بازدید 3183

اپیدمی خودکشی در زندان های انگلیس

روزنامه انگلیسی 'گاردین' در شماره روز شنبه خود از افزایش بی سابقه خودکشی در زندان های این کشور و شکایت خانواده قربانیان از وزارت دادگستری خبر داد.
کد خبر: ۴۴۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶ 18 October 2014
روزنامه انگلیسی 'گاردین' در شماره روز شنبه خود از افزایش بی سابقه خودکشی در زندان های این کشور و شکایت خانواده قربانیان از وزارت دادگستری خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این روزنامه شمار تلفات انسانی در زندان های انگلیس و ولز در حالی شدت یافته است که این روزنامه از خودکشی 125 نفر در 20 ماه خبر می دهد؛ یعنی شش نفر در هر ماه در زندان های این کشور خودکشی کرده اند.

این آمار نشان می دهد نرخ خودکشی در زندان های این کشور طی 9 سال گذشته به بیشترین تعداد رسیده است و نشانی برای بهبود این روند یا کنترل آن توسط مقامات زندان وجود ندارد.

تحقیقاتی که بین ژانویه 2013 تا 28 اوت (6 شهریور) سال جاری انجام شده است، نشان می دهد 4 زن و 121 مرد در سنین 18 تا 74 سال خود را در زندان کشته اند. 9 مرد دیگر در سن 21 تا 46 سال از 28 اوت تا 2 اکتبر (10 مهر)خودکشی کرده اند که بر این اساس کل تعداد زندانیان خودکشی کرده از ژانویه 2013 به 134 نفر می رسد.

'کریس گرایلینگ' وزیر دادگستری انگلیس بارها ادعا کرده خودکشی در زندان های انگلیس روند فزاینده ای ندارد، اما روزنامه گاردین بعد از تحقیقات و گفت و گو با خانواده و وکلای قربانیان گزارش داده است که این روند فزاینده به دلیل فقدان زندانبانان آموزش دیده برای برخورد با زندانیان، نظارت ناکافی بر زندانیان در معرض خودکشی و ارتباطات نادرست با خانواده های زندانیان به ویژه در مورد زندانیان جوان و آسیب پذیر رو به افزایش است. بسیاری از افرادی که خودکشی کرده اند سابقه بیماری روانی داشته اند ولی کارکنان زندان در برخورد با آنها این موضوع را در نظر نگرفته اند.

'ایون مک لینون موری' رییس انجمن زندانبانان معتقد است افزایش روند خودکشی زندانیان با کاهش بودجه مالی زندان ها رابطه مستقیم دارد. زندان ها با بیشترین چالش های مالی طی 30 سال گذشته روبرو هستند.

وی افزود: کمبود نیرو در همه زندان ها وجود دارد، زندانیان بیشتر باید در محیط های بسته بمانند، نمی توانند در فعالیت های مفید شرکت کنند. کارکنان زندان زمان کمتری برای ارتباط با زندانیان دارند و اوضاع خوب نیست. کارکنان با فشار کاری شدیدی روبرو هستند و یقینا باید منتظر تبعات فاجعه باری بود.

خانواده شماری از افرادی که در زندان خودکشی کرده اند از وزارت دادگستری انگلیس به دلیل نقض بند 2 قانون حقوق بشر شکایت کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل