نیز سایت‌های مختلف نسخه الکترونیک این کتاب را رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌اند. اکثر این موارد از سوی سایت‌ها و مؤسساتی انجام شده که خود را متولی امور دینی می‌دانند و در این زمینه فعالیت می‌کنند.

شش نکته درباره حادثه مهاباد

علیرضا رادفر معاون استانداری آذربایجان غربی در توضیح حادثه مشکوک خودکشی یک دختر جوان در این شهر توضیحاتی داده که مهم‌ترین نکات آن از این قرار است؛

ـ متهم احتمالی این اتفاق ناگوار هیچ ارتباطی با نهادهای امنیتی نداشته و به عنوان مشاور بخش خصوصی در راستای زمینه سازی برای ارتقای درجه هتل در آنجا حاضر بود.

ـ هیچ تعرضی به این دختر مهابادی صورت نگرفته و این امر طبق معاینه پزشکی قانونی مورد تأیید است و مشکل اخلاقی در این حادثه وجود نداشت.

ـ هیچ خسارتی به اموال مردمی و دولتی به جز هتل که دچار حریق شده، وارد نشده است، دو خودروی آتش گرفته نیز از اموال هتل مهاباد بودند.

ـ در این اتفاقات ۲۵ نفر مجروح شدند که از این تعداد هفت نفر از کارکنان نیروی انتظامی مهاباد بودند. بر خلاف فضاسازی و کشته سازی رسانه‌های معاند از این حادثه، هیچ تیراندازی توسط نیروهای انتظامی صورت نگرفته و این نیرو‌ها تنها با استفاده از روش‌های ضد اغتشاش سعی در متفرق کردن جوانان داشتند.

ـ خانواده دختر مهابادی نقشی در تهییج مردم و جوانان نداشته‌اند و آن‌ها بیشتر به پیگیری این مسأله از راه‌های قانونی تأکید دارند.

ـ بسیاری از عکس‌هایی که در فضای مجازی از این حادثه منتشر شده واقعی نیست و به دیگر اتفاقات در سالهای دور و نزدیک تعلق دارند.

وقتی که مهرعلیزاده و معین به هاشمی رحم نکردند


سخنگوی حزب کارگزاران کشور گفت: در انتخابات سال ۸۴ و در جبهه اصلاح طلبان آقای مهرعلیزاده به معین رحم نکرد، معین به کروبی و هر سه این افراد به آقای هاشمی رحم نکردند و وارد صحنه شدند. به نوشته آریا، سخنگوی حزب کارگزاران کشور در ادامه با بیان اینکه الان یک سال است بابک زنجانی در زندان است و دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پول دولت گم شده است، افزود: تا امروز هیچ نماینده‌ای از سوی دولت نتوانسته با این «شازده» یک دیدار داشته باشد که این پول کجاست. قوه محترم قضائیه محکم بابک زنجانی را محاصره کرده، چرا نباید دولت بتواند برای پیدا کردن دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پول مردم یک دیدار با بابک زنجانی داشته باشد.

آمار قرائتی از بیکاران لیسانس و فوق لیسانس


حجت الاسلام قرائتی با اشاره به وجود دو هزار و ۷۰۰ نکته حقوقی در قرآن و همچنین ۳۰۰ آیه در خصوص مدیریت، افزود: متاسفانه یک نفر در کشور که یک دور تفسیر قرآن را داشته باشد، وجود ندارد. رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه دانشگاه و آموزش و پرورش ما فلج پرور است و بیش از هفت میلیون لیسانس و فوق لیسانس بیکار در کشور وجود دارد، افزودکرد: متأسفانه کسانی که در مدارس و دانشگاه های کشور به تحصیل می‌پردازند، هیچ هنری را یاد نمی‌گیرند.

گپ و گفت وزیر ارشاد با عضو ارشد نهضت آزادی

صبح امروز علی جنتی وزیر ارشاد در هنگام بازدید از نمایشگاه کتاب با ابراهیم یزدی عضو ارشد نهضت آزادی روبه رو شد. یزدی با وی درباره کتاب‌هایش که منتشر نشده‌اند، صحبت کرد. ابراهیم یزدی خطاب به وزیر ارشاد گفت: یک کتاب من چاپ شده اما سه کتابم که به انتشارات قلم داده‌ام هنوز چاپ نشده است. نامم هم دیگر ممنوع نیست اگر انتشارات قلم برای برای چاپ کتاب‌های من مشکل دارد، آثارم را به ناشر دیگری بسپارم. ما با هم دوستی با سابقه زیادی داریم. جنتی هم خطاب به وی گفت: ما از سال ۵۴ با هم دوستیم و به شما ارادت داریم. در انتهای این دیدار سیدعباس صالحی معاون فرهنگی جنتی نیز قول پیگیری برای کتاب‌های وی را داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر