بازدید 78524
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

منظور رحیمی از سروش آسمانی چه بود؟ / کنایه قرآنی سایت هاشمی به حکم پسرش/ گاف ۵۵۰ کلمه‌ای وزیر بهداشت/ نگرانی از فرار مغزهای حوزه‌های علمیه/ احضار یک خواننده زن به قوه قضائیه

رصد‌خانه «تابناک»، ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «پیام استراتژیک آمریکا به ایران در خلیج فارس»، «گزارش سیا از همکاری امریکا و ایران»، «مذاکرات را تبدیل کرده‌ایم به استادیوم آزادی»، «خائن‌ترین ضدانقلاب سال ۹۳ کیست؟!»، «حزب‌اللهی‌ها باید برای مطهری هورا بکشند!»، و... ‌رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۸۴۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹ 16 March 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

سوء استفاده بی‌بی‌سی و العربیه از خودسوزی یک دست‌فروش


یونس عساکره، از اهالی خرمشهر شنبه ۲۳ اسفندماه، ظاهرا به دلیل مشکلات پیش ‌آمده برای کارش مقابل شهرداری خرمشهر ‌خودسوزی کرده است. عساکره ۳۴ ساله در حال حاضر در بیمارستان طالقانی اهواز بستری است.

نکته جالب در این میان اینکه العربیه رسانه نزدیک به خاندان سعودی و بی‌بی‌سی شبکه دولتی انگلیس در خبر خود از این ماجرا، عرب بودن این هموطن خرمشهری را در کانون خبر خود قرار داده‌اند. این در حالی است که شهردار خرمشهر نیز از اهالی عرب زبان این شهر است.

پایان غیبت ده روزه پوتین

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بعد از ۱۰ روز غیبت از انظار عمومی، امروز دوشنبه ۱۶ مارس در جلسه‌ای با رئیس جمهور قرقیزستان در شهر سن‌پترزبورگ روسیه حاضر شد. تلویزیون روسیه تصاویری از این دیدار را پخش کرده است.

در روزهای گذشته تعدادی از دیدار‌ها و جلسات عمومی آقای پوتین لغو شده بود. غیبت رئیس جمهور روسیه باعث دامن زدن به شایعاتی درباره سلامتی و حتی مرگ او شده بود. اما در تصاویر پخش‌شده از تلویزیون، آقای پوتین سالم و سر حال به نظر می‌رسد. او آخرین بار، پنجم مارس در دیداری با ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا در مسکو دیده شده بود.

پیام استراتژیک آمریکا به ایران در خلیج فارس


در حالی دیپلمات‌های ارشد ایران و گروه ۱+ ۵ در لوزان سوئیس گرد هم آمده‌اند تا درباره دستیابی به توافق هسته‌ای مذاکره کنند که امریکا تحرکات نظامی خود را در خلیج فارس افزایش داده است. پایگاه امریکایی وابسته به کنگره امریکا گزارش داد، «اوایل هفته قبل فرماندهی مرکزی ارتش امریکا که ناظر بر عملیات نظامی این کشور در خاورمیانه است، اعلام کرد، ۳هزار نیروی امریکایی از هشتم تا ۳۱ مارس یک مانور نظامی بزرگ در کویت و آب‌های دریایی آن در مجاورت ایران برگزار خواهند کرد. نیروهای امریکایی همچنین در مانورهایی با شرکت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مشارکت خواهند کرد».

در ادامه این گزارش آمده است: «در هفته‌های اخیر همچنین فرانسه ناو هواپیمابر شارل دوگل را به خلیج فارس فرستاد در آنجا به ناو «یو‌اس‌اس کارل وینسون» پیوست. برای اولین بار در تاریخ، فرماندهی عملیاتی ناو فرانسوی تحت نظر امریکا قرار گرفته است‌».

هر چند مقامات امریکایی و فرانسوی درباره دلیل افزایش تحرکات گفته‌اند هدف از حضور این دو ناو، عملیات هوایی علیه داعش در عراق و سوریه است اما تحلیلگران این مسئله را به نزدیک شدن به هفته‌های پایانی قبل از ضرب الاجل توافق هسته‌ای عنوان کرده‌اند. کریستفور هامر تحلیلگر ارشد نیروی دریایی در موسسه مطالعات جنگ با اشاره به اینکه اعزام ناو‌ها با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل توافق هسته‌ای به سختی می‌تواند «اتفاقی» باشد به پایگاه هیل گفت: «همواره پیام‌های استراتژیکی از این طریق منتقل می‌شود‌».

منظور رحیمی از سروش آسمانی چه بود؟


در آستانه نوروز، عبدالرضا داوری از چهره‌های نزدیک به رئیس دولت قبل پای گفت‌و‌گو با روزنامه قانون نشسته و از جمله گفته: در رابطه با نامه آقای رحیمی باید به موقع‌اش سخن گفت. در حال حاضر از لحاظ اخلاقی درست نیست وقتی آقای رحیمی در حبس است و امکان پاسخگویی ندارد درباره او صحبت کنیم. البته منظور آقای رحیمی در رابطه با سروش آسمانی این بود که دکتر احمدی‌نژاد در تصمیم‌گیری‌هایش از پارامترهای متافیزیکی هم استفاده می‌کند و این بخش از نامه او هیچ اشاره‌ای به آقای مشایی ندارد. نکته بارزی که در نامه آقای رحیمی به چشم می‌خورد تلاش آشکار او برای پررنگ کردن فاصله‌اش با دکتر احمدی‌نژاد است.

دکتراحمدی‌نژاد شخصا ما را از هر گونه تقابل با آقای رحیمی نهی کرد و معتقد بود اخلاق را مراعات کنیم و به خاطر خدماتی که آقای رحیمی در دولت قبل داشت نباید پاسخی به سخنانش داده شود تا زخمی به زخم‌های آقای رحیمی اضافه نشود.

فعلا به مصلحت انقلاب‌، نظام و کشور نیست که ما درباره موضوع بابک زنجانی حرفی بزنیم و واقعیت‌های پشت صحنه او را بگوییم. اگر ابعاد پرونده بابک زنجانی باز و تبیین شود، خواهید دید که هیچ کدام از اتهامات مطرح شده به دولت نهم ودهم ارتباطی ندارد و دستگاه‌های دیگر مقصر هستند. این سوءاستفاده‌ای است که از سکوت دولت قبل صورت می‌گیرد و به طور سازمان یافته دکتر احمدی‌نژاد را مورد هجمه قرار می‌دهند و ما هم فقط برای حفظ منافع کشور و انقلاب در این موضوع سکوت کرده‌ایم.

فردو؛ مسأله مهم در مذاکرات لوزان


مجموعه‌ای از اخبار رسانه‌های آمریکایی (از جمله لس‌آنجلس تایمز) و رسانه‌های داخلی نشان می‌دهد که برنامه ایران برای فعال نگاه داشتن بخشی از ظرفیت غنی‌سازی خود در تاسیسات فردو از جمله موضوعاتی است که مذاکره‌کنندگان دو طرف در حال مذاکره بر سر آن هستند.

گاف ۵۵۰ کلمه‌ای وزیر بهداشت


تلاش‌های مسئولان وزارت بهداشت برای جلوگیری از پخش سریالی با محوریت بخش درمان همچنان به طور گسترده ادامه دارد. حدود دو ماه پیش رسانه‌ها از توقف ساخت طنز نود قسمتی مهران مدیری به دلیل نامه‌نگاری رئیس سازمان صنفی نظام پزشکی به معاون سیمای جمهوری اسلامی خبر دادند.

روز یکشنبه هم نامه دیگری این بار با امضای وزیر بهداشت خطاب به رئیس صدا و سیما منتشر شد. نکته قابل تامل این است که قسمت عمده نامه امروز وزیر بهداشت، یعنی بیشتر از ۴ بند از ۶ بند این نامه،‌‌ همان نامه رئیس سازمان صنفی نظام پزشکی کشور به معاون سیماست که با کپی پیست شدن حدود ۵۵۰ کلمه و بدون کوچک‌ترین تغییری، در اقدامی تامل برانگیز این بار با امضای وزیر بهداشت برای رئیس سازمان صدا و سیما ارسال شده است.

آیا اشتباه فروش ارز به صرافی‎های خاص در حال تکرار است!؟


در شرایطی که الیاس نادران در هفته‎های گذشته از سیاست بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز و توزیع و فروش ارز چمدانی در ماه‎های گذشته با استفاده از ارز آزاد شده از توافق ژنو خبر داده بود، نوسانات روزهای اخیر بازار ارز حاکی از پیگیری جدی این رویکرد غلط از سوی دولت است. این در حالی است که در سال ۸۹ و ۹۰ به علت همین سیاست غلط، حدود ۲۰ میلیارد دلار ذخائر بانک مرکزی از طریق برخی صرافی‎‌ها بازار ارز به فروش رسید که به دلیل قدرت احتکار و فقدان ساختار نظارت، سود کلانی را برای صاحبان و حامیان این صرافی‎‌ها به همراه آورد.

بنا به ادعای رجانیوز با توجه به نوسانات اخیر بازار ارز و کاهش غیر عادی قیمت ارز در بازار، این رویه غلط و فساد آور همچنان در حال پیگیری و اجراست. در این رویکرد، مجددا و مشابه قبل، باز هم صرافی‎‌ها بدون وجود ضابطه‎ای خاص، به صورت معدود و البته رانتی انتخاب شده و به این دلیل که مشابه شیوه سابق، هیچ ساختار نظارتی در این تخصیص ارز وجود نداشته و صرافیهای هدف، ارز را در سنا ثبت نمی‌‎کنند، اینکه ارز به چه نرخی فروخته شده و صرافی‎‌ها به چه میزان سود می‌‎برند، پنهان خواهد ماند!

نتانیاهو: هرگز زیر بار تقسیم قدس نمی‌روم


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برخی طرف‌های بین‌المللی را به حمایت مالی از کمپین‌هایی که هدف آن‌ها سرنگونی وی است، متهم کرده و گفته: دولت من عقب‌نشینی نخواهد کرد، امتیاز نخواهد داد و هیچ‌گاه قدس را تقسیم نخواهد کرد و همواره آن را حفظ می‌کند. وی نسبت به امکان پیروزی چپ‌گرایان هشدار داد و گفت: این خطری است که وجود دارد و باید تلاش زیادی را برای مقابله با آن اتخاذ کنیم. ما به خاطر آینده مردم یهود تلاش می‌کنیم و این روش چپ‌گرایان یا تزیپی لیونی و هرتزوگ نیست.

نتانیاهو خاطرنشان کرده: چند ماه پیش اعلام کردیم که می‌خواهیم در مناطقی در قدس واحدهای مسکونی را احداث کنیم اما لیونی این اقدام را محکوم کرد. اگر یهودیان نمی‌توانند در قدس واحدهای مسکونی داشته باشند پس باید کجا این واحد‌ها را بسازیم؟ ما تمامی قدس را حفظ خواهیم کرد و از آن عقب‌نشینی نمی‌کنیم همچنین تسلیم فشار‌ها نمی‌شویم. اظهارات نتانیاهو در جریان تجمع راست‌گراهای رژیم صهیونیستی در میدان «رابین» در تل‌آویو ایراد شد.

رئیس سیا: آمریکا و ایران در نبرد با داعش همکاری غیرمستقیم دارند


رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا مدعی همکاری غیرمستقیم ایران و ایالات متحده در عراق با واسطه‌گری دولت عراق شد. جان برنان، رئیس سیا روز در سخنانی در شورای روابط خارجی در نیویورک، پیکارجویان دولت اسلامی (داعش) را تهدیدی جدی علیه امنیت آمریکا و متحدانش دانست و گفت که ایران و آمریکا برای مبارزه با این گروه با دولت عراق همکاری دارند.

وی گفته: «ما همکاری نزدیکی با دولت عراق داریم. ایرانی‌ها نیز همکاری نزدیکی با دولت عراق دارند و بخشی از این تعامل با واسطه‌گری عراقی‌ها انجام می‌شود و مجدد تأکید می‌کنم که تلاش ما بر پیشبرد هدف مشترکمان در مبارزه با دولت اسلامی استوار است‌».

برنان بالا‌ترین مقام رسمی آمریکاست که تا به حال مستقیم‌ درباره همکاری با ایران در مبارزه با تروریست‌های دولت اسلامی اظهار نظر کرده است.

انگلیسی‌ها را به دلیل نسل‌کشی ۱۰ میلیونی در ایران، نمی‌بخشیم


سعید قاسمی گفته: اگر از جدا کردن هرات از ایران بگذریم، اگر از کشتار مردم بوشهر و فارس بگذریم، اگر از منحرف کردن مشروطه بگذریم، و... اما شما را باید به خاطر مداخله در نسل کشی ۱۰ میلیون ایرانی که با ایجاد قحطی نان و گندم به وجود آوردید، محاکمه کنیم. در واقع هولوکاست واقعی را انگلیسی‌ها در ایران به وجود آوردند. وی در ادامه با اشاره به ماجرای دستگیری نیروهای انگلیسی در آبهای خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه گفت: نماینده جک استرا آمده بود تا این‌ها را به انگلیس ببرد. دولت وقت (اصلاحات) قصد داشت، انگلیسی‌ها را بدون محاکمه تحویل داده بدهد که سردار تنگسیری نمی‌پذیرفت. اما در ‌‌نهایت با فشار مسئولین وقت یک تفاهم نامه‌ای امضا شد که انگلیسی‌ها در این تفاهو نامه که در تاریخ بی‌سابقه بود، پذیرفتند که اشتباه کرده‌اند. وی در پایان خطاب مسئولین دولتی گفت: الان وقت صلح حسنی نیست، شما بد‌ترین زمان را برای مذاکره انتخاب کردید، آن هم زمانی که استکبار در سست‌ترین زمان خود قرار دارد. اگر نتیجه نگرفتید به پای رهبر و مردم نگذارید، چرا که از‌‌ همان روز اول به شما گفته شده بود.

معلمان معترض در ۵ شهر ایران تجمع کردند


صد‌ها نفر از معلمان یکشنبه ۲۴ اسفند ماه در اعتراض به وضعیت معیشتی خود در شهرهای شیراز، یزد، خرم‌آباد، کرمانشاه و شهرکرد در مقابل استانداری‌ها تجمع کردند. معلمان معترض با اشاره به تجمع دیگری که در ۱۰ اسفندماه داشتند، گفتند که علی‌رغم اعتراضات گسترده، دولت و مجلس «هیچ اقدام مؤثری» به منظور افزایش بودجه آموزش و پرورش و به طور مشخص افزایش حقوق و دستمزد معلمان انجام نداده‌اند. معلمان پیش از این نیز در تجمع‌های انجام شده خواستار اجرای کامل نظام و حقوق هماهنگ کارکنان دولت هستند، به این صورت که معلمان دارای مدرک کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و دکترا به اندازه سایر کارمندان دولت با مدرک مشابه حقوق بگیرند. آنان می‌گویند ‌در مقایسه با سایر کارمندان دولت، حقوق معلمان با مدارک تحصیلی مشابه، کمتر است.

احتمال برخورد شدید با بازیکنان پرسپولیس به دلیل نینداختن چفیه


فدراسیون فوتبال در حال بررسی موضوع سر باز زدن بازیکنان تیم پرسپولیس از انداختن «چفیه» پیش از بازی این تیم با‌ نفت مسجدسلیمان‌ در روز پنجشنبه هفته گذشته (۲۱ اسفند-۱۲ مارچ) است. آن ‌گونه که خبرگزاری فارس نوشته، قرار بوده پیش از این دیدار، «کاپیتان‌های دو تیم «وصیت‌نامه شهدا» را بخوانند و هم‌چنین بازیکنان با چفیه وارد میدان شوند اما محمد نوری، کاپیتان پرسپولیس از خواندن «وصیت‌نامه شهید» سر باز زد و بازیکنان این تیم هم با چفیه وارد زمین نشدند».

علی کفاشیان، هم در واکنش به این گزارش گفته که به «مجید مشایخی»،» رئیس بسیج ورزش کشور» مأموریت داده تا این موضوع را پیگیری کند تا اگر اقدام بازیکنان پرسپولیس از روی «عمد» صورت گرفته باشد، «کمیته انضباطی شدیداً با این موضوع برخورد کند». این در حالی است که بازیکنان باشگاه پرسپولیس، روز یکشنبه (۲۴ اسفند) با انتشار بیانیه‌ای امتناع خود از انداختن» چفیه» را رد کرده و گفته‌اند به دلیل «جو نامناسب» ورزشگاه و» برخی شعار»‌های طرفداران تیم حریف علیه خود، «به حدی عصبی و ناراحت» بودند که «تمرکز لازم» را نداشتند و از برنامه‌ها و مراسم‌های قبل از بازی نیز» مطلع» نبودند. آن‌ها در این بیانیه که در وب‌سایت باشگاه پرسپولیس منتشر شده نوشته‌اند که خود را «مدیون جانفشانی شهدا» و «از خود گذشتگی رزمندگان و جانبازان» می‌دانند و «به همین راحتی جانفشانی‌های آن‌ها را فراموش نمی‌کنند».

مذاکرات را تبدیل کرده‌ایم به استادیوم آزادی

قالیباف در گفت‌وگویی اظهار داشت: من می‌گویم الان نقش آقایان طیب نیا، نعمت‌زاده، سیف، ربیعی و... در مذاکرات هسته‌ای، کمتر از نقش آقای ظریف نیست. تیم مذاکره وقتی می‌تواند نتیجه خوبی به دست بیاورد که عقبه او، قدرت و صلابتِ حاصل از تلاش تیم اقتصادی و سیاسی داخلی باشد. آقای ظریف هر چقدر هم که توانمند باشد، کل پاریس را هم که با آقای کری قدم بزند، از موضع ضعف نمی‌تواند گل دیپلماتیک بزند. باید باور کنیم که زمین بازی مذاکره، ژنو و وین نیست، پالایشگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی و نیروگاه‌ها و... ماست. مذاکرات مهم است اما گره زدن همه امور کشور به آن یک خطای استراتژیک است. ما الان مذاکرات را تبدیل کرده‌ایم به استادیوم آزادی؛ خیل کثیری از استعداد‌ها و توانایی‌های این سرزمین را که می‌توانند در برد تیم نقش داشته باشند به تماشاچی صرف تبدیل کرده‌ایم که یا کف و سوت بزند و یا فحش بدهد و گریه کند. بد‌تر از این، بسیاری از مدیران کشور هم به تماشاچیان جایگاه ویژه تبدیل شده‌اند!

خائن‌ترین ضدانقلاب سال ۹۳ کیست؟


در حالی که بیشتر رسانه‌ها در روزهای پایانی سال از بین چهره‌های محبوب، مؤثر و خبرساز سال ۹۳، چهره‌هایی را به عنوان چهره سال انتخاب می‌کنند. یک سایت خبری با برگزاری یک نظرسنجی از مخاطبان خود در پی معرفی «خائن‌ترین ضد انقلاب سال ۹۳» برآمده است. نکته جالب این است که در بین گزینه‌های قابل انتخاب، افرادی بدون اهمیت و نیز افرادی قرار دارند که اطلاق نام ضد انقلاب یا خائن برای آن‌ها چندان موجه به نظر نمی‌رسد.

مشاور سرافراز، دبیر شورای نظارت بر سرافراز شد!


چندی پیش، طی یک تغییر و تحول «محمدحسین صوفی» که پیش از این مدیریت معاونت صدای سیما را در دوران ضرغامی بر عهده داشت، به عنوان دبیر شورای نظارت بر صداوسیما انتخاب شد و جای «رمضان شجاعی کیاسری» را گرفت. این انتصاب از این جهت کم‌سابقه به نظر می‌رسد که معمولاً دبیر شورای نظارت بر صداوسیما از میان اعضای شش نفرهٔ شورای نظرات که در واقع نمایندگان سه قوه در این شورا هستند، انتخاب می‌شد. چنانکه پیش از این نیز افرادی چون «بیژن نوباوه» و «شجاعی کیاسری» (هر دو به عنوان نمایندگان قوهٔ مقننه) به عنوان دبیر شورای نظارت فعالیت می‌کردند. اما این بار، «محمدحسین صوفی» بدون اینکه یکی از سه قوه را نمایندگی کند، به این مسئولیت رسیده است. اما عجیب‌تر آن است که «صوفی» که از این پس وظیفهٔ نظارت بر «سرافراز» را بر عهده خواهد داشت، دهم دی ماه همین امسال، با حکم «محمد سرافراز» به عنوان مشاور وی منصوب شده بود! گفتنی است صوفی پیش از این به مدت ۶ سال معاونت صدای رسانهٔ ملی را به عهده داشت و در سابقهٔ اجرایی و رسانه‌ای او، می‌توان به معاونت برنامه‌ریزی سازمان صدا و سیما، رئیس مرکز موسیقی سازمان، مدیر کل سیمای استان‌ها، مدیر شبکهٔ ۲ سیما و مدیریت در دیگر بخش‌های سازمان اشاره کرد.

وزارت‌خانه‌ای که مسیر زمین‌خواری شده است!


معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بسیاری از پرونده‌های مربوط به زمین‌خواری به نوعی به صاحبان قدرت وصل است. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاتمی در کارگروه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی که در دادستانی کل کشور برگزار شد، گفت: یکی از مالکیت‌های بزرگ در کشور بعد از انفال، اوقاف است. در همین بحث شاندیز که اخیراً مطرح شده یکی از پلاک‌های ثبتی آن‌جا با پلاک وقفی تداخل دارد. از سال ۹۰ تاکنون سه سفر به این منطقه داشته‌ایم و وقتی پلاک را بررسی کردیم دیدیم منابع طبیعی مجوز داده است. متأسفانه برخی کسانی که مجوز بهره‌برداری در یک منطقه‌ای را دریافت می‌کنند بر مالک حاکم می‌شوند. معاون اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: از این دست موارد در وزارت صنعت و معدن بسیار است به نوعی که امتیاز را برای بهره‌برداری به فردی می‌دهند و این امتیاز موجب کاهش امتیازات مالک می‌شود. حاتمی گفت: در همین اطراف تهران مواردی را داشته‌ایم که بهره‌بردار حتی به ما اجازه ورود برای نقشه‌برداری را نداده است. بسیاری از این پرونده‌ها به نوعی به صاحبان قدرت وصل هستند. معاون اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد:‌‌ همان مقدار که به موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی اهمیت داده می‌شود، به مبارزه با زمین‌خواری نیز باید اهمیت داده باشد.

حزب‌اللهی‌ها باید برای مطهری هورا بکشند!


مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار در قم گفته: یک مشت حزب‌اللهی حرف گوش نکن. آدم نمی‌داند واقعاً با این‌ها چه کار کند؟ چرا این کار‌ها را می‌کنید؟ اگر ما مقلد آقا هستیم، آقا فرمود این کار‌ها را نکنید. این آقا به دانشگاه دعوت شده است. دانشگاه شورای فرهنگی دارد. وقتی شورای فرهنگی اجازه داده است، باید این آقا بیاید صحبتش را بکند. حرفش را بزند. نظام مسئول، دادگاه، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی دارد.. بگذارند حرفش را بزند. حالا اگر بیاید بعضی از حرف‌ها را بزند جز خنده چیز دیگری دارد؟ بنشین بخند. تحمل نداری؟ برو. اگر جای نماینده‌های مجلس بودم، آقای علی مطهری که در مجلس صحبت می‌کند می‌نشستم خوب گوش می‌کردم و آخر سر هم دسته‌جمعی برایش کف می‌زدیم و هورا می‌کشیدیم. [خنده حضار] آقا! این حرف‌ها اعتراض دارد؟ بگذار بگوید. واقعاً کار اشتباهی است و چیزی که طرف مقابل نیاز دارد دقیقاً همین است. نیازمند به این واکنش‌هاست. آقا! ما از این حرف‌ها عبور کرده‌ایم. نظام ما به‌قدری مستحکم است که باور کنید می‌توانیم به امریکایی‌ها اجازه بدهیم بیایند اینجا تظاهرات کنند. خیالی نیست. بگذارید حرفش را بزند. این واکنش اشتباه محض بود.

نگرانی از فرار مغزهای حوزه‌های علمیه


نماینده ولی فقیه در کاشان خروج طلاب با استعداد از حوزه‌های علمیه به دلیل مشکلات اقتصادی را فرار مغز‌ها از حوزه‌های علمیه دانست و گفت: یکی از اشکالاتی ‌که قبلا به آموزرش عالی وارد بود همین فرار مغز‌ها بود که دانشجویان فارغ التحصیل مقاطع تحصیلات تکمیلی به دلیل فراهم نبودن فضای هماهنگ به خارج می‌رفتند و امروز نیز این اتفاق در حوزه‌های علمیه به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی در حال انجام است. آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، بیان کرد: طلاب حوزه‌های علمیه به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی قادر به ادامه تحصیل نبوده و از حوزه خارج می‌شوند و این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که نیازهای داخل کشور به روحانی را نمی‌توانیم تأمین کنیم، نیازهای خارج از کشور به روحانی که بحث جداگانه‌ای است.

دعوت از مطهری بر‌ای کاندیداتوری در شیراز


یک هفته پس از حمله به علی مطهری در شیراز، جمعی از شهروندان این شهر در نامه‌‏ای از این نماینده مجلس درخواست کرده‏‌اند برای انتخابات سال آینده از حوزه انتخابیه شیراز نامزد شود تا بتواند فرا‌تر از مسئولین فعلی این شهر، مدافع حقوق مخدوش‌ شده شهروندان شیرازی باشد. در همین حال خبرنگار روزنامه اعتماد نیز در گزارشی از تاکسی‌ران‌های فرودگاه شیراز در پاسخ به سؤالی پیرامون اینکه اگر علی مطهری باز هم به شیراز بیاید، سوارش می‌کنید؟ با پاسخ راننده‌های تاکسی مواجه می‌شود.

بورسیه‌ها تعیین تکلیف شدند!


سازمان امور دانشجویان در روز ۱۳ اسفند سال جاری طی نامه‌ای به معاونان آموزشی دانشگاه‌های کشور تأکید کرد که «با توجه به درخواست‌های تجدیدنظر و بررسی آن در کمیته مربوطه و مصوبه شورای مرکزی بورس مورخ ۹۳/۱۱/۸، ثبت‌نام از این دانشجویان برای نیم‌فصل تحصیلی سال آینده و بعد از آن بلامانع بوده و در خصوص اخذ شهریه تحصیلی در صورت عدم وصول ابلاغ جدید از طرف این اداره کل تا پایان سال جاری، دانشجو موظف است برای آن قسمت از هزینه تحصیلی که توسط وزارت پرداخت گردیده جهت تسویه حساب به این اداره کل مراجعه کنند.

معلم اخلاق احمدی‌نژاد: غلط می‌کند کسی به فرد دیگری سنگ بزند


مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی با اشاره به لزوم استفاده از فرصت‌ها برای خدمت به مردم گفت نشست اصولگرایان و همگرایی آن‌ها را تبریک می‌گویم از اینکه به دنبال این هستند که وصلت درستی بینشان ایجاد شود، خوشحالم. دولت و مسئولان فتنه‌های کوچک را جمع کنند تا این گونه نشود که چند نفری چیزی به راه بیندازند و بعد شما کمیته به راه بیندازید. مگر وزارت کشور و دیگر وزارتخانه‌ها دست شما نیست جلوی این اقدامات را بگیرید. وی تصریح کرد: غلط می‌کند کسی به فرد دیگری سنگ بزند، مسئولان با این‌ها برخورد کنند این موضوعات که نیازی به ورود مردم ندارد. دولتی‌ها مردانه عمل کنند.

احضار یک خواننده زن به قوه قضائیه


پلیس امنیت تهران بزرگ شکایتی را علیه مهدیه محمدخانی و مجید درخشانی به دلیل تهیه و تدوین و انتشار فیلم تک خوانی زنان در راستای قبح شکنی این موضوع، تنظیم و تقدیم قوه قضائیه کرده است. بر اساس این گزارش در پی این شکایت، دستگاه قضایی مهدیه محمدخانی و مجید درخشانی را برای بیان توضیحات احضار کرده است.

ادعای نادران در مورد دو رانت در دولت روحانی


الیاس نادران در حاشیه جلسه علنی امروز و در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات رانت اخیر دو شرکت دولتی پرداخت. این رانت مربوط به صندوق توسعه ملی بود که به وزارت جهاد کشاورزی داده بودند که مورد اعتراض ما قرار گرفت و در این رابطه نامه‌ای به آقای روحانی نوشتیم. عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در آن نامه گفتیم که در رانت ۶۵۰ میلیون یورویی به یک فرد در بخش خصوصی رانت داده شد و در این مرحله خلاف دیگری صورت گرفت که رانت به دو شرکت دولتی داده شده است. ایجاد کردن رانت برای شرکت‌های مختلف خلاف است. صورت جلسه مربوط به ۱۲ بهمن است که در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شده است و در آنجا به یک شیوه نامه‌ای اشاره شده که می‌گوید قرار بود ارزهای مربوط به مجوز برداشت از صندوق توسعه ملی را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار بدهند. وزارت جهاد و کشاورزی با فروش آن ارز‌ها، ریال مربوط به طرح‌های مهار آب‌های مرزی را تامین کند اما وزارت جهاد کشاورزی کار را به امر واردات خوراک دام، علوفه و کنجاله سپرده است.

شرکت وابسته به جهاد کشاورزی قرار شده از این ارز‌ها استفاده کنند که یکی شرکت فرآورده‌های دامی جاهد وابسته به جهاد استقلال و یکی شرکت جهاد تحقیقات آب و انرژی وابسته به موسسه تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی است. عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه گفت: این دو شرکت دولتی هستند و در مأموریت آن‌ها واردات کالاهای ذکر شده نبوده است؛ ضمن آنکه این اقدام یک کار انحصاری است. در بازار واردات، وارد کننده‌های غیردولتی حضور دارند و امکان استفاده از این ارز‌ها را داشتند که آن‌ها را محروم کرده‌اند و به این دو شرکت دولتی واگذار شده است. متاسفانه نه آقای روحانی و نه معاون اول رئیس‌جمهور پاسخی به نامه نمایندگان در رابطه با رانت این دو شرکت نداده‌اند.

کنایه قرآنی سایت هاشمی به حکم پسرش


سایت هاشمی رفسنجانی که تقریبا روزانه ترجمه‌ای از قرآن مجید را منتشر می‌کند، امروز با کلید واژهٔ «تهدید»، به موضوع «چرا ابراهیم مقابل تهدید‌ها کوتاه نیامد؟» پرداخته است که در پی می‌آید:

کلید واژه: تهدید


موضوع: چرا ابراهیم مقابل تهدید‌ها کوتاه نیامد؟

منبع: (ج۹فرهنگ قرآن، ص ۱۵۷)

آیه: قَالَ أَرَاغِبٌ أَنتَ عَنْ آلِهَتِی یَا إِبْراهِیمُ لَئِن لَّمْ تَنتَهِ لَأَرْجُمَنَّکَ -قَالَ سَلَامٌ عَلَیْکَ سَأَسْتَغْفِرُ لَکَ رَبِّی إِنَّهُ کَانَ بِی حَفِیًّا ﴿۴۶-۴۷ مریم﴾ ترجمه: گفت: اى ابراهیم! آیا از معبود من روى گردانى؟ اگر دست برندارى سنگسارت مى کنم- [ابراهیم] گفت: سلام بر تو! به زودى از پروردگارم براى تو آمرزش مى طلبم که او به من لطف و عنایت دارد.

بانک‌ها مالک نصف دارایی شرکت‌های اصلی


همین یک ماه پیش بود که نتایج رتبه‌بندی سالانه شرکت‌های بر‌تر کشور اعلام شد. در بین ۵۰۰ شرکتی که در این فهرست جزو بهترین‌ها لیست شده‌اند، همه ۲۲ بانک فعال کشور حضور دارند. کارنامه بانک‌های کشور وقتی جالب‌تر می‌شود که در بین ۱۰ شرکت پرفروش این فهرست ۵۰۰ تایی، هلدینگ‌های سه بانک مطرح حضور دارند. این در حالی است که بانک مرکزی و دولت در سال جاری فشار بیشتری نسبت به سال‌های گذشته به بانک‌ها آورده‌اند تا دارایی‌ها و ملک و املاک خود را بفروشند.

‌نکته جالب توجه در فهرست ۵۰۰ شرکت بر‌تر کشور، این است که هشت شرکت از جمع ۱۰ شرکت بر‌تر با بیشترین دارایی‌ها، هلدینگ بانک‌های مختلف بودند. آن‌ها ۵۴ درصد از کل دارایی‌ شرکت‌های ایرانی را دراختیار دارند. در صدر این فهرست بانک ملت با دارایی ۱۳۹ هزار و ۴۱ میلیارد تومان دارایی ثبت شده قرار دارد. بعد از بانک ملت، بانک‌های صادرات و تجارت با ۸۶ هزار و ۹۶ میلیارد تومان و ۸۴ هزار و ۷۲ میلیارد تومان در رتبه دوم و سوم قرار دارند. به این ترتیب بانک پارسیان در رتبه چهارم، پاسارگاد در رتبه ششم، مهر اقتصاد در رتبه هفتم، بانک قوامین در رتبه نهم و بانک اقتصاد نوین در رتبه دهم ده شرکت با بیشترین دارایی‌ها در کشورمان قرار دارند.

شعر علی معلم دامغانی برای قاسم سلیمانی

علي معلم دامغاني، رييس فرهنگستان هنر شعري  را به پاس رشادت و هميت سرلشكر قاسم سليماني منتشر كرد.

رايت شوكت مسلماني
سيف دين قاسم سليماني
قاصم كفر و سيف اسلامي
رسته جان از خودي و خودكامي
 ي پس‌افكند قرنها عظمت
دشمنت خاك باد در قدمت
خه بنام ايزد حاج قاسم گُرد
پهلو پارسي و خوزي و كُرد
يادگار شجاعت چمران
شاهد حصر و بدر و حاج عمران
ببر اروند و شير خرمشهر
از دفاع و جهاد و جنگت بهر
اي سپهدار پور ايراني
خاشه ديدة‌ انیرانی
سيف ديني تو و صلاح‌الدين
از در فتحي و فلاح‌الدين
اي امير سپاه و فرمانده
خصمت از صولت تو درمانده
مرزبان سوادِ آئش باش
تر تراش درخت داعش باش
اي دلت پاسدار شرزة باغ
تر درو كن گياه هرزه باغ
تا مبادا کَشن شود روزي
تِلو پور پَشن شود روزي
به مَهل كٌندة گَچف گردد
دشمن مشهد و نجف گردد
كاش با توبه پاكدين به فَقُم
باز خيزد به قصد عزت قم
تا به ديدار مهدي موعود
شيعه مرتضا بسوزد عود
كار دين از خدم به كام شود
حجت مصطفا تمام شود
تا در آيد عيان ز در آقا
در قدومش فغان شود غوغا
خان شود مست اسم اعظم او
جان عالم فداي مقدم او

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان