بازدید 4158

دو میلیون زن سرپرست خانوار در معرض آسیب

متأسفانه در کشورمان نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد که ۸۰ درصد از آن‌ها نیز از داشتن شغل محرومند و در معرض آسیب قرار دارند
کد خبر: ۴۰۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰ 15 June 2014
مدیرکل بهزیستی استان البرز از وجود دو میلیون «زن سرپرست خانوار بیکار» به عنوان یک مشکل در کشورمان خبر داد و با اشاره به در معرض آسیب بودن آن‌ها، از NGOها خواست تا با توجه به مشکلات موجود جامعه، فعالیتشان را به صورت هدفمند پیگیری کنند.

به گزارش تسنیم، بهرامی در حاشیه بازدید از مؤسسه طلوع بی‌نام و نشان‌ها و مراحل توانمندسازی کارتن‌خواب‌های پایتخت ، اظهار داشت: مبارزه با محرومیت را شاید بتوان بزرگ‌ترین شعار و هدف انقلاب اسلامی دانست و همواره ما به دنبال حذف طاغوت‌های زمان بوده‌ایم و بزر‌گ‌ترین مبارزه ما با عوامل تولید این محرومیت‌هاست.

ایرانیان در شاخص «بخشش» از تمام کشورهای مسلمان دنیا در رده پایین‌تری قرار دارند


مدیرکل بهزیستی استان البرز «دلسوزی» و «مسئولیت‌پذیری» را یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای لازم برای مدیران و مسوؤلان حوزه اجتماعی دانست و با تأکید بر برنامه‌ریزی برای ارتقای مسئولیت‌‌پذیری در جامعه افزود: متأسفانه ما در «مسئولیت‌پذیری اجتماعی» از میان ۱۵۳ کشور دنیا، رتبه ۹۱ را اخذ کرده‌ایم و در شاخص «بخشش» نیز از تمام کشورهای مسلمان دنیا در رده پایین‌تری قرار داریم.

وی با اشاره به نقش ویژه سازمان‌های مردم نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی، بر هدفمند شدن فعالیت‌های این سازمان‌‌ها تأکید کرد و گفت: باید به این نکته توجه داشت که گرچه وجود این سازمان‌های مردم نهاد در هر جامعه‌ای می‌تواند نشان دهنده فرهنگ آن جامعه باشد ولی باید فعالیت این سازمان‌ها بر اساس نیاز جامعه و با شناخت درستی از این نیازها انجام شود و این در حالی است که با در نظر داشتن نقش برجسته آموزش در جامعه و نیاز کشورمان به این مهم، تنها ۲ درصد از NGOهای فعال کشورمان در حیطه آموزش فعالیت دارند.

۲ میلیون زن سرپرست خانوار بیکار در معرض آسیب قرار دارند


بهرامی در ادامه افزود: متأسفانه در کشورمان نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد که ۸۰ درصد از آن‌ها نیز از داشتن شغل محرومند و در معرض آسیب قرار دارند و این می‌تواند به عنوان یک مشکل بزرگ در کشورمان قلمداد شود. لذا باید فعالیت NGoها با توجه به مشکلات جاری کشورمان به صورت هدفمند انجام شود.

برخی از NGOها عملاً در قالب سازمان‌های مردم نهاد، «پولشویی» می‌کنند


مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به لزوم ساماندهی ‌NGOها برای مهیا کردن بستر لازم برای استفاده از کمک‌های بین‌المللی گفت: متأسفانه اغلب سازمان‌های مردم نهاد و NGOها در کشورمان به صورت‌ «حجره‌ای» اداره می‌شوند و این سازمان‌ها حسابرس و بازرس برای فعالیت‌های خود ندارند و از شفافیت لازم برخوردار نیستند، از این رو بسیاری از مردم برای کمک به این سازمان‌ها دچار سردرگمی می‌شوند.

وی با تأکید بر ایجاد نظارت بیشتر بر فعالیت NGOها خاطرنشان کرد: در این میان هستند سازمان‌هایی که به دلیل عدم وجود نظارت و شفافیت، عملاً در قالب سازمان‌های مردم نهاد پولشویی می‌کنند. لذا باید به همان اندازه که نظارت بر فعالیت‌های این سازمان‌ها را دقیق‌تر می‌کنیم، به همان میزان نیز از بروکراسی موجود در ثبت این سازمان‌ها نیز بکاهیم.

بهای مالی در موضوع پیشگیری از اعتیاد یک سرمایه‌گذاری است


بهرامی در ادامه با مقایسه درمان اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در کشورمان گفت: امیدوارم در این میان به سمتی حرکت کنیم که پیشگیری را مقدم بر درمان بدانیم و به بهای مالی در موضوع پیشگیری، به عنوان یک هزینه نگاه نکنیم و آن را یک سرمایه‌گذاری قلمداد کنیم.

وی در پایان با اشاره به نقش «کنجکاوی»، «عدم آگاهی» و «لذت جویی» به عنوان بهانه و انگیزه‌ای برای روی آوردن به مواد مخدر افزود: باید به موضوع آموزش در مساله پیشگیری از اعتیاد توجه کنیم چراکه آموزش و اطلاع‌رسانی در این حوزه می‌تواند تا حد زیادی از اثر عواملی چون «کنجکاوی» و «عدم آگاهی» در روی آوردن جوانان به مواد مخدر بکاهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی