بازدید 4062

خروجی آب سدها همچنان بیش از ورودی است

وزیر نیرو گفت: با وجود بارندگی‌های مناسب در سال آبی جاری، میزان ورودی آب به سدهای کشور همچنان کمتر از آب خروجی از سدها است.
کد خبر: ۴۵۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۵ 12 December 2014
وزیر نیرو گفت: با وجود بارندگی‌های مناسب در سال آبی جاری، میزان ورودی آب به سدهای کشور همچنان کمتر از آب خروجی از سدها است.

به‌گزارش واحد مرکزی خبر، حمید چیت‌چیان گفت: میزان بارش‌ها در سال آبی جاری در مقایسه با متوسط 47 سال گذشته حدود 30 درصد افزایش یافته اما متاسفانه هنوز در سدها میزان ذخیره آب رو به کاهش است.

وی علت کاهش ذخیره سدها با وجود افزایش 30 درصدی بارش‌ها را پایین آمدن حجم ورودی آب سدها در مقایسه با خروجی آنها بیان و ابراز امیدواری کرد این روند تا پایان آذر تغییر کند و در ادامه سال آبی جاری بارش‌های بیشتری داشته باشیم.

چیت چیان تاکید کرد: مدیریت مصرف آب و کاهش مصارف در بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی یک الزام است و باید همیشه صورت بگیرد.

بهره برداری از تصفیه خانه ساری سال آینده

وزیر نیرو در ادامه  با بیان اینکه تصفیه‌خانه طرح آب‌رسانی به شهر ساری از سد شهیدرجایی به ظرفیت 500 لیتر در ثانیه، در اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد ، افزود :  هم‌اکنون امکان انتقال آب سد شهیدرجایی به تصفیه‌خانه و مخازن ذخیره شهر فراهم شده است ضمن آنکه تصفیه‌خانه آب شرب نیز به میزان 65 درصد پیشرفت دارد.

فراهم شدن امکان کشت دوم با بهره‌برداری از سد هراز

وزیر نیرو همچنین از فراهم شدن امکان کشت دوم در بخشی از زمین‌های کشاورزی استان مازندران با بهره‌برداری از سد هراز خبر داد و گفت: یکی از طرح‌های عمرانی مهم بخش آب سد هراز است که توانایی تنظیم 600 میلیون مترمکعب آب در سال را دارد.

وی افزود: اجرای این طرح یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان مازندران را زیرپوشش خدمات قرار می دهد و 100 هزار هکتار از شالیزارهای منطقه را تامین خواهد کرد.

چیت چیان پیشرفت عملیات اجرایی سد هراز را 23 درصد بیان کرد و گفت:این طرح در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

سد هراز از نوع سنگ‌ریزه‌ای با هسته مخلوط است که ارتفاع آن 150 متر و حجم مخزن نیز 250 میلون مترمکعب است و قابلیت تنظیم 600 میلیون مترمکعب آب را دارد.

آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران

همچنین عملیات اجرایی آب‌رسانی به شهرهای گروه الف استان مازندران با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

آقای چیت‌چیان در آیین  خطوط انتقال و تصفیه‌خانه به شهرهای گروه الف استان مازندران (شهرهای بابل، امیرکلا، بابلسر، فریدونکنار، خزرشهر، دریاکنار و روستاهای مسیر) و نیز آغاز بهره‌برداری فوری –اضطراری طرح آب‌رسانی به شهرهای بابل، امیرکلا، بابلسر و فریدونکنار، گفت: این طرح آغاز فعالیت اساسی است که آثار خوبی در زندگی مردم خواهد داشت.

وی با اشاره به وجود سد شهیدرجایی در استان مازندران گفت : یک سامانه آب‌رسانی ازطریق این سد 550 هزار نفر را زیرپوشش آب شرب باکیفیت و پایدار قرار می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم